بهترین مناطق و مکان های دیدنی در مسافرت نوروزی

بهترین مناطق و مکان های دیدنی در مسافرت نوروزی

تعطیلات عید نوروز فرصت مناسبی برای رفتن به سفر است، سفر به مکان های زیبا و جذاب یکی از دغدغه های مردم در این ایام می باشد، موضوع بسیار مهم در این سفرها علاوه بر انتخاب مناسب شهر و مکان های دیدنی، هزینه سفر بوده. در ادامه با مکان های دیدنی برای مسافرت نوروزی آشنا شوید با مجله گردشگری ایران نیهون همراه باشید.

ایرانگردی

کشوری مانند ایران با تمدن و فرهنگ ارزشمندش، شهرهای بسیاری برای گردش و وقت گذرانی داشته که اکنون با تعدادی از مکان های دیدنی در نوروز آشنا می شوید.

آبشار رنگ به رنگ (کهگیلویه و بویراحمد)

آبشار رنگ به رنگ (کهگیلویه و بویراحمد)

این استان زیبا و پر از شگفتی هنوز ناشناخته مانده و حتی بسیاری از اهالی هم از وجود این طبیعت زیبا خبر ندارند، کهگیلویه و بویراحمد استانی است که فصل به فصل رنگ به رنگ میشود، یکی از زیبایی های این استان آبشار مارگون بوده که حاصل آب رودخانه ی کمهر و حوضه آبخیز آن است، میشود گفت تنها آبشار موجود در ایران است که زمستان با وجود یخبندان همچنان جریان دارد، دشت های لاله واژگون، گل های ختمی و  چشمه ها و رودخانه ها از دیگر جذابیت های این استان بوده.

جنگلی میان دریا

جنگل های حرا

جنگل های حرا از نادرترین پوشش گیاهی ایران و جهان است که به دلیل جزر و مد در این ناحیه زیبایی این جنگل ها دو چندان شده و زیستگاه مناسبی برای ماهیان، نرم تنان و سخت پوستان می باشد.

یک بار حضور در این منطقه و تماشای این شگفتی شما را ترغیب به سفر مجدد به قشم می کند.

خوانسار

خوانسار

در فاصله ایی نه چندان دور از کویر مرکزی ایران در فاصله 150کیلومتری شمال غرب شهر اصفهان، شهری با پوشش گیاهی گوناگون که به لاله های واژگونش در اوایل فصل بهار معروف است وجود دارد.دشتی پوشیده از هزاران لاله ی واژگون در اول هر بهار جلوه بی نظیر و حیات وحش زیبا در ایران است، دشت گلستانکوه با وسعت یک هزار هکتار در منطقه سردسیر غرب استان اصفهان در مسیر خوانسار به اصفهان در 15 کیلومتری شهر خوانسار قرار دارد.

روستای کندوان

روستای کندوان

اگر مایل هستید که بدانید زندگی در کندوهای عسل چگونه است باید به 50 کیلومتری تبریز بروید، به روستایی که خانه هایش در دل صخره ها بنا شده و از دور به شکل کله قند و کندوهای عسل است و تماشای این روستا خالی از لطف نمی باشد.

جهانگردی

با بهترین مکان های دیدنی در نوروز 1400 در بخش جهانگردی آشنا شوید.

عمان

عمان

عمان کشوری در شبه جزیره ی عربستان بوده که پادشاهی است، پایتخت این کشور مسقط می باشد که از زیبایی های کشور عمان است، درآمد اصلی این کشور به فروش نفت است اما از طریق ماهی گیری و کشاورزی هم کسب در آمد اندکی دارند از دیگر منابع درآمدی عمان صنعت گردشگری است.و یکی از گزینه های ما برای مسافرت نوروزی است.

از جاذبه های شهر مسقط می توان به برج و قصر، بازار و موزه، مسجد سلطان قابوس اشاره کرد حتما گردش در شهر مسقط را از دست ندهید، راس الجنز یکی از شرقی ترین جاذبه های عمان است، منطقه ای برای محفاظت از لاک پشت های اقیانوس هند و کمک برا افزایش جمعیت آنها است، در شمالی ترین بخش عمان، شبه جزیره ی فلات مسندم قرار گرفته که از جاذبه های آن می توان به سفرهای دریای با قایق، تماشای دولفین ها و غواصی در دریا اشاره کرد.

استانبول

استانبول

از بهترین مناطق و مکان های دیدنی در مسافرت نوروزی استانبول، مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه بوده و جذابیت های گردشگری زیبا و بسیاری دارد که گردشگران را از همه نقاط دنیا به خود جذب کرده است، سفر به استانبول علاوه بر تماشای دیدنی های فراوان مقرون به صرفه نیز است و با وجود مراکز خرید گوناگون و فستیوال های خاص ترکیه سفری متفاوت را در پیش رو خواهید داشت.

مسجد ایاصوفیه ترکیه که نماد شهر استانبول است و پربازدید ترین مسجد در ترکیه نیز می باشد، که گزینه مناسبی برای بازدید در مسافرت نوروزی می باشد. تنگه بسفر استانبول که چند کاخ معروف از جمله چراغان و دولما باغچه، ویلاها، خانه موزه زکی پاشا، مسجد زیبای اورتاکوی و قلعه های سنگی در نزدیکی آن قرار گرفته اند اما از بالای این پل تماشای غروب آفتاب بسیار دیدنی است،کاخ توپکاپی نیز یکی دیگر از اماکن دیدنی مهم در شهر استانبول است که در طول سفر خود به استانبول از تماشای آن لذت می برید، کلیسای آب انبار استانبول را نیز از دست ندهید که به قصر غرق شده شهرت دارد و به منظور تامین آب برای مردم در قرن سوم ساخته شده است.

تفلیس

تفلیس

یکی از بهترین مناطق و مکان های دیدنی در مسافرت نوروزی شهر تفلیس پایتخت گرجستان سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا پذیرا می باشد، مهمان  نوازی و خونگرمی مردمان این شهر زبانزد بازدید کنندگان بوده و با وجود دریاچه ها و چشمه های آب گرم، موزه ها، پارک های زیبا، کلیساهای بزرگ و تاریخی شهری مناسب برای تفریح و گردش است.

ناریکالا یا نارین قلعه که یکی از بهترین  جذابه های شهر تفلیس در مسافرت نوروزی است و در قرن 4 میلادی بنا شده و بر روی یک تپه به نام کالا مشرف به شهر تفلیس و رودکورا قرار گرفته، معماری سنتی گرجی با تلفیق عناصر معماری دوران بیزانس در کلیسای جامع تثلیث قابل مشاهده است که با ارتفاع 97 متری این بنا از دور هم قابل بازدید می باشد، از دیگر جذابیت های این شهر که نباید از دست داد حمام های قدیمی شهر تفلیس است که به وسیله ی چشمه های طبیعی آب گرم این منطقه شهرت بسیاری پیدا کرده است.

5 1 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات