میزان بار مجاز هواپیمایی ایران ایر

میزان بار مجاز هواپیمایی ایران ایر

بار مجاز هواپیمایی ایران ایر

میزان بار مجاز برای سفر های هوایی یکی از مهم ترین نکاتی است که قبل بستن چمدان باید رعایت کنیم, ولی میزان برا مجاز برای هواپیمایی ایران ایر چه مقدار است؟ با ایران نیهون همراه باشید.

هواپیمایی ایران ایر به عنوان ایرلاین بین المللی و معتبر تلقی می شود و طبیعتا قوانین و مقرارت خاصی را برای میزان بار مسافران در نظر گرفته است. باید بدانید که میزان بار مجاز هواپیمایی ایران ایر براساس نوع بلیط هواپیما و کلاس پروازی همچنین مقصد پرواز متغییر است. البته مقدار آن روی بلیط درج می شود.

بار مجاز کلاس پروازی

تمام کلاس های اکونومی البته بجز کلاس نرخی y  هر مسافر می تواند 20 کیلوگرم بار و چمدان با خود همراه داشته باشد. ولی بار مجاز برای کلاس y  25 کیلوگرم است.

پرواز های ویژه هما کلاس مزان بار مجاز برای هر مسافر 30 کیلوگرم است.

میزان بار برای مسافران نوزاد 10 کیلوگرم  البته در تمام کلاس های نرخی است. باید بدانید مسافران ایران ایر می توانند کالکسه نوزاد را بصورت رایگان با خود حمل کنند ولی آن را نمی توان به داخل کابین برد و آن را در گیت خروج می توانند استفاده کنند. و قبل از سوار شدن آن را به مسئولین پذیرش بار تحویل دهند و در فرودگاه مقصد آن را تحویل گیرند. باید بدانید نوع کالکسه نیز باید کاملا تاشو باشد و بروی آن بر چسب محدودیت پذیرش الصاق شود.

بار مجاز همراه در کابین

مسافران می توانند میزان بار مشخصی و چمدان همراه خوذ را به داخل کابین هواپیما ببرند. هر مسافر یک کیف دستی حاوی لوازم شخصی که در طول سفر نیاز دارد می تواند همراه خود داشته باشد. که مجموع ابعاد آن نباید بیشتر از 115 سانتی عبور عبور کند. البته همانطور که گفتیم در کلاس های پرواز این مقدار متفاوت است، و در کلاس اکونومی ایران ایر وزت مقدار بار همراه 5 کیلوگرم است و در بلیط های هماکلاس این مقدار 7 کیلوگرم است.

قوانین اضافه بار ایران ایر

زمانی که مقدار بار شما از میزان قوانین ایران ایر فراتر می رود و اضافه بار دارید براساس مبدا و مقصد البته نوع کلاس پروازی باید مبلغی را به عنوان جریمه اضافه بار پرداخت کنند. البته برای پرداخت مبلغ اضافه بار دو راه وجود دارد. 1- قبل از پرواز و هنگام خرید بلیط هواپیما به دفاتر فروش بلی هما هماهنگی اضافه بار را اعلام کنید که این روش نسبت به روش دیگر هزینه کمتری دارد. 2- زمانی که بلیط خریداری کردید و اضافه بار دارید و در فرودگاه هستید هنگام پذیرش بار به ازای هر کیلوگرم اضافه بار ملزم به پرداخت هزینه خواهید بود.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات