کویر ریگ جن

کویر ریگ جن

نقد و بررسی

ADS2

توضیحات

کویر ریگ جن

کویر ریجن یا همان ریگ جن یکی از ترسناک ترین و صعب العبورترین مناطق دنیا می باشد که در جنوب سمنان، شرق دریاچه نمک، شمال انارک و غرب جندق واقع شده است، کویر ریجن یکی از جاهای دیدنی سمنان است. برای آشنایی بیشتر با ایران نیهون همراه باشید.

شاید تا به حال اسمی از کویر رمزآلود ریجن چیزی شنیده باشید، کویری که مردم محلی معتقدند محل زندگی ارواح و اجنه است و هر انسانی از آنجا عبور کند گرفتار این ارواح می شود و زنده نمی ماند.عده ایی دیگر معتقدند که قدیمی ها بدون در نظر گرفتن شرایط سخت کویرنوردی و خطرات احتمالی آن به این کویر رفته و هرگز بازنگشته اند و هیچگونه علایمی از حیات در این کویر دیده نمی شود.

کویر ریجن در جنوب غربی و غرب دشت کویر، جنوب سمنان، جنوب شرق گرمسار، شرق منطقه حفاظت شده کویر، شمال انارک وغرب جندق قرار گرفته است.وسعت این کویر 3800 کیلومتر مربع می باشد و هیچ گونه چشمه آبی در این منطقه وجود ندارد.این کویر بقدری ناشناخته مانده است که حتی روی نقشه نیز نامی از آن وجود ندارد و تنها دو کویرنورد اروپایی در گذشته در سفرنامه های خود به وجود چنین کویری در ایران اشاره کرده اند.

گونه های گیاهی و جانوری

کویر ریجن فاقد هرگونه پوشش گیاهی و جانوری است و تا به حال حتی کوچیک ترین خبری از حضور یک حیوان در این کویر داده نشده است.

مثلث برمودای ایران

ریگ جن یا همان کویر ریجن را مثلث برمودای ایران نیز می نامند، شنزارهای گسترده این منطقه و باتلاق های آن هر انسانی را به وحشت می اندازد.اگر کسی به این منطقه سفر کند گرفتار گل و لجن های بیابان شده و به کسانی می پیوندد که به این بیابان سفر کرده اند و ناپدید شده اند، اما مردم محلی هنوز معتقدند که این سرزمین نفرین شده و پایگاه شیطان ها و ارواح پلید است.

اسون هیدن کویرنورد معروف در سفر خود در سال 1900 به ایران از سفر به این ناحیه اجتناب کرد، آلفرنس گابریل توانست در سال 1930 از عرض آن عبور کند و علی پارسا همراه با گروه خودش توانست از طول این کویر چند بار عبور کند.

تصاویر