مشکلات هنگام پرواز با هواپیما برای سلامت بدن

مشکلات هنگام پرواز با هواپیما برای سلامت بدن

هنگام پرواز امکان دارد برای برخی افراد مشکلات پزشکی پیش بیاید،که این مشکلات برای سلامت زیان بار هستند برخی از مشکلات هنگام پرواز با هواپیما میتوان به عفونت،کمر درد،سرماخوردگی و غیره اشاره کرد. این خطراتی که در خطوط هوایی برای برخی از افراد ایجاد میشوند را سعی داریم در این مقاله بررسی کنیم. با ایران نیهون همراه باشید.

سرماخوردگی رایج

در زمان پرواز سرما خوردگی 5 برابر بیشتر از زمین خواهد بود که این خطر در پرواز های طولانی 113 برابر بیشتر خواهد بود. دلیل افزایش سرماخوردگی در کاهش مقاومت در برابر عفونتها در هوای خشک کابین است، همچنین جابجایی کم جریان هوا در هواپیما ارتباط دارد. در این شرایط غشای بزاق و دفاع طبیعی بدن در برابر ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا کاهش پیدا می کند.

کمردرد شدید

هنگام نشستن فشار وارد شده به کمر از حالت ایستاده دو برابر بیشتر خواهد بود، البته ساعت های یک جا نشستن و نبودن فضای کافیجای پا این روند را افزایش می دهد.که در این شرایط گردن در معرض آرتروز قرار می گیرد. پیشنهاد می شود در هنگام سفر با هواپیما قدم بزنید و یا عظلات تان را بکشیذ و از بالش های مناسب برای کمر استفاده کنید.

گرفتگی و آسیب گوش‌ها

در هنگام پرواز و تغییر فشار امکان گرفتگی گوش وجود دارد که البته با قوررت دادن متداول آب دهان از ادامه آن پیشگیری می کنید. جالب است بدانید در 10 درصد بزرگسالان و 22 درصد کودکان هنگام پرواز در شرایط آسیب دیدگی پرده گوش قرار می گیرند. در هنگام فرود تغییراتی فشار هوا به سرعت انجام می شود و این امر ممکن است مسافران را در معرض فشار زدگی گوش میانی قرار دهد. البته برای برخی افراد که عفونت یا آلرژی دارند موجب میشود که به پرده صماخ آسیب برسد.

لخته شدن خون

لخته شدن خون در پا یکی از شناخته شده ترین خطرات هنگام پرواز برای برخی افراد است، یک لخته خون در رگ ها عمیق پا ایجاد می شود و به سمت ریه حرکت می کند. در پرواز های طولانی شانس ابتلا به این شرایط البته با نشستن ثابت برای مدت زمان طولانی و کم بودن فضای پا بیشتر می شود.

حساسیت

حساسیت های شدید غذایی می تواند در هنگام پرواز خطر ساز باشند. مثلا حساسیت به بادام زمینی می تواند در پرواز های طولانی خطرناک باشد که با خوردن یک بادام زمینی برای واکنش آنافیلاکسی نداشته که در آن گبو متورم می شود که پوست دانه زده و فشار خون به شدت پایین می آورد. در زمان پرواز با مهمانداران درباره حساسیت های خود صحبت کنید که شما را از مواد آلرژی زا دور کنند.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات