از مشکلات پزشکی هنگام پرواز جلوگیری کنید

از مشکلات پزشکی هنگام پرواز جلوگیری کنید

در سفر های هوایی از بروز مشکلات پزشکی چطور جلوگیری کنیم و یا حتی اگر دکتر مجوز سفر هوایی را داده باشد چه اقداماتی نیاز است که قبل و هنگام پرواز برای جلوگیری از مشکلات پزشکی باید انجام دهیم؟ در ادامه با مجله گردشگری ایران نیهون همراه باشید.

گواهی پزشکی برای افرادی با شرایط زیر الزامی است

کسانی که حاملگی دشواری دارند.

کسانی که برای درمان پزشکی مسافرت می‌کنند.

کسانی که در زمان پرواز، نیاز به تجهیزات پزشکی دارند.

کسانی که وضعیت پزشکی بی‌ثباتی دارند.

کسانی که برای نفس کشیدن، نیاز به اکسیژن اضافی دارند.

کسانی که بیماری جدی داشته‌اند یا مورد جراحی قرار گرفته‌اند.

کسانی جدی داشته‌اند یا مورد جراحی قرار گرفته‌اند؛

برخی از مشکلات پزشکی هنگام پرواز

در زمانی که در هواپیما هستید امکان بروز مشکلات پزشکی دو چندان است به عنوان مثال در زمان پرواز مشکلات تنفسی به خودی خود یک مسئله است، سطح اکسیژن استاندارد در هواپیما ترکیب شده و این به آن معنا است که برای افراد سالم مناسب است و اگر کسانی که با مشکلات از قبیل بیماری قلبی، کم خونی و بیماری ریه دارند ممکن است سطح اکسیژن برای تنفس کافی نباشد.

در سفر های طولانی با هواپیما اگر شما بدون حرکت بنشینید و جریان خون به درستی انجام نشود این احتمال وجود دارد لخته خون در پا ایجاد شود و کسانی که سابقه لخته شدن خون را دارند باید این مسئله را جدی بگیرند.

اگر در شرایط بروز فوریت های پزشکی هستید این نکات را درهنگام پرواز رعایت کنید

تجهیزات مورد نیاز

قبل از رفتن به فرودگاه و پرواز مطمئن شوید که وسایل پزشکی مورد نیازتان را همراه دارید.

نسخه پزشک

اگر تجهیزات و وسیله ای مخصوص را با خودتان حمل می کنید به دکترتان بگوید اسم آن را برایتان یاداشت کند و همراه داشته باشید که در هنگام پرواز برای مصرف دارو به آنها نیاز داشته باشید.

داروها مورد نیاز

قبل از رفتن به فرودگاه و پرواز این اطمینان را حاصل کنید که تمام دارو های مورد نیازتان را همراه تان دارید.

حرکت در هنگام پرواز

هنگامی سفر طولانی دارید سعی کنید بدون تحرک نباشید و فعالیت های مثل راه رفتن را انجام دهید تا از احتمال بروز لخته خون در پا جلوگیری کرده باشید.

جوراب های فشرده

در زمان پرواز پیشنهاد می شود که جوراب های فشرده مخصوص بپوشید که این کار باعث می شود که احتمال لخته شدن خون کاهش پیدا کند.

مخزن اکسیژن

قبل از اینکه پرواز کنید با شرکت هواپیمایی خود تماس بگیرید و درخواست کنید که برایتان مخزن اکسیژن را در دسترس قرار دهند.

اگر در هواپیما بیمار شویم چکار کنیم

اگر در زمان پرواز متوجه علائم خاصی شدید حتما سرپرست پرواز را مطلع کنید و از آنها کمک بخواهید آنها آموزش آموزش دیده اند که مراقبتهای پزشکی عمومی را برای مسافران انجام دهند و در صورتی که مشکل شما حاد است از مسافران درخواست می کنند که اگر کسی پزشک است به شما کمک کند.

برخی از هواپیماها تجهیزات پزشکی موجود است البته بستگی به نوع هواپیما یا مقدار طولانی بودن پرواز و ایرلاین متفاوت است و هواپیما های که داراری تجهیزات ارتباطی هستند به همراهان بیمار این اجازه را می دهد که با متخصص پزشکی در زمین تماس بگیرند. البته برخی از هواپیما دارای حداقل امکانات هستند و صرفا به هواپیما تکیه نکنید و اگر مشکل و بیماری خاصی را دارید تجهیزات مورد نیازتان را همراه تان داشته باشید.

برچسب ها:
4 1 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات