جاهای دیدنی ایلام

جاهای دیدنی ایلام

نقد و بررسی

توضیحات

جاهای دیدنی ایلام

استان ایلام یکی از پر جاذبه ترین استان های ایران است که هم از لحاظ تاریخی و هم از لحاظ جاذبه های طبیعی بسیار غنی می باشد همین امر موجب افزایش گردشگران شده است، ایلام در 710 کیلومتری شهر تهران و غرب کشور ایران واقع شده است. در این مقاله بهترین جاذبه های ایلام برای سفر را معرفی می کنیم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی شیراز با ایران نیهون همراه باشید.

دریاچه ی دوقلو

جاهای دیدنی ایلام کدامند؟ دریاچه دو قلو از دو دریاچه سیاه گاو و آبدانان تشکیل شده که در محمدوده شهرستان آبدانان قرار گرفته است، هر کدام از این دو دریاچه ذکر شده به دریاچه بالا و پایین دست تقسیم شده است که عمق آنها به بیش از 20 متر می رسد و توسط یک کانال 10 متری به یکدیگر متصل شده اند.

چهار طاقی

چهار طاقی یکی از مکان های تاریخی ایلام است که در شهرستان دره شهر بر روی تپه واقع شده، در این بنا تماما قلوه سنگ و گچ کار شده است و قدمت آن به دوره ساسانی باز میگردد.

گورستان چنار

جاهای دیدنی ایلام کدامند؟ این گورستان در ماحیه ی چنار باش ایلام واقع شده است و قدمتش به 1000 سال قبا از میلاد برمیگردد، پس از تحقیق باستان شناسان بر روی چندی از این گورها به این نتیجه رسیدند که بنا به رسم آن زمان مرده ها را داخل خمره های کوچک و بزرگ دفن می کردند و در داخل خمره ها لوازم و اشیای فرد مرده را می ریختند.

طاق شیرین و فرهاد

جاهای دیدنی ایلام کدامند؟ طاق شیرین و فرهاد، به طاق عاشقانه و ادبی معروف است و به دوره ی ساسانیان مربوط بوده. این طاق در ایلام و شهرستان ایوان و روستای چهل زرعی و تنگ کوشک واقع شده است، این بنا از طاقی سنگی و به شکل مربع ساخته شده که یک اتاق کوچک زیرزمینی به طول 320 سانتی متر و عرض 290 و ارتفاع 220 سانتی متری در زیر بنا وجود دارد.

گل گل

جاهای دیدنی ایلام کدامند؟ یکی دیگر از آثار تاریخی ایلام گل گل است که در نزدیکی روستایی به همین نام قرار گرفته است، این سنگ نوشته در دیواره ی کوه جای گرفته و متعلق به دوره ی آشوریان است و 3 هزار سال قدمت دارد. بر روی این سنگ نوشته نقشی از یک پیکره که سرباز آشوری با کلاه خود و ماه و ستاره در بالای سرش است قرار گرفته که در پایین آن نیز جملاتی با خط میخی نوشته شده است.

غار خفاش

غار خفاش در دهلران واقع شده است و تنها غار موجود در ایران است به غار خفاش معروف است، این غار خیلی شناخته شده نیست و به عنوان یک پدیده طبیعی برای علاقمندان خیلی معروف نمی باشد. در این غار 256 متری گونه های بسیاری از خفاش های بال پهن وجود دارد.

کبیرکوه

جاهای دیدنی ایلام کدامند؟ در دل طبیعت استان ایلام کبیر کوه قرار گرفته است و شامل گونه های مختلف جانوری و گیاهی بسیاری است که بر اهمیت آن افزوده است، این رشته کوه معروف دارای طولی 160 کیلومتری از شمال غربی تا جنوب شرقی می باشد که 3062 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و حدود 20 هزار هکتار منطقه ی حفاظت شده جنگلی نیز دارد.

تنگه کافرین ایلام

تنگه کافرین یکی از جاذبه های طبیعی استان ایلام می باشد که با چشم انداز فوق العاده و آب و هوای بسیار مطلوب خود به یکی از قطب های مهم گردشگری در غرب کشور تبدیل شده است. تنگه کافرین در میان کوه های کبیرکوه، دینارکوه و مانشت قرار گرفته است و علاوه بر زیبایی طبیعی خود آثار معماری گذشتگان نیز در آن یافت می شود.طی بررسی های انجام شده برروی این تنگه قدمت زندگی در این منطقه به سه هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. تنگه کافرین

تصاویر