مراکز خرید یزد از سنتی تا مدرن

مراکز خرید یزد از سنتی تا مدرن

مراکز خرید یزد

یزد این شهر کهن به خاطر معماری بی نظیر و بادگیرهای قدیمی اش همواره مورد توجه گردشگران بوده است اما علاوه بر جاهای دیدنی یزد ، این شهر مراکز خرید فراوانی نیز دارد از سنتی تا مدرن. برای آشنایی بیشتر با این تعدادی از این مراکز با ایران نیهون همراه باشید.

مرکز خرید آریا

مرکز خرید آریا یزد از مدرن ترین مراکز خرید یزد است که با 5 طبقه در سال 1387 تاسیس شد. در 4 طبقه این مرکز انواع پوشاک، زیورآلات، اسباب بازی و…. به فروش می رسد و یک طبقه این مرکز به پارکینگ اختصاص یافته است.

آدرس:  بلوار شهید قندی

مجتمع تجاری ستاره یزد

مجتمع ستاره یزد یکی از مدرن ترین مراکز خرید یزد است. در این مجتمع علاوه بر واحدهای تجاری، شهربازی، رستوران، سینمای 5 بعدی، کافی شاپ و …نیز وجود دارد. این مجتمع دارای 3 طبقه پارکینگ می باشد.

آدرس:  میدان آزادی، روبه روی پارک باغ ملی

مجتمع تجاری صدف

مجتمع تجاری صدف در 3 طبقه و در منطقه صفائیه قرار گرفته است. در این مجتمع انوع پوشاک و لوازم خانگی ، ترمه و بدلیجات به فروش می رسد.

آدرس: صفائیه،‌ مابین میدان اطلسی و امام حسن

مرکز خرید الماس

این مرکز خرید در 2 طبقه احداث شده است و انواع کالاها در آن یافت می شود. در این مجتمع برای رفع خستگی مراجعان یک کافی شاپ پیش بینی شده است.

آدرس: آزادشهر، بعد از فلکه اول، مجتمع تجاری الماس

بازار حاجی قنبر

بازار حاجی قنبر مربوط به قرن 9 هجری و قدیمی بخش بازار امیرچخماق است. نظام‌الدین خواجه قنبر جهانشاهی ، حکمران یزد ، این بازار را به منظور رونق دادن به اقتصاد شهر و فروش صنایع دستی یزد بنا کرد. این بازار مسجدی به همین نام در خود دارد که مربوط به دوران تیموریان است.

بازار زرگری

طلاهای یزدی از قدیم زبانزد عام و خاص بوده است. قدمت بازار زرگری یزد به قرن های 12 ، 13 هجری قمری  باز می گردد. این بازار 53 حجره دارد و به دلیل شهرت طلا های یزدی از پر بازدید ترین مراکز خرید به حساب می آید.

آدرس: خیابان قیام

بازار قیصریه

بازار قیصریه با معماری قدیمی و دو در چوبی بسیار با ارزش محل خرید و فروش پارچه های یزدی است.این بازار در سال 1281 در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته است.

آدرس : حد فاصل میدان و مدرسه ی خان.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات