آنتالیا کجا بریم؟

آنتالیا کجا بریم؟

آنتالیا کجا بریم؟

آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی کشور ترکیه است که به دلیل وجود سواحل زیبا و امکانات رفاهی بسیار، به یکی از قطب های توریستی منطقه تبدیل شده است. آنتالیا شهر ساحل و دریاست. اما آنتالیا کجا بریم؟ جاهای دیدنی آنتالیا کجاست؟ برای پیدا کردن جواب این سوال ها با ایران نیهون باشید.

بهترین رستوران ها

غذاهای لذیذ ترکی برای گردشگران همیشه جذاب بوده است. با اینکه اکثر هتل های آنتالیا بدلیل خدمات All و UAll برای مهمانان خود، رستوران های زیادی دارند ولی رستوران های خوبی نیز در آنتالیا وجود دارد. برای آشنایی با تعدادی از آنها با آنتالیا کجا بریم؟ باشید.

رستوران کلاب آرما  (Club Arma)

یکی از رستوران های خوبآنتالیا با مناظر دیدنی رستوران کلاب آرما است. این رستوران به خاطر نوع معماری که ترکیبی از سنگهای محلی است حس بنایی با طاق های ایتالیای را به ذهن می آورد. این رستوران غداهای خوشمزه با مواد اولیه تازه و محلی طبخ می کند.

رستوران ویچینو پیزِریای دوم  (Vicino Pizzeria)

رستوران ویچینو پیزِریای دوم یکی از بهترین رستوران های آنتالیا است. شما می توانید در حین غذا خوردن از دیدن خیابان های قدیمی مرکز آنتالیا لذت ببرید. این رستوران غذاهای ایتالیایی و پیش غذهای خوشمزه به مهمانان عرضه می کند.

 رستوران لارا بالیکوی آنتالیا (Lara Balikevi)

رستوران لارا بالیکوی یک رستوران با غذاهای دریایی است. شعبه اول این رستوران در سال 2002 و شعبه دوم آن 5 سلل بعد افتتاح شد. دکور هر دوی این رستوران ها بسیار مدرن و تراس بزرگی دارند. غذای اصلی این رستوران ماهی می باشد که طعم بی نظیری دارد.

بهترین کافه ها

کافه سلو cello

یکی از بهترین کافه های آنتالیا برای گشت و گذار های شبانه است. در منوی این کافه انواع نوشیدنی های سرد و گرم و آبمیوه های طبیعی وجود دارد.

کافه تودورز  tudors

کافه ای شبانه برای آنهایی که اهل نور و صدا و گردش های شبانه هستند.

کافه هنگر hanger

کلبه ای چوبی با چراغهای زرد که نظر گردشگران را به خود جلب می کند. انواع نوشیدنی و غذاهای با بهترین کیفیت و ارزانترین قیمت پذیرای مهمانان است.

جاهای دیدنی

آنتالیا کجا بریم؟ بهترین جاهای دیدنی آنتالیا

کاله ایچی

کاله به زبان ترکی یعنی قلعه و ایچی به معنای داخل است پس کاله ایچی یعنی داخل قلعه. کاله ایچی منطقه قدیمی آنتالیا است. با دروازه های ورودی خیابان، کوچه های سنگفرش شده و تو در تو با رستوران ها و فروشگاهایی برای سوغاتی. در بندرگاه کاله ایچی قایق های تفریحی ثروتمندان پهلو گرفتند.

دروازه هادریانوس

دروازه هادریانوس بنایی تاریخی با سه گذرگاه طاقی شکل و طولانی است که وقف امپراطور رومی شده است، در این بنا می شود سبک کورینس (محبوبترین سبک معماری رومی) را دید که شامل دو یا سه ردیف مارپیچ در بخش بالایی که حلقه های به هم پیچیده ای در گوشه های بنا ساخته شده اند.

برج ساعت

برج ساعت از جاهای دیدنی آنتالیا است و هنگام ورود به شهر آنتالیای قدیم چشمانتان به برج ساعت می خورد. برج ساعت جزء 80 برجی است که برای حفاظت از شهر روز و روزگاری ساخته شده که فقط همین یکی مانده است. نکته قابل توجه این است که باستان شناسان هنوز علت و کاربرد برج ساعت را دقیقا نمی دانند و معتقدند به عنوان فانوس دریایی یا مقبره ساخته شده است. پیشینه این بنا به قرن دوم قبلا از میلاد مسیح می رسد.

مسجد تکلی مهمت پاشا

مسجد تکلی مهمت پاشا مهمترین مسجد عثمانی است و دقیقا در کنار برج ساعت واقع شده است و نقطه جذب گردشگران بعد از تماشای برج ساعت می باشد، تک منار بلند این مسجد که قدمتش به قرن 18 می رسد.

