ایمپلنت دندان اقساطی

ایمپلنت دندان اقساطی

ایمپلنت دندان اقساطی

ایمپلنت دندان اقساطی، به معنی پرداخت هزینه ایمپلنت دندانی به صورت اقساطی و به مدت زمان مشخص است. این روش به افرادی که نمی‌توانند هزینه ایمپلنت دندانی را به صورت یکجا پرداخت کنند، کمک می‌کند تا بتوانند از این درمان استفاده کنند. در این روش، پزشک یا مرکز درمانی با بیمار توافق می‌کند که مبلغ هزینه ایمپلنت دندانی را به چند دوره تقسیط کنند. بعضی از مراکز درمانی این خدمت را با هزینه اضافی یا بهره‌مندی از امکانات بانکی ارائه می‌دهند. معمولاً در این روش، قسط‌ها به صورت ماهیانه پرداخت می‌شوند و مدت زمان پرداخت هزینه ایمپلنت دندانی به توافق بیمار و مرکز درمانی بستگی دارد. به هرحال، باید توجه داشت که هزینه کل ایمپلنت دندانی به دلیل اینکه به چند دفعه پرداخت می‌شود، افزایش می‌یابد. توصیه می‌شود پیش از اقدام به این روش، از اینکه آیا مرکز درمانی مورد نظر این خدمت را ارائه می‌دهد یا خیر و شرایط تقسیط را چگونه تعیین کرده است، مطمئن شوید. همچنین می‌توانید با بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مختلف مشورت کرده و توضیحات بیشتری در این مورد دریافت کنید.

مزایای ایمپپلنت قسطی

مزایای ایمپلنت دندان اقساطی شامل موارد زیر می‌شود: ۱- پرداخت هزینه به صورت اقساط: یکی از مزایای اصلی ایمپلنت دندان اقساطی، پرداخت هزینه ایمپلنت به صورت اقساط است. این امر برای بسیاری از بیماران قابلیت فراهم شدن هزینه ایمپلنت دندان را به آن‌ها می‌دهد. ۲- ثبات بیشتر: ایمپلنت دندان باعث بهبود ثبات دندان‌های مجاور می‌شود و بیشترین مزیت آن، ایجاد ثبات و استحکام برای دندان جایگزین است. ۳- قابلیت خوردن غذاهای سخت: با داشتن ایمپلنت دندان، می‌توانید به راحتی غذاهای سخت را بخورید و لذت ببرید. ۴- احیای زیبایی و اعتماد به نفس: با بازگشت دندان به جایگاه خود، زیبایی و اعتماد به نفس بیمار بهبود می‌یابد. ۵- افزایش طول عمر: ایمپلنت دندان، طول عمر بیشتری نسبت به دندان‌های مصنوعی دارد و باعث افزایش طول عمر دندان جایگزین می‌شود. ۶- حفظ بافت‌های فک: استفاده از ایمپلنت دندان به جای پروتز دندان، باعث حفظ بافت‌های فک و پیشگیری از از دست دادن بافت‌های فک و لثه می‌شود.

هزینه ایمپلنت به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل موارد زیر می‌شود:
  1. تعداد دندان‌های نیاز به ایمپلنت: هزینه ایمپلنت دندان بیشتر مربوط به تعداد دندان‌هایی است که نیاز به ایمپلنت دارید.
  2. نوع ایمپلنت: نوع ایمپلنت از جمله عواملی است که بر هزینه آن تأثیر می‌گذارد. ایمپلنت‌های مختلفی در بازار وجود دارند که هر یک دارای مزایا و معایب خود هستند.
  3. نوع جراحی: نوع جراحی نیز تأثیر زیادی بر هزینه ایمپلنت دارد. برای مثال، در صورتی که نیاز به جراحی باز شدن لثه و پر کردن استخوان با مواد پرکننده دارید، هزینه بیشتری نسبت به جراحی تزریقی دارید.
  4. محل واقع شدن کلینیک: موقعیت جغرافیایی کلینیک نیز می‌تواند تأثیری بر هزینه ایمپلنت داشته باشد. در شهرهای بزرگ هزینه ایمپلنت بیشتر است.
  5. تجهیزات و فناوری مورد استفاده: استفاده از تجهیزات و فناوری مدرن نیز هزینه ایمپلنت را افزایش می‌دهد.
  6. به طور کلی، هزینه ایمپلنت دندان می‌تواند متفاوت باشد و باید برای اطلاع از هزینه دقیق آن، با کلینیک دندانپزشکی مربوطه تماس گرفته شود.

انواع ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت دندان شامل:
  1.  ایمپلنت تک قطبی (Single Implant): یک ایمپلنت دندانی است که برای جایگزینی یک دندان از دندان‌های اصلی استفاده می‌شود.
  2.  ایمپلنت چند قطبی (Multiple Implants): برای جایگزینی دو یا چند دندان با استفاده از ایمپلنت‌های متعدد استفاده می‌شود.
  3.  ایمپلنت فکی (Full Arch Implant): برای جایگزینی همه دندان‌های فک بالا و پایین با استفاده از چند ایمپلنت دندانی است.
  4.  ایمپلنت زیگوماتیک (Zygomatic Implants): برای جایگزینی دندان‌های فک بالایی در صورتی که ارتفاع استخوان برای جایگزینی با ایمپلنت سنتی کافی نباشد، استفاده می‌شود.
  5.  ایمپلنت بدون جراحی (Non-Surgical Implants): یک نوع ایمپلنت دندانی است که بدون نیاز به جراحی انجام می‌شود و به طور معمول برای جایگزینی دندان‌های بدون قابلیت بازسازی استفاده می‌شود.
  6.  ایمپلنت فوری (Immediate Implants): ایمپلنت‌هایی هستند که در همان روزی که دندان اصلی خارج شده، جایگزین آن‌ها می‌شوند.
0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات