ایمپلنت و جراحی لثه (دکتر فراز تیموری)

ایمپلنت و جراحی لثه (دکتر فراز تیموری)

در صورتی که قصد دارید ایمپلنت و جراحی لثه انجام دهید، به کسب اطلاعات در رابطه با مطالبی که در این مطلب برای شما عزیزان ذکر می نماییم، نیاز پیدا می کنید. پس به شما عزیزان توصیه می کنیم که اندکی از وقت خود را صرف خواندن این مطالب مفید در خصوص جراحی ایمپلنت و لثه کنید.

جراحی لثه چیست؟

جراحی لثه یکی از خدمات درمانی دندانپزشکی است که با عبارت است از : حذف و یا ترمیم بخش هایی از لثه که مشکلی پیدا کرده اند و با انجام این کار سایر قسمت های لثه امکان رشد کردن را پیدا می کنند. همچنین باید گفت که جراحی لثه برای پیوند بافت جدید به قسمت های آسیب دیده نیز به کار برده می شود.

به صورت کلی در مواقعی که افراد به طور مرتب مسواک نمی زنند و بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمی کنند، وجود جرم و باکتری در دهان باعث آسیب دیدن لثه و التهاب لثه می شود و بافت های استخوان نیز از بین می روند و در نهایت فرد به جراحی لثه نیاز پیدا می کند.

ایمپلنت دندان چیست؟

با توجه به توضیحاتی که در رابطه با جراحی لثه برای شما عزیزان مطرح شد، حال لازم به ذکر است که ایمپلنت دندان یکی از روش های ترمیم دندان است که برای انجام آن به جراحی لثه نیز نیاز می باشد.

به صورت کلی در ایمپلنت دندان، ریشه مصنوعی دندان در لثه کاشته می شود و در داخل استخوان فک پیچ می گردد. در نتیجه با استفاده از پایه دندان مصنوعی، رویه دندان نصب می شود. ایمپلنت از نظر نوع ساختاری بسیار به دندان های طبیعی شبیه است و عملکرد مشابهی با دندان های طبیعی دارد و به کمک آن می توان چندین دندان از دست رفته را با دندان مصنوعی جایگزین کرد.

ایمپلنت و جراحی لثه چگونه صورت می گیرد؟

در این بخش باید در رابطه با ایمپلنت و جراحی لثه بگوییم که برای انجام جراحی دندان و لثه در این روش نیازی به مراجعه به بیمارستان ها نیست، بلکه اشخاص می توانند با مراجعه به کلینیک ها نیز این جراحی لثه را انجام دهند.

برای انجام ایمپلنت دندان افراد باید ابتدا به پزشک مراجعه کنند و یک جلسه را به مشاوره با دندانپزشک مربوطه اختصاص دهند و سپس جلسه ای را برای جراحی لثه در نظر می گیرند و جلسات بعدی نیز پروتز های ایمپلنت بر روی ریشه ایمپلنت نصب می شوند.

ایمپلنت و جراحی لثه یک مرحله ای چگونه می باشد؟

در این نوع از جراحی نیازی به اینکه روی ایمپلنت با استفاده از لثه پوشانده شود، نمی باشد بلکه در این روش قطعه فلزی در همان مرحله اول جراحی به فیکسچر متصل می شود و از لثه بیرون می زند و در این صورت نیازی به انجام جراحی در مرحله دوم نمی باشد.

قبل از ایمپلنت و جراحی لثه چه رژیم غذایی لازم می باشد؟

در این خصوص باید گفت که اگر برای جراحی از بی حسی موضعی توسط پزشک استفاده می شود، می توانید قبل از غذا یک وعده غذای سبک داشته باشید. اما در صورتی که برای جراحی لثه از آرامبخش استفاده شود، به شما عزیزان توصیه می کنیم که از نیمه شب قبل از جراحی هیچ گونه مواد غذایی مصرف نکنید، تا در زمان جراحی از خالی بودن دستگاه گوارش اطمینان حاصل شود.

قبل از ایمپلنت و جراحی لثه از چه داروهایی باید استفاده شود؟

برای انجام ایمپلنت و برای جراحی لثه در این خصوص، معمولا دندانپزشک برای جلوگیری از کاشت ریشه ناموفق، مقداری آنتیبیوتیک را از چند روز قبل از جراحی تجویز می کند.

در این خصوص استفاده از دهان شویه های مخصوصی که دارای مواد آنتی باکتریال باشند نیز توصیه می گردد.

ایمپلنت و جراحی لثه با استفاده از لیزر: ( مزایای ایمپلنت دندان با استفاده از جراحی لثه لیزری)

یکی از انواع روش های ایمپلنت دندان استفاده از لیزر است که در این روش جراحی لثه با استفاده از لیزر انجام می شود که این روش انجام ایمپلنت یکی از بهترین انواع آن می باشد و باعث کاهش آسیب دیدگی بافت نرم و سخت لثه می شود.

مزایای جراحی با استفاده از لیزر برای انجام ایمپلنت

  • در صورتی که از جراحی لیزری برای ایمپلنت و جراحی لثه استفاده شود، میزان لطمه وارد شده به بافت ها به حداقل می رسند.
  • در صورت استفاده از جراحی لیزری لثه، زخم های ایجاد شده نیز به سرعت بیشتری بهبود پیدا می کنند.
  • در این روش جراحی از آنجایی که بافت هدف از مابقی بافت ها جدا می شود، به بافت های مجاور آسیبی وارد نمی گردد.
  • در این روش میزان ترشح آنزیم هایی که بازدارنده التهاب لثه می باشند نیز تقویت می گردد.
  • با استفاده از جراحی لیزری، مشکلات عفونتی بر طرف می شوند، زیرا لیزر دارای خاصیت ضد میکروبی می باشد.
  • جراحی به کمک لیزر به صورت کلی باعث تحریک شدن بهبود یافتن بافت های سخت و نرم می شود.

با توجه به نکات ذکر شده در قسمت فوق که در رابطه با جراحی لثه به کمک لیزر در ایمپلنت دندان است، لازم به ذکر می باشد که روش های سابقی که برای انجام ایمپلنت و جراحی لثه وجود داشتند، دارای چنین مزیت هایی نبودند. از این رو جراحی ایمپلنت با استفاده از لیزر را به شما عزیزان توصیه می کنیم.

جراحی لثه با استفاده از لیزر

از جراحی لثه با استفاده از لیزر برای درمان بیماری های دیگری نیز در دندانپزشکی استفاده می شود که این بیماری ها از قبیل زیر هستند:

  • برای درمان بیماری های لثه ای از جراحی لیزری استفاده می شود، زیرا شایع ترین بیماری لثه عفونت مزمن می باشد و برای استفاده از روش های دیگر جراحی به آنتی بیوتیک تراپی نیاز است، در حالی که با استفاده از جراحی لیزری این درمان به صورت سریع، موضعی و بدون خونریزی و با درد کم انجام می شود.
  • جراحی لثه به کمک لیزر برای افرادی که دارای دیابت هستند و یا مشکل انعقاد خون دارند، بسیار مناسب است، زیرا در این روش همزمان با انجام جراحی انعقاد خون نیز صورت می گیرد و خونریزی شدیدی اتفاق نمی افتد.
  • همچنین باید در رابطه با جراحی به کمک لیزر گفت که این روش برای کودکان نیز بسیار روش مناسبی است، زیرا در این روش میزان درد و ناراحتی به حداقل می رسد.
برچسب ها: ,
5 1 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات