ایستگاه راه آهن قم

ایستگاه راه آهن قم

نقد و بررسی

توضیحات

ایستگاه راه آهن قم

ایستگاه راه آهن قم (Qom Railway Station) به‌ عنوان جزئی ار راه‌آهن سراسری ایران در سال ۱۳۱۷ احداث شد. که به علت جنگ جهانی دوم به زمانی دیگر موکول شد. بعد از  مدتی احداث آن ادامه پیدا کرد و در این بین ریل گذاری بین قم و کاشان انجام شد و به طور رسمی در سال 1328 افتتاح شد. این ایستگاه در سال 1397 جزو آثار ملی ایران ثبت شد.

اطلاعات تماس ایستگاه

آدرس ایستگاه  : قم، خیابان سپاه، میدان راه آهن، ایستگاه راه آهن قم

تلفن ایستگاه  : 31622230 – 025

سامانه صدای مسافر : 5149 – 021

مسیرهای ریلی قم ( ورودی و خروجی )

مسیرهای ایستگاه قم شامل قم – تهران، قم – مشهد، قم – اهواز می شود.

مسیر قطار قم به تهران

این مسیر را می توان جزو پرتردد ترین هم از لحاظ مسافر و هم از لحاظ میزان قطار توصیف کرد. در این مسیر در طول روز در ساعات مختلف قطار وجود دارد. مدت زمان این سفر خیلی طولانی نیست و در یک ساعت و 50 به طول می انجامد.

مسیر قطار قم به مشهد

مدت زمان سفر 13 ساعت به طول می انجامد تا به مقصد برسید و از ایستگاه هائی مانند فرودگاه تهران، سمنان، شاهرود، جاجرم، نقاب و نيشابور عبور می کنید.

امکانات ایستگاه

امکانات شامل سرویس بهداشتی، نمازخانه، گیشه های فروش بلیط شرکتهای مختلف، تلفن عمومی، دستگاه خودپرداز، انبار توشه بار، سرویس ویژه معلولین، امکانات حمل خودرو با قطار می شود.

راههای دسترسی ایستگاه

ایستگاه راهآهن قم از آنجائی که در مرکز شهر قرار گرفته است رفت و آمد در آن به آسانی صورت می پذیرد. برای رفت و آمد به ایستگاه یا خروج از آن می توانید از تاکسی های موجود در محوطه استفاده کنید. اتوبوس های شهر نیز از گزینه های روی میز برای تردد بین شهر و ایستگاه است.