جاهای دیدنی چهارمحال بختیاری (شهرکرد)

جاهای دیدنی چهارمحال بختیاری (شهرکرد)

نقد و بررسی

توضیحات

جاهای دیدنی چهارمحال بختیاری

اگر قصد ایرانگردی در تابستان و رهایی از گرمای طاقت فرسای را دارید حتما از جاهای دیدنی چهارمحال بختیاری دیدن کنید و از آب و هوا و طبیعت بکرش لذت ببرید. در ادامه با معرفی بهترین جاهای دیدنی چهارمحال بختیاری ایران نیهون همراه باشید.

چهارمحال بختیاری یا همان بام ایران که از استان های غرب کشور می باشد، مرکز این استان شهرکرد و از شمال و شرق با اصفهان، از شمال غربی با لرستان، از جنوب با کهگلویه و بویراحمد، از غرب با خوزستان همسایه است.

تنگ درکش و ورکش

تنگ درکش و ورکش یکی از گذرگاه های مهم خوزستان به اصفهان می باشد، یکی دیگر از مزایای این تنگه این بود که بختیاری ها جلوی قشون انگلیس را بستند و متوقف کردند.این تنگه زیبا در 10 کیلومتری جونقان به سمت اردل واقع شده و بخاطر داشتن شیب زیاد و صخره ایی بودنش از بالای جاده دید نداشته.

غار سراب

غار سراب در پنجاه و شش کیلومتری جنوب غربی مرکز استان چهار محال واقع شده است و راه رسیدن به آن جاده ایی آسفالته دره ای زیبا می باشد، و در انتهای مسیر ماشین رو پیاده شده و حدود 15 کیلومتر پیاده روی به غار سراب می رسید.این غار دارای دو دهانه است که از یکی آبی خروشان جاری است که باعث جذابیت آن شده است، سقف این غار در بعضی جاها به حدود 15 متر می رسد و قندیل های زیبایش چشم هربیننده ایی را جذب می کند.

چشمه کوهرنگ

چشمه کوهرنگ چهارمحال بختیاری در روستای زیبای کوهرنگ و در دامنه های زرد کوه  واقع شده است، چشمه کوهرنگ با سرعت بسیار در جریان است و از راه های پر پیچ و خم گذشته تا به دریاچه سد کوهرنگ برسد و از آنجا وارد زاینده رود شود.چشم انداز های زیبای اطراف این چشمه هرساله گردشگرانی را به آنجا می کشاند.

تالاب گندمان

تالاب گندمان یکی از تالاب های بین المللی ایران است که در چهار محال بختیاری واقع شده است و نسبت به تالاب های دیگر این استان هائز اهمیت می باشد، وسعت این تالاب به 980 هکتار می رسد و یکی از بهترین جاها برای تماشای پرندگان و طبیعت بکر است.

دره عشق

دره عشق چهارمحال بختیاری در شهرستان اردل در130 کیلومتری شهرکرد واقع شده است، در دل طبیعت بکر این ناحیه کوهی هست که آب با سرعت از دل آن جاریست و از ارتفاع 100 متری به پایین می ریزد.تماشای جریان رودخانه کارون و شالیزارها و باغ های اطراف نیز خالی از لطف نمی باشد.

تالاب چغاخور

در بین راه شهرکرد به ایذه بعد از اینکه حدود 60 کیلومتر از شهرکرد دور شدید با شگفت انگیز ترین و زیباترین تالاب ایران که در ارتفاعات برآفتاب و کلار روبرو می شوید.هر ساله پرندگان بومی و مهاجر زیادی مثل حواصیل، لک لک سفید، انواع مرغابی ها به این تالاب مهاجرت کرده.آب تمیز این تالاب، آب و هوای بی نظیرش، کوه های پس زمینه و آسمان آبی این تالاب جای مناسبی برای گردش و وقت گذرانی است.

چشمه دیمه

چشمه دیمه چهارمحال بختیاری یکی از گواراترین آب های دنیا را دارد و معروف به خواص درمانی اش است، چشمه دیمه در روستای دیمه در شهرستان کوهرنگ واقه شده است و یکی از سرشاخه های اصلی زاینده رود می باشد.

پارک جنگلی پروز

پارک جنگلی پروز چهارمحال بختیاری در 50 کیلومتری لردگان است و درختان سر بفلک کشیده و شالیزارها و چشمه های طبیعی بسیاری در آنجا وجود دارد که نمی توان از آنها چشم برداشت.

آبشار جانان

چشمه ی آبشار جانان سرچشمه اصلی رودخانه زاینده رود است که از ارتفاعات زردکوه بختیاری سرچشمه می گیرد و یکی از پر آب ترین چشمه های ایران است که آبشار آن حدود 60 متر ارتفاع دارد، این دره 5 چشمه دارد که همه آن ها با نام چشمه جانان شناخته شده اند، این آبشار هنوز ناشناخته مانده است و دلیل آن هم صعب العبور بودن مسیر رسیدن به آبشار است.

تصاویر