اتوبوس های وی آی پی VIP در مقایسه با اتوبوس های معمولی

اتوبوس های وی آی پی VIP در مقایسه با اتوبوس های معمولی

اتوبوس های وی آی پی VIP

هنگامی که می خواهید بلیط اتوبوس خریداری کنید با گزینه اتوبوس های وی آی پی VIP  مواجه می شود که در ابتدا تنها گزینه متفاوت آن با سایر بلیط ها قیمت آن است. اما این تنها تفاوت بلیط اتوبوس های وی ای پی و اتوبوس های معمولی نیست. در ادامه می خواهیم تفاوت ها و امکانات اتوبوس وی آی پی را بررسی کنیم با مجله گردشگری ایران نیهون همراه باشید.

VIP  مخفف عبارت Very Important Person است، که در واقع به معنی شخصی خیلی مهم می باشد. این عبارت را چه در ورزشگاه باشید چه رستوران، فرودگاه، سینما و … همه جا دیده اید.

بهتر است بدانید وی آی پی برای جایگاه ویژه استفاده می شود. و مختص صنف خاصی نیست یا اینکه سازنده اتوبوس نیست. حالا که با معنی وی ای پی آشنا شدید بهتر است درباره اتوبوس های VIP  صحبت کنیم.

امکانات و تفاوت اتوبوس معمولی و وی آی پی VIP

صندلی های اتوبوس VIP

در اتوبوس های وی آی پی بیشتر به مقوله راحتی مسافران توجه شده است. و تفاوت آن با اتوبوس های معمولی چینش صندلی ها است که علاوه بر تعداد کم صندلی امکان تخت خوابشو را نیز دارا هستند و مسافران با خیالی آسوده تر به استراحت می پردازند. اما این تنها تفاوت آن نیست. که البته بهترین تفاوت با اتوبوس های معمولی است.

بهتر است بدانید در اتوبوس های معمولی تراکم صندلی ها زیاد و در فاصله ای خیلی کم از هم قرار دارند. همچنین خبری از صندلی تخت شو  نیز نیست و بیشتر مسافران با پا به پشت صندلی جلوی فشار می آورند که امیداورم کفش شان را در نیاورده باشند یا در وسط راهرو نخوابیده باشند.

اتوبوس های وی آی پی دارای دو مدل صندلی تخت خواب شو و نیمه تخت خواب شو هستند، و صندلی های در ردیف‌های سه تایی قرار گرفته اند، که البته فاصله مناسبی نیز دارا هستند. و معمولا 25 صندلی قرار داده شده است.

بر خلاف اتوبوس معمولی که صندلی های در ردیف‌های چهار تایی و تراکم بالا و فاصله کم از هم قرار گرفته اند و تعداد 40 الی 50 صندلی را دارا هستند.

 تغذیه مسافران اتوبوس

اگر با اتوبوس سفر کرده باشید می دانید که هنگام سفر بسته ای را به مسافران می دهند که اسم آن را تغذیه مسافران گذشته اند که معمولا یک کلوچه، بیسکویت، شکلات و در نهایت یک آبمیوه است که بیشتر غیر قابل مصرف و بد مزه هستند.

اما در اتوبوس های وی آی پی بسته تغذیه مسافران شکل و شمایل و محتوای بهتری نسبت به اتوبوس های معمولی دارا هستند، بهتر است بدانید در برخی از اتوبوس ها بنا بر طولانی بودن زمان سفر، نهار یا شام را نیز به مسافران می دهند که بنا بر تجربه بهتر است بگویم افتضاح هستند و ندادن آن بهتر از دادن آن است.

مانیتور اتوبوس VIP

مانیتور دار بودن اتوبوس نیز یکی از بهترین گزینه های اتوبوس های VIP است. اگر با اتوبوس های معمولی سفر کرده باشید دیده اید که اتوبوس های معمولی کلا دوتا مانیتور دارند که یکی در جلو اتوبوس و یکی دیگر در وسط اتوبوس قرار دارد که علاوه دیده نشدن تصویر با هر تکان خوردن اتوبوس نیز معمولا قطع می شوند.

