جاهای دیدنی همدان

جاهای دیدنی همدان

نقد و بررسی

ADS2

توضیحات

جاهای دیدنی همدان

همدان یکی از استان های غربی کشور است که پایتخت تاریخ و تمدن ایران می باشد. همدان با وجود جاذبه های طبیعی، مذهبی و تاریخی قشرهای مختلف را به خود جذب کرده و پذیرای هر نوع سلیقه ایی هست، در این مقاله فهرستی از جاذبه های همدان را معرفی می کنیم. در ادامه برای آشنایی با جاهای دیدنی همدان با ایران نیهون همراه باشید.

امامزاده حسین

شاهزاده حسین یا امامزاده حسین یکی از شاهکار معماری شهر همدان است که گنبد آجری آن با ایوان کوچک و ورودی و دو حرم با پلانی صلیبی تکمیل شده است، ساختمان شمالی است و هر طبقه ی آن حجره هایی است که رسمی بندی طاق های آن در داخل طاق نما تزیینات زیبای آن را شامل می شود و ضریح چوبی نفیسی نیز در این بنا به کار برده شده.

تپه هگمتانه

جاهای دیدنی همدان کدامند؟ هگمتانه نخستین پایتخت ایران و از معدود شهرهای باستانی جهان است که همچنان زندگی در آن جریان دارد، این شهر ساخته دست دیاکو بوده که در زمان خود هفت دیوار داشته که هر دیوار به رنگ یک سیاره شباهت داشته، از دیگر جذابیت های این شهر که باستان شناسان آن را پیدا کرده اند وجود کاخ های سلطنتی در این منطقه بوده و شبکه آبرسانی منظم و پیشرفته آن از شگفتی های دیگر آن است.

گنبد علویان

جاهای دیدنی همدان کدامند؟ گنبد علویان از نمونه بناهای منحصربفرد معماری ایران است که در چهار باغ علویان همدان واقع شده است، این شاهکار معماری با گچبری بعد از اسلام در همدان است و ثبت آثار ملی رسیده است.

آرامگاه بابا طاهر عریان

جاهای دیدنی همدان کدامند؟ آرامگاه بابا طاهر، شاعر ایرانی و دوبیتی سرای با لهجه ملایری اواخره سده چهارم و اواسط سده ی پنجم در همدان واقع شده است، این بنا ثبت آثار ملی رسیده است.در محوطه داخلی آرامگاه کاشی کاری ها معرق و تزیینات بسیار ظریفش جلوه ی معماری خاص آن است که زیبایی بسیاری به محیط داخلی داده است.داخل این آرامگاه 24 دوبیتی بر روی 24 قطعه سنگ حکاکی شده و نصب شده است.

غار علیصدر

غار علیصدر

جاهای دیدنی همدان کدامند؟ غار علیصدر طولانی ترین غار آبی جهان است، این غار در ارتفاعات ساری قیه در نزدیکی روستای علیصدر قرار گرفته است. ارتفاع غار از سطح آب های آزاد 2100 متر و داخل غار دالان های پیچ در پیچ دارد. این غار بیست و سومین اثر طبیعی ملی ایران است که بازدید از آن با قایق امکان پذیر است.

بازار همدان

بازار سر پوشیده همدان مجموعه ایی تاریخی در خیابان باباطاهر و اکباتان و شهدا است که مربوط به دوره ی قاجاریه می باشد.در بعضی قسمت های این بازار از پوشش گنبدی استفاده شده است و با توجه به راسته های مختلف معماری متفاوتی نیز دارد.

آرامگاه بوعلی سینا

جاهای دیدنی همدان کدامند؟ بوعلی سینا، طبیب و شاعر و عارف ایرانی که شهرت جهانی دارد در شهر همدان دفن شده است، آرامگاه ایشان در میدانی بیضوی با درختان چنار کهنسال و آب نماهای زیبا از باغ های سنتی ایران الهام گرفته است، و قسمت اصلی آرامگاه از برج قابوس در شهر گنبد کاووس اقتباس شده است.بازدید از این آرامگاه حتما توصیه می شود.

دهکده گنجنامه

جاهای دیدنی همدان کدامند؟ گنجنامه در 5 کیلومتری غرب همدان و کوه های الوند واقع شده است، آب و هوای کوهستانی و دره ی زیبای الوند و چشم انداز زیبای دشت میشان پدیده ایی را بوجود آورده که مورد استقبال بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی قرار گرفته است.در این مجموعه جاذبه هایی متفاوتی مانند تله کابین، آبشار، پیست اسکی، تله اسکی، ورزش تعادل هوایی، پل معلق 200 متری، تیرول یا پرواز فردی بر روی کابلی به طول 520 متر از تفریحات این منطقه است.

تصاویر