بهترین تفریحات

آنتالیا بدلیل اینکه یک شهر زیبای ساحلی می باشد، بهترین تفریحات آنتالیا بهترین تفریحات آنتالیا را تفریحات آبی تشکیل می دهد. برای آشنایی با تعدادی از بهترین تفریحات با آنتالیا کجا بریم؟ باشید.

پارک های آبی

پارک های آبی آنتالیا از محبوب ترین تفریحات در این شهر می باشد. در آنتالیا تعداد بی شماری پارک آبی وجود دارد که اغلب آن ها متعلق به هتل های ساحلی هستند. البته استفاده از برخی از آن ها با پرداخت هزینه ی جداگانه برای افرادی که در هتل ساکن نیستند، امکان پذیر است. همچنین در آنتالیا سه پارک آبی مستقل و معروف نیز وجود دارد: پارک آبی آکوا | aquapark ، پارک آبی ریکسوس پرمیوم تروی | Rixos Premium Troy، پارک آبی ددمان | Dedeman.

اسکی روی آب

در آنتالیا مرکزی تفریحی به نام هیپ ناتیک | Hip Notics وجود دارد که علاقمندان می توانند از انواع مختلف اسکی روی آب در این مرکز استفاده نمایند. همچنین چندین استخر وسیع در این مجموعه وجود دارد که بازدیدکنندگان در آن می توانند به سرگرمی های آبی مشغول شوند.

غواصی

تفریحی هیجان انگیز در زیر آب ها که می تواند شما را با دنیای زیر آب آشنا کند. در آنتالیا میتوانید با هزینه تقریبی 50 دلار به راحتی غواصی را تجربه کنید. نگران نباشید که زیاد در غواصی حرفه ای نیستید زیرا در همه ی مراکزی که امکان غواصی دارند از پایه تا پیشرفته به علاقمندان آموزش می دهند. در آنتالیا مراکز غواصی زیادی وجود دارند از جمله: آکادمی دیپ واکینگ دایوینگ | Deep Walker Diving Academy سان دایوینگ | Sun Diving

رفتینگ

قایق سواری روی رودخانه ای خروشان هیجان و لذت فراوانی دارد. در این سفر، شانس قایق سواری و همزمان تماشای مناظر زیبای اطراف از جمله جنگل درختان سرو و پارک ملی کانیون Canyon، را تجربه می کنید. سفر با قایق از یک تا 6 ساعت طول می کشد و شامل خوردن سه نوع غذای دریایی برای ناهار، می شود.

بهترین هتل ها

آنتالیا کجا بریم؟ آنتالیا در سال های گذشته با داشتن آب و هوای خوب و مراکز تفریحی عالی به یکی از مقاصد خارجی گردشگری مهم تبدیل شده است و هتل های بسیار عالی و زیادی در آن ساخته شده است. برای آشنایی با تعدادی از بهترین هتل های آنتالیا با ما باشید.

هتل Maxx Royal Belek Golf Resort

هتل 5 ستاره ی Maxx Royal در سال 2011 در یکی از خلیج های مجاور با چشمه آب معدنی افتتاح شده است، این هتل در 35 کیلومتری فرودگاه آنتالیا واقع شده است. این هتل با یک بندر و یک ساحل شنی اختصاصی به طول 300 متر و امکاناتی همچون حوله ها، تخت های ساحلی، سایه بان ها و تشک های رایگان از مهمانان خود پذیرایی می کند.

هتل Rixos Land of Legends Them

هتل Rixos World در سال 2000 افتتاح شده است و بطورکلی گروه هتل های ریکسوس از موفق ترین گروه هتل های زنجیره ایی در دنیا می باشند.این هتل زیبا و 5 ستاره با طراحی اتاق ها بسیاری از توریستان شهرت پیدا کرده است. این هتل برای خانواده هایی که فرزند پسر دارند اتاق هایی به رنگ آبی و شخصیت های پسرانه دارد و برای خانواده هایی که فرزند دختر دارند نیز به همین صورت اتاق هایی در نظر گرفته شده است. اتاق های مخصوص فرزندان مجهز به تمامی بازی های رایانه ایی و ایکس باکس ها می باشد تا فرزندان در زمان های استراحت نیز سرگرم باشند.

هتل Calista Luxury Resort

هتل 5 ستاره ی لوکس Calista Luxury با ساحل اختصاصی در کنار دریای مدیترانه، 10 زمین بازی گلف و امکاناتی دیگر آماده پذیرایی از مهمان خود می باشد. تمامی اتاق های این هتل دارای بالکن خصوصی با منظره دریا یا کوهستان می باشند و 10 رستوران با منوی سفارشی غذاها و خوراکی خود را سرو می کنند.

برچسب ها:
0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات