ایستگاه راه آهن زنجان

ایستگاه راه آهن زنجان

نقد و بررسی

توضیحات

ایستگاه راه آهن زنجان

ایستگاه راه آهن زنجان (Zanjan Railway Station) در جنوب شهر و در فاصله 4 کیلومتری از مرکز آن واقع شده است. این ایستگاه در سال 1320 افتتاح شده که ایستگاه اصلی و مرکزی خط راه آهن شمال غرب کشور می باشد.

آدرس : زنجان، بلوار شهید بهشتی

ایستگاه‌های خط راه آهن شمال غرب

خط راه آهن شمال غرب دارای ایستگاه های قزوین، سیاه‌چشمه، تاکستان، سیاه‌باغ، قروه، خرم‌دره، زرین دژ، پیرزاغه، سلطانیه، بناب، زنجان، خرم‌پی، نیک پی، آذرپی، سرچم، رجین، پل‌دختر، میانه، قرانقو، شیخ صفی، بابک، خراسانک، صائب، هشترود، آتش‌بخ، سراجو، خراجو، سهند، گل تپه، خواجه نصیر و مراغه می باشد. که این ایستگاه ها در سه استان قزوین، زنجان و آذربایجان شرقی  قرار گرفته اند.

اطلاعات تماس ایستگاه راه‌آهن

آدرس : زنجان، خیابان سعدی جنوبی، اداره کل راه آهن منطقه شمالغرب

تلفن : ۵-۳۳۳۲۷۰۷۱ – ۰۲۴

نمابر : ۳۳۳۲۲۳۷۵

کد پستی :۴۵۱۶۹۱۳۷۹۱

شماره تماس روابط عمومی :۳۳۱۱۲۲۰۷ -۰۲۴

صدای مسافر : 5149 – 021

پست الکترونیکی[email protected]

مسیر های ریلی ورودی و خروجی ایستگاه راه آهن

مسیرهای اصلی :  قطار زنجان به مشهد  – قطار زنجان به تهران – قطار زنجان به تبریز – قطار زنجان به قزوین همچنین ایستگاه های بین راهی سرویس دهی انجام می شود.

مسیر قطار  زنجان به تهران

سفر در این مسیر به مدت زمان 5 ساعت و 7 دقیقه ای به طول می انجامد تا به ایستگاه راه‌آهن تهران برسید و از ایستگاه‌هایی همچون كرج، هشتگرد، آبيك، كهندژ، قزوين، تاكستان و خرم دره عبور می کند.

مسیر قطار زنجان به مشهد

سفر در این مسیر به مدت زمان 16  ساعت به طول می انجامد تا به ایستگاه راه‌آهن مشهد برسید و از ایستگاه هایی مانند سلطانيه، پيرزاغه، خرم دره، تاكستان، قزوين، هشتگرد، كرج، تهران، سمنان، شاهرود، نقاب، نيشابور و ابومسلم عبور می کند.

مسیر قطار  زنجان به تبریز

سفر در این مسیر به مدت زمان 9 به طول می انجامد تا به ایستگاه راه‌آهن تبریز برسید و از ایستگاه هایی مانند ميانه، خراسانك، سراجو، مراغه، عجب شير، آذرشهر، زارعي و عباسي عبور می کند.

امکانات ایستگاه راه آهن

امکانات ایستگاه راه آهن زنجان شامل نمازخانه، سرویس بهداشتی، غرفه های فروشگاهی، آب سرد کن، پارکینگ، دستگاه های خود پرداز، رستوران، اتاق مادر و کودک،محل بازی کودک، آسانسور و صندوق امانات می شود.