جاهای دیدنی ازمیر ترکیه

جاهای دیدنی ازمیر ترکیه

جاهای دیدنی ازمیر

ازمیر شهری مرزی بوده که در غرب ترکیه واقع شده است، مردم ازمیر برخلاف استانبول هنوز به سبک سنتی زندگی می کنند.این شهر بسیار آرام و بدور از شلوغی است و گردشگران و توریستان اغلب برای تجربه استراحت و سکوت به این شهر می آیند، ازمیر بعد از استانبول و آنکارا وسیع ترین شهر ترکیه بوده و از لحاظ اقتصادی نیز اهمیت قابل توجه دارد. در ادامه برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی ازمیر همراه ایران نیهون باشید.

باغ وحش ازمیر

باغ وحش ازمیر با مساحت حدود 425 هزار متر مربع در سال 2008 افتتاح شده و در آن انواع حیوانات زیبا و حتی درنده نگهداری می شود، در این باغ وحش 65000 نهال کاشته شده است و به طبیعت و هوای آن محیط کمک کرده است.

ازمیر آگور

در منطقه ازمیر آگورا آثاری از بازار قدیمی که در زمان گذر مسافران برای رسیدن به جاده ابریشم است دیده می شود که این خرابه ها یک بازار تاریخی است که قدمت آن به 2000 سال پیش بازمی گردد و از جاهای دیدنی ازمیر محسوب می شود.

بازار کمارالتی

از بهترین ویژگی های بازار های سنتی ازمیر این است که می توانید به اجناس فروشندگان دست بزنید و با آنها گپ بزنید بدون اینکه حتی خرید کنید، در این بازار خوشمزه ترین شیرینی های ازمیر و زیتون های سبز و سیاه را می توانید پیدا کنید.

روستای شیرینجه

روستای شیرینجه با ساختمان های زیبا و کوچه های قدیمی اش معروف شده و از جاهای دیدنی ازمیر است، خانه های سنتی ترکی در این روستا باعث می شود با گذر از کوچه های آن و با هر قدم به جلو در خیابان ها به گذشته پا گذاشته.گشت و گذار در این روستا یکی از لذت های تمام نشدنی ازمیر می باشد.

تفریحات ساحلی

قدم زدن در کنار سواحل ازمیر و لذت بردن از آفتاب دلنشین آن یکی از تفریحات این شهر است، عصرها می توانید در فضای دلنشین کافه ها و رستوران ها های کنار ساحلی بنشینید و از سکوت و آرامش آنجا لذت ببرید. قایق سواری در آب های آرام و زیبای آن یک خاطره فراموش نشدنی است که توصیه می شود حتما آن را تجربه کنید.

برج ساعت

سمبل شهر ازمیر که با سفر به آنجا اولین چیزی که نظرتان را جلب می کند همین برج ساعت زیباست که در میدان کوناک و محل رفت و آمد بسیاری از توریست ها واقع شده و از جاهای دیدنی ازمیر است، این برج در سال 1901 توسط یک معمار فرانسوی طراحی شده است و ساعت آن هدیه امپراطوری آلمان است.ارتفاع این برج 25 متر می باشد و تقریبا در فاصله ی زیادی از آن در سطح شهر دیده می شود.

مسجد حیصار

مسجد حیصار یکی از بناهای گردشگری و مذهبی ازمیر است، این مسجد بزرگ حاصل تلاش و دست معماران و هنرمندان قرن 16 است که قدمت آن به 4 قرن پیش می رسد و انتخاب خوبی است در ازمیر که از آن بازدید کنید.فضای داخلی این مسجد یکی از نمونه های آثار معماری عثمانی بشمار می رود و دارای یک گنبد اصلی در مرکز و هشت ستون بزرگ و سه گنبد بزرگ در هر دو طرف آناحاطه شده است.

4 1 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات