ایستگاه راه آهن بندرعباس

ایستگاه راه آهن بندرعباس

نقد و بررسی

توضیحات

ایستگاه راه آهن بندرعباس

بندرعباس یکی از شهر های استراتژیک ایران است و حمل و نقل کالا در آن از مهم ترین موضوعات می باشد ایستگاه راه آهن بندرعباس (Bandar Abbas Railway Station) نیز از اهمیت بالائی در کشور برخوردار است. این اهمیت هم از لحاظ جابجائی بار و هم از لحاظ حمل و نقل مسافر قابل توجه است. این ایستگاه در سال 1373 راه اندازی شده و دارای دو سکو و دو خط آهن است.

اطلاعات تماس ایستگاه بندرعباس

آدرس : بندرعباس، بلوار راه آهن بندرعباس، ایستگاه راه آهن بندر عباس

ایمیل : [email protected]

تلفن ایستگاه :  ۰۷۶۳۲۱۷۴۰۰۱ – ۰۷۶۳۲۱۷۴۰۰۲ –  ۳۲۱۷۴۰۰۳ – ۰۷۶

فکس دبیرخانه ایستگاه :  ۳۲۱۷۴۰۹۴ – ۰۷۶

روابط عمومی ایستگاه : ۳۲۱۷۲۴۰۵ – ۰۷۶

مسیر های ریلی ورودی و خروجی

مسیرهای اصلی : ایستگاه راه‌آهن بندر عباس – تهران، بندرعباس – مشهد و بندرعباس –  اصفهان و ایستگاه های بین راهی سرویس های ارائه شده در این ایستگاه هستند.

مسیر قطار بندرعباس به تهران

این مسیر در مدت 20 ساعت طی می شود تا به  ایستگاه راه‌آهن تهران برسید و از ایستگاه های بسیاری عبور می کند که شامل فين، زادمحمود، تزرج، كهه، سيرجان، خاتون آباد، احمدآباد، بافق، ایستگاه راه‌آهن يزد، ميبد، اردكان، نائين، زواره، بادرود، كاشان و محمديه می شود.

مسیر قطار بندرعباس به مشهد

این مسیر در مدت 22 ساعت طی می شود تا به ایستگاه راه‌آهن مشهد  برسید و از ایستگاه های بسیاری عبور می کند که شامل فریمان، تربت حیدریه، بجستان، طبس، سه چاهون، مبارکه، بافق، احمد آباد، خاتون آباد، سیرجان، گل گهر، تزرج، بندرعباس می شود.

مسیر قطار بندرعباس به اصفهان

این مسیر در مدت زمان 15 ساعت و 40 دقیقه انجام می شود تا به ایستگاه راه‌آهن اصفهان برسید و ایستگاه های بین راهی آن سيرجان، خاتون آباد، احمدآباد، بافق، يزد، ميبد و سيستان می باشد. اگر قصد سفر به این شهرها را داشته باشید می توانید از این سرویس استفاده کنید.

امکانات ایستگاه راه آهن بندرعباس

امکانات می توان سرویس بهداشتی، نمازخانه، دستگاه خودپرداز، پارکینگ عمومی، رستوران، فروشگاه صنایع دستی هرمزگان، غرفه های فروشگاهی، گیشه های فروش بلیط شرکت های فعال در ایستگاه و سکوهای سوار و پیاده شدن مجزا را بیان کرد.