حالا میزان کوچک بودن و قطع شدن مانیتور را در نظر نگیریم فیلم یا موزیک که پخش می شود بنا بر سلیقه شما نیست و انقدر افتضاح است که خواب را ترجیح می دهید. که البته اگر صدای فیلم یا موزیک و از همه مهم تر مسافران بگذارند.

اما در اتوبوس های وی آی پی مانیتور دار بودن مزیتی بارز به شمار می آید. و پشت هر صندلی یکی مانیتور شخصی برای شما قرار داده شده که هر مسافر به دلخواه می توانند فلیم، موزیک، بازی و … مورد نظر خود را ببینید یا گوش دهد.

که برای پخش صدا نیز می توانید هندزفری خود را به مانیتور بزنید یا درخواست بدهید که به شما هندزفری بدهند و با سلیقه خودتان موزیک پخش کنید که البته چند تا فایل گذشته اند که بهتر از هیچی است. یا چندین فیلم قرار داده اند که می توانید ببینید. در برخی موارد نیز بازی قرار داده اند که بیشتر بازهای همچون Angry Birds هستند که سرگرمی بدی به نظر نمی آید.

اما بهترین بخش مانیتور دار بودن اتوبوس این است که هر مانیتور یک درگاه USB دارد که می شود با آن گوشیتان را شارژ کنید. و از سرگرمی گوشیتان لذت ببرید.

سرعت در جابجای اتوبوس VIP

یکی دیگر از تفاوت ها، سریع تر رسیدن اتوبوس های VIP یا سر وقت رسیدن نسبت به اتوبوس معمولی به مقصد است. در اتوبوس های معمولی در بیشتر مواقع برای پر کردن تمام صندلی ها شهر به شهر نگه میدارند که مسافر بزنند و از خیر یک صندلی خالی نیز نمی گذرند. و به نوعی مسافر تو راهی می زنند. این توقف ها و مسافر زدن های تو راهی باعث می شود دیرتر به مقصد برسند.

اما در اتوبوس های VIP کمتر پیش می آید، این به این معنی نیست که چنین کاری را نمی کنند. اما بخاطر مسافر کم در اتوبوس های وی آی پی توقف کمتری را شاهد هستیم که معمولا در پایانه های مسافربری تمام صندلی ها را پر می کنند. و بیشتر مواقع سر ساعت به مقصد می رسند.

تهویه هوا در اتوبوس VIP

تهویه هوا، با وضعیت مسافران یکی از بهترین گزینه ها می باشد. اون دست از مسافرانی که همچنان علاقه مند به در آورند کفش دارند و تمام اتوبوس را با بوی پای خود خوشبو می کنند و به دیگر مسافران فکر نمی کنند. تهویه اتوبوس را جدی بگیرند.

بهتر است درباره تهویه هوای اتوبوس های معمولی چیزی نگویم و بگویم که در اتوبوس های VIP  سیستم تهویه هوای مناسبی را دارند. و هوایی تمیز و مطلوب را برای مسافران فراهم می‌آورند.

سیستم سرمایشی و گرمایشی

در این قسمت در سفر با اتوبوس های معمولی بهتر است بگویم که چه وقتای از گرما پخته شدم و چه وقتای از سرما لرزیدم و هرچقدر هم به راننده گوشزد کنید یا انقدر سرد می کند که سر از دکتر در می آورید یا انقدر گرم می کنند که از خیر گوشزد زدن به راننده می گذرید.

در اینجا باید برای اتوبوس های وی آی پی باید بگویم شرایط قابل درک تر و سیستم سرمایشی و گرمایشی استانداردی را دارا هستند.

پریزهای برق

در برخی از اتوبوس های VIP جدید پریزهای برق ۲۲۰ ولت در کنار هر صندلی گذاشته اند که برای شارژ موبایل و لپ تاپ و … مناسب هستند.

