ایستگاه راه آهن ساری

ایستگاه راه آهن ساری

نقد و بررسی

توضیحات

ایستگاه راه آهن ساری

ایستگاه راه آهن ساری (Sari Railway Station) در سال 1308 اولین سفر خود را به مسافران عرضه کرده است. این سفر به مقصد ترکمن انجام شده، این ایستگاه بخشی از راه آهن شمال و مهم ترین و اصلی ترین ایستگاه آن است. این ایستگاه در تاریخ ۱۴ تیر ۱۳۹۶ با شماره ثبت ۳۱۷۶۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است. در ادامه با ایران نیهون همراه باشید.

اطلاعات تماس ایستگاه

آدرس ایستگاه : مازندران، ساری، انتهای بلوار ارتش، اداره کل راه آهن شمال

کدپستی : ۴۸۱۳۸۹۱۱۶۴

سامانه صدای مسافر (پاسخگویی به شکایات مسافرین) : ۵۱۴۹-۰۲۱

اطلاعات قطارهای مسافری : ۳۳۱۲۲۴۰۱-۰۱۱ – ۳۳۳۲۰۰۴۷-۰۱۱

سامانه پیام کوتاه : ۵۰۰۰۲۴۸۴۰۰

تلفن گویا ایستگاه : ۴-۳۳۲۹۶۶۶۱-۰۱۱

نمابر ایستگاه : ۳۳۲۳۶۲۰۹-۰۱۱

دفتر روابط عمومی ایستگاه : ۳۳۳۱۱۴۶۷-۰۱۱

پست الکترونیک : [email protected]

مسیرهای ایستگاه راه آهن ساری

از ایستگاه راه آهن ساری میتوانید در مسیرهایی همچون ساری به ایستگاه راه‌آهن تهران، ساری به ایستگاه راه‌آهن گرگان و ساری به ایستگاه راه‌آهن مشهد به سفر بروید. این مسیرها به صورت رفت و برگشت انجام می شود.

قطار ساری به تهران

مدت زمان سفر 8 ساعت به طول می انجامد تا به مقصد برسید و ایستگاه های بین راهی در طول این سفر : ساري، قائمشهر، شيرگاه، زيرآب، پل سفيد، سواد كوه، سرخ آباد، ورسك، فيروزكوه، زرين دشت، سيمين دشت، كبوتردره، بنكوه، گرمسار، پيشوا، ورامين و تهران می باشند.

قطار ساری به مشهد

مدت زمان سفر 13 ساعت به طول می انجامد تا به مقصد برسید و ایستگاه های بین راهی در طول این سفر : ساري، قائمشهر، شيرگاه، زيرآب، پل سفيد، ورسك، فيروزكوه، زرين دشت، سيمين دشت، گرمسار، سمنان، شاهرود، نقاب، نيشابور و مشهد می باشند.

قطار ساری به گرگان

مدت زمان سفر 3 ساعت به طول می انجامد تا به مقصد برسید و ایستگاه های بین راهی در طول این سفر : ساری، نكا، بهشهر، بندرگز، بندرتركمن و گرگان می باشند.

ایستگاه های راه آهن شمال

این راه آهن که بخشی از راه آهن سراسری ایران است همانطور که از نام آن پیداست در قسمت شمالی کشور قرار دارد. شاید بتوان این مسیر را یکی از زیبا ترین مسیرهای راه آهن کشور دانست. عبور آن از بین ایستگاه های مختلف که هر یک در طبیعت زیبای شمال نهفته هستند نمائی فوق العاده به این مسیر بخشیده است. طول خطوط این راه آهن 382 کیلومتر است و دارای 27 ایستگاه می باشد. که دو ایستگاه تیرتاش و گلوگاه در حال حاضر بسته هستند و فعالیتی در آنها انجام نمی شود.

این خط آهن دارا معروف ترین بنا ها می باشد که یکی از این بناها پل ورسک می باشد که به خاطر منظره زیبای که دارد دارای شهرت بسیاری است. اگر از طریق این خط راه آهن به سفر بروید شانس تماشای این پل را به دست می آورید. این خط آهن از مناظری همچون جنگل های مازندران، رودتالار، پل ورسک، پل کلانتری دوآب، پل سه خط طلائی تونل‌های دوگل عبور می کند.