مادرید شهری که هرگز به خواب نمی رود

مادرید شهری که هرگز به خواب نمی رود

مادرید

مادرید پایتخت اسپانیا، شهر تاریخ، موسیقی، فوتبال و مردم پرشور و سرزنده است. مادرید بزرگترین شهر اسپانیا و بعد از لندن و برلین سومین شهر بزرگ اتحادیه اروپاست. شب نشینی، مهمان نوازی مردم محلی، غذاهای دلنشین، ساختمان های دیدنی و انرژی فوق العاده مادرید شما را به وجد خواهد آورد. در ادام با مجله گردشگری ایران نیهون همراه باشید.

سفر به مادرید

بهترین زمان سفر به مادرید

آب و هوای مادرید اصولا معتدل است. البته در برخی از روزهای تابستان بسیار گرم و در برخی روزهای زمستان بسیار سرد است. بهترین زمان سفر به مادرید فصل بهار یا پائیز است.

هزینه سفر به مادرید

به طور کلی سفر به مادرید را نمی توان سفر گرانی دانست. اما با توجه به شرایط ارز در ایران و همچنین لازمه اخذ ویزای شینگن،(سفارت اسپانیا) سفر ارزانی هم نخواهد بود. پروازهای مختلفی به مادرید وجود دارد. برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما به مادرید و یا رزرو هتل میتوانید به وبسایت فروش اینترنتی مراجعه نموده و از قیمت لحظه ای و خدمان آنلاین ما استفاده نمایید. اگر به دنبال کم کردن هزینه ها هستید میتوانید برنامه مسافرتی خود را برای ماه های جولای و آگست تنظیم کنید که مسافرت کم تری به این شهر انجام میگیرد. همچنین استفاده از مترو بسیار به صرفه است.

اماکن دیدنی مادرید

شهر مادرید علاوه بر اینکه شهری مدرن است بافت تاریخی خود را نیز حفظ کرده است. ساختمان های دیدنی و قصر گونه شما را به عمق تاریخ این شهر میبرد .

پلازا مایور

در قلب تاریخی شهر میدانی بزرگ و منحصر به فرد وجود دارد. سبک معماری اسپانیایی خاص میدان پلازا مایور جالب توجه است. در گذشته این میدان مکان گاو بازی و تاج گذاری بوده است . امروزه می‌توانید در بسیاری از کافه-پیاده‌روها اسنکی بخورید، سوغاتی بخرید یا در کافه‌ها و رستوران‌های فراوانی را در خیابان‌های مجاور خواهید دید، طعم بوچادیلو دِ کالامارس (ساندویچ ماهی مرکب) را که بسیار معروف است، امتحان کنید.

میدان دروازه خورشید (پوئرتا دل سول)

این میدان سمبل زندگی در مادرید است. در مقابل ساختمان ساعت، تخته سنگی قراردارد که زمانی نقطه آغازین تمامی جاده‌ها به استان‌های مختلف اسپانیا بوده است. این مکان به کیلومتر صفر معروف است. جالب است بدانید که تمام مسافت‌های جاده‌های اسپانیا از این مکان اندازه‌گیری می‌شود. مجسمه خرس و درخت توت فرنگی هم از معروف ترین اماکن این میدان یا محله هستند.

کاخ سلطنتی

کاخ سلطنتی مادرید به نوعی بزرگترین و محفوظ ترین گنجینه اروپاست. دکوراسیون و اثاثیه سلطنتی در بیش از سه هزار اتاق این کاخ، راه و رسم زندگی شاه ها و ملکه های اسپانیا را در گذر تاریخ به شما نشان میدهند.

پارک ال رتیرو

یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک‌های اروپا و مکانی عالی برای بازدید به همراه کودکان است. این پارک مکانی بی‌نظیر برای استراحت و لذت بردن از زیبایی است. لذت بردن از نوازندگان، نمایش‌های بدون گفتگو، تئاترهای عروسکی یا قایق ‌سواری در برکه مرکزی پارک از جمله تفریحات پارک ال رتیرو است. در مرکز پارک معبدی مصری مربوط به قرن دوم وجود دارد. معبد دبود مکانی فوق العاده برای دیدن غروب خورشید است.

موزه پرادو

موزه پرادو یکی از مهم‌ترین موزه‌های دنیا است. دیدن ۵۰۰۰ تابلوی نقاشی، ۲۰۰۰ تصویر چاپی، ۱۰۰۰ عدد سکه و نشان و نزدیک به ۲۰۰۰ عدد آثار زینتی تاریخی در این موزه انتضار شما را میکشد.

موزه رینا سوفیا

اگر هنر معاصر و مدرن را دوست دارید باید از موزه رینا سوفیا دیدن کنید. آثاری از پیکاسو ودالی دو تن از برجسته ترین هنرمندان اروپا در این موزه به نمایش درآمده.

موزه تیسِن بورنِمیسا

موزه تیسِن بورنِمیسا نیز یکی از معروف ‌ترین مجموعه‌های خصوصی در دنیا است. در این موزه به هنرهای مدرن میپردازد.

فلامنکو

فلامنکو نوعی از موسیقی، ترانه و رقص اسپانیایی است. مادرید پایتخت فلامنکو محسوب می‎شود. نمایش‌های دائمی فلامنکو در کافه های زیادی انجام میگیرد. معروف‌ترین باشگاه‌های فلامنکو در مادرید، کورال دلا موریرا، کافه د چینیتاس و کازا پاتاس میتوان معرفی کرد.

سانتیاگو برنابئو

از استادیوم افسانه‌ای رئال مادرید دیدن کنید. شما میتوانید از رختکن ستارگان کهکشانی رئال و کلکسیون افتخارات این باشگاه هم دیدن کنید.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات