پارک های آبی مشهد

پارک های آبی مشهد

نقد و بررسی

توضیحات

پارک های آبی مشهد

شهر مشهد بدلیل وجود حرم مطهر امام رضا همواره پذیرای مسافران بیشماری است. در سالهای اخیر با سرمایه گذاری های دولتی و خصوصی، تعداد پارک های آبی مشهد که همگی سرپوشیده و مجهز هستند به عدد 4 رسیده است. سرزمین موج های آبی، پارک آبی ایرانیان، پارک ساحلی آفتاب و موج های خروشان نام پارک های آبی مشهد هستند. در سفر به مشهد میتوانید از یک یا حتی چند پارک آبی مشهد استفاده کنید و لحظات مفرحی را بسازید.

جالب است بدانید که شهر مشهد رتبه اول تعداد پارک آبی در خاورمیانه را داراست. مجله گردشگری ایران نیهون در ادامه با معرفی پارک های آبی مشهد همراه شماست.

سرزمین موج های آبی مشهد

مجموعه سرزمین موجهای آبی، شاید معروف ترین پارک آبی مشهد باشد. در سرزمین موج های آبی امکانات و تفریحات متعدد آبی وجود دارد که یکی از این امکانات سرسره تاپسی توروی آن میباشد که در سال ۲۰۱۰ میلادی بعنوان بهترین سرسره آبی جهان از طرف انجمن پارک های آبی جهان انتخاب شد.

سرسره‌های آهسته، سرسره ‌های سرعتی، سرسره سقوط آزاد، سرسره سوپر لوپ، سرسره تورنادو، سرسره پیچشی، سرسره جت موج، سرسره تاپسی توروی، سرسره تویستر، چاله فضایی، استخر موج، رودخانه آرام و خروشان، منطقه بازی کودکان، استخر برکه، سونای خشک و بخار، جکوزی و حوضچه آب سرد، رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه لوازم ورزشی، حمام ترکی ،سینما ۵ بعدی و … از دیگر امکانات و تفریحات یکی از معروف ترین پارک آبی مشهد میباشند.

آدرس مجموعه سرزمین موج‌ های آبی

مشهد ،بزرگراه آسیایی ،قاسم آباد (شهرک غرب) ،بلوار اندیشه ،نبش اندیشه ۸۳ ،سرزمین موج‌های آبی

پارک آبی ایرانیان مشهد

پارک آبی ایرانیان یکی از استاندارد ترین پارکهای آبی سرپوشیده در ایران و خاورمیانه است. در این پارک آبی امکانات موج سواری با تخته بر روی موج هایی که گاها تا سه نیم متر هم میرسند، فراهم شده است. پارک آبی ایرانیان با الهام گرفتن از پستی و بلندی های طبیعی کوهپایه های ایران به خلق سرسره ها و تونل های پیچیده متعدد پرداخته است.

از دیگر امکانات آن میتوان به پارک آبی روباز برای آقایان، رودخانه خروشان و آرام، سینمای ۵ بعدی آبی، سرسره های مختلف آهسته و سرعتی، سرسره رنگین کمان، سرسره پیچشی، سرسره موجی، چاله فضایی، سونا و جکوزی، رستوران و کافی شاپ، Spa برای آرامش و تمدد اعصاب و … اشاره کرد.

آدرس مجموعه پارک آبی ایرانیان

مشهد ،بزرگراه آسیایی ،قاسم آباد (شهرک غرب) ،بلوار حجاب ،نبش حجاب ۸ ،پارک آبی ایرانیان

پارک ساحلی آفتاب مشهد

پارک ساحلی آفتاب که دارای هفت طبقه میباشد، بزرگترین پارک آبی طبقاتی دنیا بشمار می رود. این پارک دارای امکانات و خدمات متنوعی میباشد و یکی از ویژگی های منحصر به فرد پارک ساحلی آفتاب ،استفاده همزمان بانوان و آقایان از این مجموعه میباشد. همچنین بروی پشت بام پارک ساحلی آفتاب مکانی برای گرفتن حمام آفتاب برای بانوان ساخته شده است که یکی از جذابیت های این مجموعه میباشد.

استخر نمک اسپوتا با خواص درمانی و لایه برداری پوست، امکان غواصی، سه استخر مجزا برای آقایان، بانوان و استخر VIP ، سرسره دوقلو، چاله فضایی، استخر موج، سرسره آهسته، رودخانه ای دور تا دور مجموعه با طول ۱۷۰ متر بهمراه دو تونل سنگی، سرسره پیچ، چشمه جوشان آب که از دل سنگهای غار بیرون میزند، سرسره سرعت به ارتفاع ۱۸متر و آبشاری خروشان با بیش از ۱۸ متر ارتفاع از امکانات این مجموعه میباشند.

پارک ساحلی آفتاب همچنین دارای سالن های یوگا، هیدروتراپی، آروماتراپی، ایروبیک، بدنسازی، ماساژ نیز میباشد که امکانات این مجموعه را کامل میکند.

آدرس پارک ساحلی آفتاب

مشهد ، انتهای بلوار خیام شمالی ،میدان بهارستان ،جنب مجتمع تجاری الماس شرق ،پارک ساحلی آفتاب

سرزمین موج های خروشان مشهد

سرزمین موج های خروشان در کیلومتر 2 جاده شاندیز قرار گرفته و توانایی پذیرایی همزمان از بانوان و آقایان گرامی را داراست. در حال حاضر بیش از 63 سرسره مدرن و هیجان انگیز با به روزترین نقشه ها و طرح های جهانی در این مجموعه قابل استفاده میباشد.

ارتفاع سقف هر کدام از پارک های آبی آقایان و بانوان 40 متر بوده و هر کدام از پارک ها دارای سرسره های سقوط آزاد و سرعتی متعددی می باشند.

همچنین طولانی ترین رودخانه موج در بین پارک های آبی مشهد و ایران ،بزرگ ترین دریاچه متلاطم در خاورمیانه، غار نمک ،ترامپولین، جویس شاپ، سالن ماساژ پیشرفته، پارک مخصوص کودکان و مهدکودک ،بزرگترین سونای خشک و بخار در بین پارک های آبی مشهد و جهان، جکوزی و حمام ترکی ، بازی مهیج زیپ لاین و لذت پرواز بر فراز موجهای خروشان ، پارکینگ ،مرکز خرید ، کارواش ،رستوران ، کافی شاپ، لیزرتگ (پینت بال لیزری) ، فیش اسپا (دکتر ماهی) و سالن بسیار لوکس و مجهز ایروبیک بانوان از جاذبه های دیگر این مجموعه می باشد.

آدرس سرزمین موج ‌های خروشان

مشهد ،ابتدای جاده شاندیز ،سرزمین موجهای خروشان

تصاویر