کویر مصر

کویر مصر

نقد و بررسی

توضیحات

کویر مصر

کویر مصر یکی از زیبا ترین کویرهای ایران و از جاهای دیدنی اصفهان به شمار می آید.که امروزه به دلیل خاص بودن و جاذبه های بی نظیرش یکی از جذابترین مناطق گردشگری و تور های کویر مصر از پر طرفدارترین تورهای طبیعت گردی و ایرانگردی تلقی می شود. در ادامه با ایران نیهون همراه باشید.

کویر گردی

ایران یکی از خوش آب و هوا ترین کشورهای دنیا از نظر چهار فصل بودن می باشد، هر کجای این کشور که بروید منطقه ایی وجود دارد که به مناطق معتدل، سرد و گرم، خشک و بارانی برخورد می کنید. در این گشت و گذارها با یکی از زیباترین جلوه های طبیعی ایران مواجه می شوید که کویر های ایران است.

کویر مصر کجاست؟

کویر ها زیباهای بی ادعایی هستند عجایب بسیاری در دل خود پنهان کرده اند، پهنه ایی وسیع که پر از سکوت و آرامش می باشد و روزها با آفتاب سوزان و شب ها با آسمان پر ستاره و ارغوانی اش تمام زیبایی هستی را به نمایش می گذارد.کویر مصر یکی از تماشایی ترین کویرهای ایران است که توریستان بسیاری را جذب خود کرده است.

کویر مصر در روستایی کویری در استان اصفهان و در 45 کیلومتری شهر جندق می باشد، روستای مصر در مجموع حدود 120 نفر جمعیت دارد و به دلیل خاص بودن و جاذبه های بی نظیرش یکی از جذابترین جاذبه های گردشگری و ایرانگردی می باشد.

دلیل نامگذاری کویر مصر به فردی به نام یوسف باز می گردد که در دوران گذشته یکی از اهالی روستای مصر بوده است، در یک بازه ی زمانی که روستا با کم آبی مواجه شد یوسف چاهی عمیق حفر کرد و به آب رسید و از مردم روستا تقاضا کرد به احترام حضرت یوسف و داستان او که در مصر اتفاق افتاد نام مصر را روی روستا بگذارند که مردم هم پذیرفتند.کویر مصر بقدری زیباست که بتوانید راحت در آن روزها را سپری کنید اما باز هم به دنبال زیبایی هایش باشید.

جاذبه های کویر مصر

از جاذبه های این منطقه می توان به تپه های ماسه ای زرد رنگ و رمل ها اشاره کرد که با زیبایی و منحصر بفردی خود تمامی چشم ها را به خود خیره می کند، اما تنها نگاه کردن به این زیباییی ها شما را راضی نمی کند قدم زدن با پای برهنه و لمس شن های روان و گرم که در لابه لای انگشت هایتان می رود لذت دیدن را دو برابر می کند.بعد از تپه های ماسه ای زرد رنگ که دیدنی ترین بخش کویر است، می توان به شب های کویر مصر و جشن ستاره بارانش اشاره کرد که گاهی به دلیل احساس نزدیکی ستاره ها تصور می کنید می توانید با یک دست دراز کردن یک ستاره زیبا را در مشت بگیرید.

خانه های روستایی

خانه های روستایی در این قسمت نشان از سازه های مناطق کویری دارند و با دیواره های کاه گلی، سقف های گنبدی و درهای چوبی مزین شده که در کنار هر خانه طویله کوچکی به چشم می خورد و در آن از حیواناتی مانند بوقلمون و بز و شتر نگهداری می شود.روستای مصر دارای برق سراسری، آب آشامیدنی، مخابرات و آنتن دهی تلفن های همراه و سوپر مارکت است و امکانات اولیه برای توریستان مهیا است.

اقتصاد اهالی

اقتصاد مردم این منطقه تا قبل از معروف شدن کویر مصر با کشاورزی و دامداری می گذشته است و در کنار کاشت زعفران و گندم به پرورش شتر نیز می پرداختند اما پس از شهرت این کویر و جذب تورستان و بازدیدکنندگان شغل اصلی این اهالی ارائه خدمات و امکانات به توریستان می باشد.

 

آدرس : ایران، اصفهان، شهرستان خور و بیابانک، دهستان جندق، روستای مصر

تصاویر