قیمت بلیط اتوبوس VIP

قیمت بلیط اتوبوس VIP در مقایسه با اتوبوس های معمولی کمی بیشتر است که منصفانه است در قیاس با امکانات بهتر این اتوبوس ها که تماما توضیح دادیم. باید بدانید قیمت بلیت اتوبوس ارزان ترین شیوه سفر است در مقایسه با قیمت بلیط هواپیما با قطار که با جستجو در سایت های آنلاین فروش بلیط متوجه می شوید.

شرکت های اتوبوس‌رانی

  1. شرکت مسافربری ایران پیما
  2. شرکت مسافربری رویال سفر ایرانیان
  3. شرکت مسافربری سیر و سفر
  4. شرکت مسافربری آریا سفر
  5. شرکت مسافربری همسفر
  6. شرکت مسافربری گیتی پیما
  7. شرکت مسافربری ماهان سفر
  8. شرکت مسافربری تعاونی شماره 15
  9. شرکت مسافربری تعاونی شماره 1
  10. شرکت مسافربری تعاونی شماره 13
  11. شرکت مسافربری تعاونی شماره 17
  12. شرکت مسافربری تعاونی شماره 2
  13. شرکت مسافربری تعاونی شماره 4
  14. شرکت مسافربری تعاونی شماره 11
  15. شرکت مسافربری تعاونی شماره 7
  16. شرکت مسافربری تعاونی شماره 14
  17. شرکت مسافربری پیک معتمد
  18. شرکت مسافربری میهن نور آریا
  19. شرکت مسافربری آسیا سفر

بهترین شرکت های اتوبوس‌رانی که اتوبوس VIp دارند

شرکت‌ مسافربری رویال سفر

شرکت‌ مسافربری همسفر

شرکت‌ مسافربری سیر و سفر

تعداد صندلی های اتوبوس وی ای پی

باید گفت تعداد صندلی‌های اتوبوس VIP در مقایسه با اتوبوس معمولی کمتر است. و تعداد صندلی های اتوبوس های وی ای پی شرکت های مسافربری متفاوت است و معمولا 24 الی 28 صندلی دارند.

میزان بار مجاز اتوبوس ها

میزان بار مجاز اتوبوس طبق قوانین سازمان حمل‌ونقل میزان بار مجاز 20 کیلوگرم است. البته باید بدانید که برخی از شرکت‌ های مسافربری با دریافت هزینه، امکان حمل بار تا 40 کیلوگرم را نیز ارائه می‌دهند.

مدارک مورد نیاز برای سوار شدن اتوبوس

به همراه داشتن بلیط خریداری شده و کارت شناسایی معتبر (کارت ملی یا شناسنامه)  الزامی است.

حمل حیوانات خانگی در داخل اتوبوس

طبق قوانین حمل حیوانات خانگی ممنوع بوده، اما طبق تجربه با دادن هزینه به برخی راننده های اتوبوس امکان پذیر است.

پیشنهاد

برای سفر با اتوبوس بهتر است در انتخاب آن دقت کنید و بنا بر مقداری هزینه بیشتر با اتوبوس وی آی پی سفر کنید.

4.9 7 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
5 Comments
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مژگان
3 years ago

اتوبوس ها فقط اسمشون vip هست

رضا
Reply to  مژگان
3 years ago

اره اصلا تو ایران افتضاحه اتوبوس ها

سعید
3 years ago

بعضی از این اتوبوس ها فقط اسم vip رو یدک میکشند. حیف از اسم

سعید
2 years ago

اکثر اتوبوسهای vip صندلیهای اتوبوس رو تعویض میکنن و مثلا میشن vip و دریغ از امکانات ، همشون در حد اتوبوسهای معمولی هستن و نه بیشتر…..

محمد
1 year ago

ددر ایران فقط اسمشان وی آی پی است ولی اثری از امکانات آن نیست