سواحل جزیره کیش 

سواحل جزیره کیش 

نقد و بررسی

توضیحات

سواحل جزیره کیش

کیش سرزمین غروب های دل انگیز و سواحل مرجانی است؛ خاک کیش با رنگ نقره فام در زیرآفتاب از درخشندگی خیره کننده ای برخوردار است. این ویژگی را بسیاری از سواحل دنیا که از ماسه خاکستری پوشیده شده اند، ندارند. آب دریا در سواحل این جزیره شفاف و روشن است و تا فاصله ای دور میتوان کف دریا را به راحتی تماشا کرد. کارشناسان محیط زیست این خاصیت را به وجود مرجانها در پیرامون جزیره نسبت میدهند و معتقدند که مرجانها به صورت طبیعی موجب تصفیه آب و شفافیت و زیبایی سواحل جزیره هستند. کیش به نسبت وسعت خود دارای یکی از وسیعترین ساحل هاست و در دنیا کمتر ساحلی را می توان یافت که به وسعت سواحل کیش قابل استفاده باشد و مسافران بتوانند با آرامش و دور از غوغاهای سواحل معروف، در آن به استراحت بپردازند. همچنین کیش دارای کم خطرترین سواحل در دنیاست. آب سواحل کیش فاقد کوسه خطرناک هستند قابل ذکر است که کوسه هایی که بعضا دیده می شوند، از ماهی‌های کوچک تغذیه میکنند و برای شناگران خطری ندارند.

سواحل کیش از آن نوع سواحل استثنایی است که هم در فصل سرد و هم در فصل گرم برای مسافران قابل استفاده بوده و امکان ورزشهای دریایی در آن فراهم شده است. از مهمترین سواحل این جزیره میتوان به پارک ساحلی میر مهنا، پارک ساحلی سیمرغ، پارک ساحلی مرد ماهیگیر، و پارک ساحلی مرجان اشاره نمود. پارک ساحلی میرمهنا بزرگترین پارک تفریحی جزیره است که در بلوار دریا، یکی از بلوارهای اصلی کیش که بیشتر رستورانها، مراکز خرید و هتلهای کیش در آن واقع شده است، قرار دارد. این پارک به غروب‌های دلنشینش معروف است. وجود اسکله ماهیگیری که در ساعتهای خاصی از روز باز میشود تا در آن ماهی گرفت، تماشای لاک پشت‌هایی که در ساحل پارک میرمهنا آزادانه حرکت میکنند و پیاده روی در پارک و اسکله، زیبایی‌های پارک میر مهنا را دوچندان کرده است. به علاوه میتوان در بازار ماهی این پارک، ماهی‌های تازه صیدشده را خرید و در زیر آالچیق‌ها کباب کرد. پارک دارای اسکله تفریحی با چهار ایستگاه برای سوار شدن به قایق و چهار محل برای تماشای دریا است.

پارک ساحلی سیمرغ در محدوده بین جاده جهان و جاده دوچرخهسواری کیش، در ضلع جنوب شرقی جزیره و در امتداد ساحل واقع شده است. در این پارک علاوه بر زمین بازی کودکان، زمین بدمینتون، پینگ پنگ، پیست اسکیت و مسیر پیاده روی هم وجود دارد. همچنین اولین و بزرگترین پارک دلفین ایران در این پارک قرار دارد؛ در مجموعه دلفین این پارک که به آن دلفیناریوم میگویند، گونه های مختلفی از پستانداران دریایی مثل دلفین، شیر دریایی، گراز دریایی و پنگوئن که هر کدام حرکات نمایشی خاص خود را انجام میدهند، نگهداری میشود. همچنین فضای سبز پارک دلفین پر از نخل، بنجامین، درخت انجیرمعابد، کاکتوس و اوکالیپتوس بوده و باغ پرندگان نیز در آن وجود دارد که شامل پرندگانی از آمریکای جنوبی، استرالیا، شرق آسیا و آفریقا میباشد.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر نیز با مجسمه 12 متری از مردی که تورش را به سمت دریا گرفته است، یکی از جاذبه های سواحل کیش است که بعد از مجسمه صیاد مروارید بندرعباس، جزء بزرگترین مجسمه های فیگوراتیو ایران قرار گرفته است. همچنین در این پارک دو آبنما و گیاهان بومی مانند کهور ایرانی، کنار، لور، گز، کرت

و نخل خرما وجود دارد که عمدتا گردشگران از ساحل این پارک برای درست کردن مجسمه های شنی استفاده میکنند. این پارک در ساحل شرقی جزیره واقع است.

منبع : visitiran.ir/fa