چرا باید با اتوبوس سفر کنیم؟

چرا باید با اتوبوس سفر کنیم؟

بیاید صادقانه با هم حرف بزنیم، سفر با اتوبوس برای هیچ کسی خوش آیند و جذاب نیست و خوب خیلی وقتا پیش اومده که از خودتون بپرسید چرا باید با اتوبوس سفر کنیم؟ یا سفر با اتوبوس بهتر است یا با وسیله حمل و نقل دیگر. از آنجایی که دلایل انتخاب این وسیله نقلیه نسبتا زیاد و قابل توجه هست در این مقاله می خواهیم راجب سفر با اتوبوس و اینکه چرا باید با اتوبوس سفر کنیم برای شما بنویسیم در ادامه با نیهون همراه باشید.

سفر با اتوبوس

اگر شما تجربه شخصی از اتوبوس سواری و سفر با آن را داشته باشید می دانید که جابجایی با اتوبوس چندان راحت و لذت بخش هم نیست و اولین سوالی که برای هر کسی پیش می آید این است که در نهایت سفر با اتوبوس خوب است یا بد؟

در ابتدا باید بگویم که این نوع مسافرت بخاطر نبود زیر ساخت های همچون راه آهن یا فرودگاه به اکثر نقاط کشور تنها گزینه را سفر جاده ای به اتوبوس اختصاص داده می شود که به دلیل وجود مقاصد زیاد، که البته تمام کشور پوشش می دهد. راحت می توانید به مسافرت بروید.

طبق آمار سال های گذشته و اکنون استفاده از سفرهای اتوبوسی بیشترین بخش حمل و نقل کشورمان را به خود اختصاص داده است و افراد بسیاری برای جابه جایی و سفر از اتوبوس استفاده می کنند و بطورکلی از سفر نهایت لذت را می برند، اما در کنار همین افراد هستند کسانی که مخالف مسافرت با اتوبوس اند و به هیچ عنوان سفرهای جاده ایی بویژه با اتوبوس را ترجیح نداده و قطعا استفاده هم نخواهند کرد در نتیجه نوع سفر دقیقا به خود شخص و شرایط آن بستگی دارد.

این نوع مسافرت نیز مزیت هایی را دارد که عبارتند از : سفر با کمترین هزینه ممکن، محدودیت بار برای هر شخص بصورت جدا وجود ندارد، برای کسانی که از مخالفین سر سخت رانندگی های طولانی مدت هستند مناسب است و می تونیم این خبر خوش حال کننده را به شما بدهیم که می توانید در طول مسیر از تماشای مناظر اطراف لذت ببرید.

چگونه باید بلیط اتوبوس خود را تهیه کنید؟

خب بعد از تمام سبک و سنگینی هایی که راجب سفر با اتوبوس کردیم می خواهیم بهترین روش تهیه بلیط اتوبوس را به شما پیشنهاد کنیم، از رایج ترین روش ها برای تهیه بلیط اتوبوس می توانیم به تهیه بلیط حضوری آن هم در پایانه مسافربری مورد نظر خود اشاره کنیم و پس از آن به سراغ روش بعدی که به تازگی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد می پردازیم. خرید بلیط غیر حضوری همان روش دوم و ساده و آسان تهیه بلیط آن هم در کمترین زمان ممکن می باشد که به دلیل تازه و به روز بودن خود زیاد مورد اعتماد مسافرین قرار نمیگیرد و مسافران ترجیح می دهند شخصا به پایانه بروند و خرید خود را انجام دهند.

اما نکته ای بسیار مهم که در خرید بلیت بصورت آنلاین وجود دارد این است که شما می توانید در زمانی بسیار کم و صرفه جویی در هزینه و وقت خود براحتی بلیط خود را رزرو کرده و در زمان مقرر در پایانه حاضر شوید، ولی توجه داشته باشید که خرید آنلاین مستلزم رعایت نکات بسیار و اعتماد زیاد به سایت مورد نظر می باشد.

نکات خرید آنلاین بلیط اتوبوس

برای خرید آنلاین بلیت ابتدا باید سایت مورد اعتماد و با سابقه ایی را پیدا کرده، سپس با انتخاب مبدا و مقصد خود به همراه کمی صبر و تحمل بهترین لیست سفر اتوبوس ها در پایانه های مورد نظرتان برای شما باز می شود و شما بسته به شرایط و دلایل خود سفر و اتوبوسی را انتخاب میکنید و رزرو خود را با موفقیت انجام می دهید. بعد از رزرو و دریافت پیامکی از سمت سایت و پایانه خریداری بلیط خرید شما به اتمام رسیده است و در زمان و ساعت مقرر مسافران باید به پایانه بروند تا از سفر خود جا نمانند.

اتوبوس ها و شرکت های مسافربری

باید بدانید که اتوبوس ها هم مانند دیگر وسایل نقلیه به روز می شوند و پیشرفت می کنند، حالا تصور کنید داخل اتوبوس VIP نشسته اید و به راحتی با تلفن همراه یا هر وسیله ارتباطی دیگری که دارید می توانید از اینترنت استفاده کنید و نگران تمام شدن شارژ باطری تلفن همراه خود نباشید، صندلی های راحت و تخت خوابشو به همراه مانیتورهای اختصاصی و بسته های تغذیه نسبتا جذابی که در ابتدای مسیر دریافت میکنید از دیگر مزایای اتوبوس های ویژه می باشند اما خب نکته ای که نباید فراموش کنید این است که هزینه اتوبوس های VIP از اتوبوس های معمولی بیشتر است همانطور که خدمات آن نیز بهتر و بیشتر است.

اتوبوس های معمولی تعداد ظرفیت مسافران بیشتری دارد و به همین نسبت نیز مسافران حریم شخصی کمترین دارند و احساس بهتری نخواهند داشت در حالی که در اتوبوس های ویژه تعداد صندلی ها کمتر و فضای مسافران نیز بیشتر است. پس با این حساب درسته که هزینه اتوبوس VIP بیشتر است اما مطمئنا لحظات بهتری را سپری می کنید و دیگر از سفر با اتوبوس بیزار نمی شوید.

با این تفاسیر دلایل انتخاب اتوبوس ها برای سفر بسیار است که از مهمترین های آن می توان به جلوگیری از ترافیک های سنگین جاده ایی، امنیت در طول سفر، رانندگی نکردن طولانی مدت، لذت بردن از مناظر، استراحت تا رسیدن به مقصد مورد نظر و … اشاره نمود.

4 1 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات