عجیب ترین اتوبوس های جهان

عجیب ترین اتوبوس های جهان

عجیب ترین اتوبوس های جهان

زمانی که لفظ عجیب ترین اتوبوس های جهان به گوشتان می خورد امکان دارد برایتان این سوال پیش بیاید که مگر اتوبوس همان وسیله نقلیه پر کاربرد در تمامی دنیا نیست که اکثریت ما روزانه ساعات بسیاری در رفت و آمد با آن سپری می کنیم پس نیاز به عجیب و غریب بودن دارد؟ وسیله نقلیه عمومی که در تمامی شهر های دنیا مشاهده می شود و به دلیل همین گستردگی و کاربرد زیاد تنوع و گوناگونی بسیاری نیز دارد اما عجیب ترین اتوبوس های جهان کمی متفاوت تر از آن اتوبوسی است که ما هر روز با آن خودمان را به محل کار و منزلمان می رسانیم. برای آشنایی بیشتر با عجیب ترین اتوبوس های جهان با نیهون همراه باشید.

اتوبوس

اتوبوس ها یکی از وسایل نقلیه بسیار مهم در هر کشوری می باشد و از آنجایی که بخش قابل توجهی از رفت و آمد و جابجایی انسان ها در هر کشوری توسط این وسیله نقلیه انجام می شود سالانه شاهد تولید اتوبوس های پیشرفته و جدیدتری در دیگر نقاط جهان هستیم. اما جدا از اینکه اتوبوس ها بخش قابل توجهی از جابجایی افراد را بر عهده گرفته اند بعضی از مسیر ها و مقصد ها برای سفر با اتوبوس بسیار بهتر و دلپذیر تر هستند به همین دلیل سفر با اتوبوس نیز بخش عمده ایی از سفرهای طولانی مدت را نیز به خود اختصاص داده است.

با گسترش روز افزون مسافرت های جاده ایی به دلیل بالا رفتن هزینه های سفر هوایی و مشاهده زیبایی مسیر در هنگام سفر و لذت بردن از سفرتان شرکت های تولید کننده اتوبوس ها توجه بیشتری به لوکس بودن و کیفیت اتوبوس های خود کرده اند از همین رو در حال حاضر اتوبوس هایی خاص و منحصربفردی تولید شده است که در این مقاله می خواهیم شما را با تعدادی از آن ها آشنا کنیم.

اتوبوس های خاص و عجیب

با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن سطح آگاهی در امکانات و تجهیزات ساخت اتوبوس های عجیب و غریب و خاص در بعضی از کشورها آغاز شده است، این اتوبوس ها بیشتر جنبه تزئینی و گردش کوتاه مدت را دارند و تا به حال برای سفر های طولانی مدت و جابجایی میان شهری استفاده نشده اند و علاقمندان خاص خود را نیز دارند.

بلندترین اتوبوس دنیا در چین

بلندترین اتوبوس دنیا

این اتوبوس خاص و طویل متعلق به کشور چین می باشد و با 60 متر طول و 5 کابین مجزا از سنگین ترین اتوبوس های جهان است، این اتوبوس ظرفیت حمل و نقل و جابجایی 380 نفر را دارد اما به دلیل سنگینی بسیارش قادر به کنترل خود سر پیچ ها نبوده و بطور کلی تنها در مسیر های مستقیم استفاده می شود.

اتوبوس فضایی

اتوبوس فضایی با نام 421 JL بسیار جالب و جذاب می باشد و شما اولین بار که این اتوبوس خارق العاده را می بینید با تانکی با بدنه تمام آهن مواجه می شوید که بسیار شبیه به تانک های کهکشانی در فیلم های هیجان انگیز امریکایی است، شاید باورتان نشود که این تانک آهنی زیبا و خاص اتوبوسی برای حمل و نقل داخل شهری است. این اتوبوس با 100 نفر ظرفیت دارد که 5 نفر بصورت اختصاصی می توانند در کابین آن بنشینند و 5 نفر دیگر می توانند از سقف اتوبوس برای رسیدن به مقصد خود استفاده کنند.

اتوبوس پدالی در هند

اتوبوس-پدالی-در-هند

یکی دیگر از اتوبوس های منحصر بفرد جهان در دومین کشور پر جمعیت دنیا یعنی هند ساخته شده است، این کشور همیشه خالق محصولات عجیب و غریب و خاصی می باشد که اتوبوس پدالی یکی از همان تولیدات خاص می باشد. اتوبوس پدالی یا همان سرویس مدرسه در هند از قرار دادن اتاقکی بر روی یک دوچرخه ساخته شده است و شما با سفر به کشور هند شاهد رفت و آمد بسیاری از این اتوبوس های خارق العاده می باشید.

اتوبوس با موتور جت در انگلستان

یکی از اتوبوس های عجیب و غریب توسط فردی عاشق سرعت در انگلستان ساخته شده است، بدنه ی این اتوبوس از ورقه های آلمینیومی ساده و بدون هیچ متریال دیگری با موتور جت ساخته شده است به همین دلیل امنیت پایینی دارد و خب مشخصه که با این امنیت پایین از لحظه ایی که تولید شده است تا کنون زیاد مورد استفاده قرار نگرفته است زیرا مطمئنا در سرعت بالا این اتوبوس متلاشی می شود.

اتوبوس دو چهره در آمریکا

اتوبوس دو چهره در آمریکا

اتوبوس دو چهره؟ عجیب غریب طراحی که انسان می توانستند بر روی وسایل حمل و نقل پیاده کنند همین اتوبوس دو چهره بوده که توسط فردی آمریکایی با ایده چسباندن دو سقف به یکدیگر اختراع شده است. این اتوبوس جذاب که چندی پس از تولید مورد استقبال مردم کشور امریکا قرار گرفته است امروزه بعنوان سرویس مدرسه در این کشور استفاده می شود و همیشه بچه ها برای سوار شدن بر این سرویس جذاب جنگ و دعوا دارند.

اتوبوس راه آهن

از اتوبوس های عجیب و با کیفیت بالای دیگر می توان اتوبوس های راه آهن را نام ببریم، این اتوبوس ها به دلیل ایمنی بالا و ایده مناسب در ساختشان در تمامی سطوح شهری پخش شده اند و با استفاده از اتوبوس های بین شهری ریلی سفری سریع تر را می توانند تجربه کنند. اتوبوس های راه آهن با سرعتی مناسب بین خطوط ریلی حرکت می کنند و سفری ایمن و با خطری کمتر را تجربه می کنند.

5 1 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات