جاهای دیدنی کردستان

جاهای دیدنی کردستان

نقد و بررسی

توضیحات

جاهای دیدنی کردستان

کردستان یکی از باصفا ترین شهرهای ایران است. شهری که آب و هوای خنک و جنگل های بلوط‌ش با آبشارها و رودخانه های خروشان هوش از سر هر بیننده ایی برده، در این بخش به معرفی بهترین جاهای دیدنی کردستان می پردازیم. در ادامه با ایران نیهون همراه باشید.

کردستان استانی سرسبز با مساحتی معادل 28 هزار و 203 کیلومتر مربع در غرب ایران و دامنه زاگرس در همسایگی بخش شرقی کشور عراق می باشد، از شمال به استان های آذربایجان غربی و زنجان، از شرق به همدان و زنجان، از جنوب به استان کرمانشاه و از غرب به کشور عراق محدود می شود. مرکز استان آن سنندج می باشد و ارتفاع آن از سطح دریا 1480 متر است، جنگل های بلوط، آبشارها و رودخانه ها، چشمه های طبیعی و کوه های سر به فلک کشیده از جاذبه های این شهر زیبا بوده.

بازار سنندج

بهترین جاهای دیدنی کردستان کدامند؟ بازار سنندج در دو طرف خیابان انقلاب این شهر قرار گرفته و به دو بخش آصف و بازار سنندجی تقسیم شده است، برای خرید سوغاتی و بازدید از لباس های رنگارنگ و محلی این شهر یا خرید قالی و گلیم و سقز می توان از این بازار محلی استفاده کند.

عمارت خسرو آباد

بهترین جاهای دیدنی کردستان کدامند؟ عمارت خسرو در بلوار خسرو آباد قرار دارد، این عمارت زیبا که از وسط آن جوی آبی نیز می گذرد و از دو قسمت اصلی قصر سلطنتی با ورودی ستوندار و باغ خسرو که اطراف 4 خیابان را گرفته تشکیل شده است.

پل قشلاق

حدود 3 کیلومتر از شهر سنندج به سمت شرق آن بروید به پل آجری و تاریخی قشلاق که از یادگاری های دوره ی صفوی است می رسید.خیلی ها بر این باورند که پل قشلاق به پل سی و سه پل شباهت داشته دو دهانه بزرگ و چهار چشمه کوچک از دیگر ویژگی های آن است.

دریاچه زریوار

بهترین جاهای دیدنی کردستان کدامند؟ دریاچه زریوار در شهر مریوان در فاصله 125 کیلومتری شمال غربی کردستان واقع شده است، شهری که بخاطر سرسبزی دشت ها و آب و هوای مناسبش معروف شده است.زریوار بزرگترین و قشنگترین دریاچه آب شیرین غرب ایران می باشد که بیش از 31 نوع پرنده بومی و مهاجر در این دریاچه زندگی می کنند و اطراف دریاچه پر از انواع پیچک ها، درختان سرو و بلوط و نیلوفر آبی می باشد. حداکثر عمق این دریاچه 6 متر است که قایق رانی از تفریحات این دریاچه زیبا می باشد.

پالنگان

بهترین جاهای دیدنی کردستان کدامند؟ از سنندج به سمت کرمانشاه که بروید آخرین شهری که به آن می رسید کامیاران می باشد که بعد از آن نیز باید 55 کیلومتر به سمت روستای توبره ریز برانید تا به پالنگان برسید، روستایی پلکانی که جدا از پلکانی بودنش با وجود چشمه ها، باغ ها و رودخانه ی تنگی ور بسیار معروف بوده، سوغات معروف این روستا گندم، انار، هلو، زردآلو، انجیر و لبنیات محلی می باشد، تابستان عشایر نیز به این روستا می آیند و شور و حال بیشتری به فضای روستا می دهند.

غار کرفتو

70 کیلومتری جنوب شهر دیواندره که حدود 166 کیلومتر با سنندج فاصله دارد قرار گرفته است، این غار شگفت انگیز مربوط به دوره سوم زمین شناسی است و غاری آهکی که طولانی ترین غار تاریخی ایران نیز محسوب می شود، این غار تاریخی به دو بخش دست کن و طبیعی تقسیم می شود و قسمت دست کن آن بزرگترین غار دست کن ایران می باشد.این غار تاریخی در دوره مزوزوییک زیر آب بوده اما در همان دوره با بروز خشکسالی بیرون آمده اما هنوز بخش خایی از غار را باید با قایق بازدید کرد و آب جریان دارد.

اورامانات

بهترین جاهای دیدنی کردستان کدامند؟ 65 کیلومتری روستای مریوان اورامانات واقع شده است با جاده های پرپیچ و خم، رودخانه های بسیار اما چیزی که باعث جلوه بیشتر این روستا شده خانه های پلکانی، سنگی آن است که همانند ماسوله می باشد، از دیگر جذابیت های این روستا برگزاری جشن های پیرشالیار می باشد که دو بار در سال در 15 فروردین و در اواخر اردیبهشت برپا می شود، اما روستاهای سلین و جنگل ها و مراتعش نیز بسیار زیبا هستند.

مسجد جامع سنندج

بهترین جاهای دیدنی کردستان کدامند؟ مسجد دار الاحسان یکی از یادگاری های دوره قاجار است که به دستور امان الله خان در سال 1228 ساخته و دارای یک حیاط مرکزی و حجره های در اطرافش می باشد، شبستان بزرگ آن با 12 ستون و کاشی های 7 رنگ زیبای آن باعث خلق یکی از زیباترین مساجد کردستان و ایران شده است.

تصاویر