خلوت ترین شهرها در نوروز

خلوت ترین شهرها در نوروز

خلوت ترین شهرهای نوروزی

درست با شروع فصل بهار و تعطیلات نوروزی فرصتی مناسبی برای گشت و گذار و سفرهای داخلی ایران است که براحتی در کنار بازدید از اقوام و برای دید و بازدید عید ایرانگردی را تجربه کنیم.باتوجه به حجم مسافران در بسیاری از شهرهای ایران و شلوغی کلان شهرهای کشور یکی از مشکلات سفرها در نوروز می باشد که برای خلاصی از شلوغی ها می توانید به استان هایی که حجم کمتری مسافر در نوروز دارند بروید و از تعطیلات خود لذت ببرید.برای آشنایی با خلوت ترین شهرها در نوروز با ایران نیهون همراه باشید.

ایلام

استان ایلام یکی از استان های کوهستانی و نیمه گرم در قسمت غربی کشور می باشد که زمانی نه چندان دور جایگاه اصلی ییلاق عشایر بوده است، این استان با طبیعت بکر و بی نظیرش می تواند یکی از همان توصیه های سفر نوروزی باشد چرا که هم خلوت تر از باقی شهرهای دیگر است و هم طبیعت زیبایش به تنهایی می تواند انرژی رفته در تمامی سال پرهیاهو را بازگرداند.

جاهای دیدنی ایلام عبارتند از کبیر کوه، دریاچه دوقلو، غار خفاش.

چهار محال و بختیاری

استان چهار محال و بختیاری یکی دیگر از استان های کم تردد در ایام تعطیل عید نوروز می باشد که به دلیل ارتفاع بسیارش بام ایران نیز شناخته شده است.طبیعت سرسبز و آب و هوای عالی و خلوت بودن این استان را به گزینه ایی مناسب برای سفر نوروزی تبدیل کرده است.

جاهای دیدنی چهار محال و بختیاری عبارتند از منطقه کوهرنگ، پارک جنگلی پروز، روزای اسپیدان، آبشار حمید، آیینه خانه مفخم.

کرمان

استان کرمان جز نهمین استان های پر جمعیت کشور می باشد که در قسمت جنوب شرقی ایران واقع شده است، این شهر زیبا دارای تاریخ کهن و میراث فرهنگی بسیاری می باشد که جاذبه های تاریخی و تفریحی متفاوتی دارد که می توانید برای سفرهای نوروزی روی آن حساب باز کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

جاهای دیدنی کرمان عبارتند از گنبد جبلیه، قلعه ناصریه، گنبد بریان، گنبد پردیسان قائم.

خراسان شمالی

بطورکلی منطقه خراسان از شلوغ ترین مقاصد گردشگری در عید نوروز می باشد اما در این بین خراسان شمالی با جاذبه های متفاوتش می تواند مقصد جذابی برای سفر در تعطیلات نوروز باشد، در میان شهرهای خراسان شمالی بجنورد قلب گردشگری این استان می باشد.

جاهای دیدنی خراسان شمالی شامل روستای رویین، روستای گسک، کرف و قصر قجر می باشد.

خرم آباد

یکی از زیباترین شهرهای ایران که با طبیعت بکر و زیبایش هوش از سر هر بیننده ای می برد شهر خرم آباد می باشد، این شهر با ارتفاع بسیار زیاد از سطح دریا جاذبه های طبیعی بسیاری مانند آبشار، کوه و چشمه را در خود جای داده است.

جاهای دیدنی شهر لرستان شامل دریاچه کیو، بام لرستان و … می باشد.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات