فرودگاه بندر لنگه

فرودگاه بندر لنگه

نقد و بررسی

توضیحات

فرودگاه بندر لنگه

فرودگاه بندر لنگه (یاتا: BDHا یکائو: OIBL) (Bandar Lengeh International Airport) در شهر بندرلنگه و استان هرمزگان واقع شده‌ است، این فرودگاه در سال ۱۲۹۷ شمسی پروازهای بین‌المللی خود را به مقاصد انگلستان و هند آغاز کرد. فرودگاه بندرلنگه بعد از فرودگاه بوشهر دومین مقصد، شرکت‌ های هواپیمایی بریتیش ایرویز انگلستان و کی ال ام هلند در ایران بوده است. از ۱۴ شهریور ۱۳۸۵ فرودگاه بندر لنگه با پرواز بین‌المللی بندرلنگه – دبی به عنوان مرز مجاز هوایی شناخته شد.

اطلاعات تماس فرودگاه

تلفن های فرودگاه : 44223444 ، 44223111 76 98+

اطلاعات پرواز : داخلی 218

اطلاعات پرواز : 199

تلفن دفتر ایران ایر : 44222800 76 98 +

تلفن انبار ایران ایر : 44223800 76 98 +

تلفن دفتر آسمان : 8 – 44224617 76 98 +

ایمیل :‌ [email protected]

سایت : bandarlengeh.airport.ir

مسیر های پرواز فرودگاه بندرلنگه

مقاصد داخلی : فرودگاه شیراز ، فرودگاه مهرآباد تهران (هواپیمایی ایران ایرهواپیمایی قشم ایرهواپیمایی آسمان)

اشیا گمشده فرودگاه بندر لنگه

شماره های تماس 44223199 ، 2183749 76 98 + مربوط به فرماندهی پلیس فرودگاه بندر لنگه آماده پاسخگویی به هموطنان گرامی می باشد.

مقررات جهت تحویل اموال گمشده به مالکان آن :

  • احراز کامل هویت مالک توسط پلیس
  • ارائه مشخصات دقیق از ریز اموال توسط مالک
  • ارائه نمودن اصل پاسپورت و سایر اوراق شناسایی شامل شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه اصل وکالت نامه محضری در صورت فقدان مالک اصلی
  • ارائه اصل سند مالکیت ، کارتن لوازم صوتی و تصویری ، یا فاکتور خرید (موبایل ، لب تاپ ، دوربین عکاسی یا فیلم برداری)
  • ارائه اصل فاکتور خرید در مورد زیور آلات ، طلا و جواهرات

تاريخچه فرودگاه بندرلنگه

این فرودگاه در سال ۱۲۹۷ شمسی پرواز های بین‌المللی خود را به مقاصد انگلستان و هند آغاز کرد. فرودگاه آن زمان در میان دو شهر بندرکنگ و بندرلنگه در منطقه حسین آباد فعلی شهر بندرلنگه تاسیس شده بود. فرودگاه بندر لنگه بعد از فرودگاه بوشهر دومین مقصد، شرکت های هواپیمایی بریتیش ایرویز انگلستان و کی ال ام هلند در ایران بوده است.

در حد فاصل سالهای 1330 الی 1346 فرودگاه بندرلنگه یک ایستگاه سازمانی فرود هواپیمائی 3 ـ DC و CESNA پستی بوده است که در امتداد نوار ساحلی و همچنین حد فاصل شیراز ـ بندرعباس پرواز داشته و الان در صدد اخذ مجوز برای پروازهای بین المللی است. از نظر ترابری دریایی ، بندرلنگه بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر ابوموسی ، تنب بزرگ و کوچک و جزیره فارسی بوده و دارای حداقل فاصله با شیخ نشینهای متفاوت امارات متحده عربی از جمله دبی و ابوظبی و شارجه است. ضمن آنکه دارای سابقه دیرینه قابل توجه ترابری مسافر و کالا از این بندر به کشورهای قطر ، بحرین و کویت نیز می باشد.

در سال 1353 هواپیمائی ملی ایران اولین پرواز جت بوئینگ خود را به بندرلنگه انجام داد و از سال 1358 کار هندلینگ پرواز توسط خود شرکت و با بکارگیری پرسنل در واحدهای مختلف فعالیتهای ”همـا“ را در این خطه آغاز نمود.

از ۱۴ شهریور ۱۳۸۵ فرودگاه بندرلنگه با پرواز بین‌المللی بندرلنگه ـ دبی به عنوان مرز مجاز هوایی شناخته شد. که دارای یک ترمینال با زیربنای 3860 مترمربع می باشد جایگاه سوخت رسانی به هواپیما و دستگاههای کمک ناوبری