جاهای دیدنی استان البرز

جاهای دیدنی استان البرز

نقد و بررسی

ADS2

توضیحات

جاهای دیدنی البرز

استان البرز یا همان کرج یکی از همان شاهراه های ارتباطی است که رفت و آمد و تردد در آن بسیار است و شهریست عبوری و بیشتر مسافران را به یاد جاده چالوس می اندازد، شهری که از آن می گذریم تا به شمال کشور سفر کنیم و از طبیعت زیبای آن لذت ببریم. اما شاید که به ذهنتان خطور نکند که این شهر زیبا و با آب و هوای خوب و مهاجر پذیرش می تواند یکی از بهترین جاهای دیدنی کشور را داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی البرز با ایران نیهون همراه باشید.

پارک جنگلی جهان نما

یکی از جاذبه های دیدنی شهر کرج و بزرگترین پارک شهر کرج، پارک جنگلی جهان نما می باشد که در این پارک گونه های مختلف گیاهی و دریاچه ای زیبا وجود دارد که قدمت آن ها به نیم قرن می رسد.مساحت این پارک چیزی حدود 1400 هکتار است که در حد فاصل اتوبان تهران به کرج و بزرگراه شهید همت واقع شده است.

غار یخ مراد

جاهای دیدنی استان البرز کدامند؟ غار یخ مراد یکی از کمیاب ترین غارهای موجود در کشور است که کارشناسان معتقدند در گذشته زیر آب بوده است.غار یخ مراد در نزدیکی روستای آزادبر و روستای کهنه ده قرار دارد، ورودی این غار در ارتفاعات کوه های این منطقه قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا 2640 متر است.در اعماق کوه چشمه های یخ زده ای در کف زمین مشاهده می شود، در یک قسمتی از این غار چهار طبقه با اختلاف ارتفاع بیش از 30 متر دیده می شود.

روستای برغان

جاهای دیدنی استان البرز کدامند؟ روستای برغان یکی از روستاهای تاریخی و گردشگری کرج می باشد و به دلیل قرارگیری در رشته کوه های البرز در بهار و تابستان آب و هوای بسار معتدل و مناسبی دارد.روستای برغان در 13 کیلومتری شمال غربی قرار گرفته است.قدمت این روستا به دوره ی قاجار بازمی گردد و طبیعت سرسبز با درختان با قدمت بیش از هزار سال هر بیننده ایی را به وجد می آورد.

جاده چالوس

جاده چالوس یا همان جاده معروف 59 یکی از مهمترین جاده های رفت و آمد به شمال کشور می باشد که از میان استان البرز شروع و به شهر چالوس در کناره دریای خزر وصل می شود.این یکی از زیباترین جاده های کشور می باشد که در هر فصلی زیبایی و با هر رنگی زیبایی خاص خود را دارد.این جاده با وجود رودخانه های آب شیرین و خروشان، چشمه های جوشان، غارهای طبیعی، کوه های بلند و درختان کهنسال و … یکی از زیباترین طبیعت را در میان جاده های کشور دارد.

کاخ مروارید

جاهای دیدنی استان البرز کدامند؟ کاخ مروارید بنایی در مهرشهر و منطقه 12 استان البرز می باشد که از زمان پهلوی برجای مانده است و توسط چندی از بهترین معماران دنیا طراحی و ساخته شده است.دلیل ساخت این بنا شمس پهلوی خواهر محمدرضا پهلوی بوده که به دلیل بیماری آسم این منطقه خوش آب و هوا را برای ساخت آن انتخاب کرده است.معماری این بنا بخشی از معماری مدرن می باشد.

آبشار هفت چشمه

این آبشار در 17 کیلومتری جاده کرج به چالوس و در نزدیکی روستای ارنگه و بالای رودخانه ارنگه قرار گرفته است.ارتفاع این آبشار حدود 90 متر می باشد و یکی از آبشار های بزرگ کشور به حساب می آید.و در ادامه این مسیر آبشارهای کوچکی وجود دارند که ارتفاع آن ها به 5 متر نیز می رسد و به آبشار هفت چشمه استان البرز شهرت یافته است.

پل دختر سلیمانیه

جاهای دیدنی استان البرز کدامند؟ پل دختر کرج یت همان پل سلیمانیه و پل شاه عباسی می باشد که از سازه های دوره ی صفویه است و بر روی رودخانه کرج ساخته شده است.پایه های این پل از دوره ی سلجوقیان وجود داشته است و باز سازی و تعمیر آن در دوره صفوی اتفاق افتاده است.در سال 1379 این پل جز آثار ملی کشور در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

دریاچه و سد امیر کبیر

جاهای دیدنی استان البرز کدامند؟ سد امیر کبیر در بین سال های 1337 تا 1342 در حال ساخت بوده است و اولین سد چند کاربردی ایران می باشد، این سد به عنوان محلی تفریحی و ورزشی هم شناخته شده است و پرورش ماهی گپور و قزل آلا هم در این سد رونق دارد.باغ های پر میوه و پوشش گیاهی سرسبز اطراف این سد و دریاچه به جذابیت های گردشگری آن افزوده است.

تصاویر