دریاچه چورت

دریاچه چورت

نقد و بررسی

توضیحات

دریاچه چورت

دریاچه چورت یکی از بی نظیرترین دریاچه های طبیعی کشورمان می باشد که با زیبایی وسوسه کننده خود علاقمندان به جاذبه های طبیعی و ایرانگردی را به سوی خود جذب می کند.دریاچه ایی در استان مازندران که با طبیعت خاص و منحصربفردش سالانه پذیرای مهمانان بسیاری می باشد.برای آشنایی بیشتر با دریاچه چورت مازندران در ادامه با ایران نیهون همراه باشید.

دریاچه چورت کجاست؟

وجود دریاچه ها در هر منطقه ایی نشانه طراوت و تازگی و زندگی می باشد که هر کدام از این دریاچه ها با توجه به موقعیت قرار گیری خود جایگاه ویژه ایی را به خود اختصاص داده اند.چورت روستایی کوچک در دل کوهستان و بعد از شهر ساری به سمت کیاسر قرار گرفته است، برای رفتن به کیاسر باید وارد مسیر جاده سمنان شوید و بعد از پلیس راه ساری حدود 20 دقیقه بعد جنگل هایی ساکت سالار ده را که رد کردید به دو راهی سد شهید رجایی و کیاسر می رسید.

بعد از سد سلیمان تنگه یا همان سد شهید رجایی تا خود کیاسر یک ساعتی راه است و بعد از یک ساعت عبور از جاده های پیچ در پیچ کوهستانی به روستای چورت می رسید، از خود روستای چورت تا دریاچه با ماشین حدود 20 دقیقه راه است.

دریاچه

اسم دیگر این دریاچه ، دریاچه میانشه است اما به دلیل نزدیکی به روستای چورت اسم دریاچه نیز به چورت تغییر کرده است.علت پدید آمدن این دریاچه به گفته ی محلی های اطراف دریاچه بر اثر زلزله ای در سال 1318 اتفاق افتاده است، دریاچه چورت با وسعت 2 تا 3 هکتار در استان مازندران و در ارتفاع 1034 متری از سطح آب های آزاد می باشد. بعد از زلزله سال 1318 و رانش زمین باعث شده که مسیر چشمه کنار دریاچه بسته شود و در نهایت دریاچه ایی زیبا در شکاف دره و با شیب زیاد بوجود آید.

یکی از نکات مهم دریاچه وجود ماهیان گوناگون درون آب دریاچه است که تعدادی از آن ها توسط روستایی های اطراف به درون آب دریاچه انداخته می شود و برخی آب بر اثر جابه جایی تخم ماهی ها توسط پرندگان و انتقال آن ها به درون دریاچه به وجو می آید.شکل دریاچه بیضی شکل بوده و میزان آب موجود در دریاچه به میزان بارش ها بستگی داشته است.

جاذبه ها 

با سفر خود به مازندران می توانید از جاذبه های این دریاچه دیدن کنید، جاذبه هایی مانند قایق سواری، پیاده روی در جنگل، ماهی گیری، درختان میان دریاچه و هوای مه آلود و زیبای دریاچه در کنار درختان سر به فلک کشیده اطراف آن و… می تواند فضایی مناسب برای وقت گذرانی و اوقات فراغت ایجاد کند.

آدرس : استان مازندران، حد فاصل ساری و کیاسر، دهستان گرماب، 10 کیلومتری روستای چورت

تصاویر