ایستگاه راه آهن طبس

ایستگاه راه آهن طبس

نقد و بررسی

توضیحات

ایستگاه راه آهن طبس

ایستگاه راه آهن طبس (Tabas Railway Station) به عنوان اداره کل ایستگاه های راه آهن شرق شناخته می شود. این ایستگاه راه آهن جزو ایستگاه های پایانه ای است این به این معنی است که خط پایان راه آهن می باشد و مقصد نهائی به حساب می آید. همچنین جزو ایستگاه های گار نیز محسوب می شود. ایستگاه های گار ایستگاه هایی هستند که دارای تشکیلات درجه یک می باشند و تعدد خطوط و میزان فعالیت در آنها بیشتر از بقیه ایستگاه ها می باشد. در ادامه با ایران نیهون همراه باشید.

اطلاعات تماس ایستگاه

آدرس ایستگاه : خراسان جنوبی، طبس، بلوار راه آهن، ایستگاه راه آهن طبس

سامانه صدای مسافر : 5149 – 021

شماره اطلاعات مسافری : ۳۲۸۱۲۲۳۷  – ۳۲۸۱۲۲۳۶ (۰۵۶)

بلیط فروشی ایستگاه : ۳۲۸۱۲۲۳۸ (۰۵۶)

فاکس :  ۳۲۸۱۲۳۲۱ (۰۵۶)

مسیرهای ریلی ایستگاه

مسیر های این ایستگاه راه آهن طبس :  طبس به تهران، طبس به مشهد، طبس به بندر عباس، طبس به یزد، طبس به کرمان و طبس به شیراز می باشند.

قطار طبس به تهران

مدت زمان سفر 16 ساعت به طول می انجامد تا به ایستگاه راه‌آهن تهران برسید و ایستگاه های بین راهی در طول این سفر : طبس، بجستان، تربت حيدريه، كاشمر، نيشابور، سبزوار، نقاب، جاجرم، شاهرود، دامغان، سمنان، گرمسار، ورامين و تهران می باشد.

قطار طبس به مشهد

مدت زمان سفر 7 ساعت به طول می انجامد تا به ایستگاه راه‌آهن مشهد برسید و ایستگاه های بین راهی در طول این سفر : طبس، ده شور، شیر گشت، غنی آباد، بشرویه، جزین، قاسم آباد، آهنگ، بجستان، تربت حیدریه، کاشمر، تربت، سلام  و مشهد می باشد.

قطار طبس به بندرعباس

مدت زمان سفر 15 ساعت به طول می انجامد تا به ایستگاه راه‌آهن بندرعباس برسید و ایستگاه های بین راهی در طول این سفر : طبس، شهید منتطر، جندق، سه چاهون، بیشه در، جنت آباد، بیاض، احمد آباد، میمند، سیرجان، گل گهر، قره تپه، تزرج و بندرعباس  می باشد.

قطار طبس به یزد

مدت زمان سفر 7 ساعت به طول می انجامد تا به ایستگاه راه‌آهن یزد برسید و ایستگاه های بین راهی در طول این سفر : طبس، شهید منتظر، جندق، چادرملو، ساغند، خوشومی، دره انجیر، نی باد، ریگ، زرین، توت، اردکان، میبد، نطر آباد و یزد می باشد.

قطار طبس به کرمان

مدت زمان سفر 9 ساعت به طول می انجامد تا به ایستگاه راه‌آهن کرمان برسید. با قطار 4 ستاره غزال واگن کوپه‌ ای 4 نفره و قطار 3 ستاره 6 تخته كویر واگن کوپه‌ای 6 نفره صورت می پذیرد. این سفر توسط شرکت مسافربری ریلی بن ریل و شرکت مسافربری جوپار برنامه ریزی و اجرا می شود.

قطار طبس به شیراز

مدت زمان سفر 17 ساعت به طول می انجامد تا به ایستگاه راه‌آهن شیراز برسید. برای این سفر، قطار چهار ستاره 4 تخته امید واگن کوپه‌ای 4 نفره در نظر گرفته شده است. برنامه ریزی و اجرای آن بر عهده شرکت مسافربری ریلی رجا می باشد.

ایستگاه های راه آهن شرق

این خط راه آهن دارای۹۵۰ کیلومتر خط شامل ۷۷۶ کیلومتر خط اصلی، ۷۴ کیلومتر خطوط انشعابی و ۹ کیلومتر خطوط فرعی بارگیری صنعتی تجاری ، ۹۱ کیلومتر خطوط فرعی مانوری ایستگاهی و مجموعاً ۳۹ ایستگاه باری و مسافری است و در سال 1384 افتتاح شده است. راه آهن شرق مانند تمامی راه آهن های دیگر کشور دارای تعداد زیادی ایستگاه می باشد که این ایستگاه های آن به شرح زیر می باشد:

مبارکه، چغارت، طبس، جندق، نمکی، حصار جلال، کامه، رخ، تربت حیدریه، شادمهر، نصرآباد، کال شور، یونسی، بجستان، آهنگ، قاسم‌آباد، جزین، بشرویه، غنی‌آباد، عشق‌آباد، شیرگشت، ده شور، نمکزار، طبس، کال زرد، عباس‌آبادریزو، شهید منتظر، تل حمید، رباط پشت بادام، خنج، رمل، چاه محمدو، بهاباد، سه‌چاهون، پیروزی، بیشه‌در، سالار، رشت‌خوار، چمن‌آباد، سلامی، خواف، سنگان و معدن زغال سنگ پرواده.