زمستان کجا بریم؟

زمستان کجا بریم؟

زمستان کجا بریم؟

زمستان کجا بریم؟ با شروع فصل زمستان در کشورمان با وجود تنوع آب و هوایی و اقلیم چهار فصلش که امکان سفر در هر فصل وجود دارد، باز هم عده ایی برای فرار از سرمای زمستان یا وسوسه تفریحات زمستانه مقاصدی را برای مسافرت انتخاب می کنند که شرایط آب و هوایی مطلوب تر و تفریحات لازم را دارد.برای آشنایی بیشتر با بهترین مقاصد گردشگری که زمستان کجا بریم ؟ ایران نیهون همراه باشید.

معمولا زمانی که تصمیم به سفر در فصل زمستان و سرما گرفته می شود اولین گزینه جنوب کشور و بندرعباس، قشم و کیش به ذهن می رسد اما اگر قصد اندکی ماجراجویی و سفری جذاب دارید تا هم ایرانگردی کرده باشید و هم جاهای دیدنی تازه ایی را ببینید با ما همراه باشید.

شمال ایران در زمستان

زمستان کجا بریم ؟ شهرهای شمالی کشور برخلاف سه ماه بهار و تابستان در دو فصل انتهایی سال بسیار سوت و کور و خلوت می باشد و گزینه ایی مناسب برای فرار از روزمرگی و سفری زمستانه است.

تله کابین احرار یا بام سبز گیلان

پاییز و زمستان جنگل گردی و سفر به کوهستان علاقمندان خاص خود را دارد که نیاز به اندکی حرفه ایی بودن دارد اما اگر حرفه ایی نیستید و علاقمندید از طبیعت و زیبایی های کوهستان و جنگل لذت ببرید با تله کابین احرار گیلان می توانید همه ی این زیبایی را ببینید.

نواحی ساحلی مازندران

تالاب ها، آب بندان ها، شالیزار ها، سد ها و دریاچه ها و نواحی ساحلی دریای مازندران هر ساله پذیرای گونه های مختلفی از پرندگان مهاجر و بومی است که از مناطق سردسیر روسیه به این منطقه کوچ می کنند.پناهگاه بین المللی حیات وحش میانکاله بهشهر، وزرا محله سرخرود، پهناب و میسان جویبار و … از شاخص ترین مناطق پرنده بینی مازندران است که ارزش وقت گذرانی برای علاقمندان را دارد.

شمال غربی و غرب ایران در زمستان

زمستان کجا بریم ؟ غرب و شمال غربی کشور جز آن دسته از مقاصدی است که با وجود آب و هوای سرد و بارش برف بسیار مورد توجه علاقمندان به ورزش ها و تفریحات زمستانی قرار گرفته است و اگر عاشق زمستان و سفرهای زمستانی هستید توصیه می شود این مناطق را برای سفر انتخاب کنید.

آبگرم معدنی اردبیل

اردبیل با چشمه های آبگرمش بسیار معروف است، اما باتوجه به حجم مسافر در ماه های گرم سال و رونق آبگرم در روزهای گرمتر سال اما تصور فرور فتن در آبگرم در حالی که برف مشغول باریدن است برای بسیاری جذاب به نظر می رسد و در کنار آن می توانید در زمستان هم عازم شهر سرعین در استان اردبیل شوید.

دریاچه زریوار کردستان

دریاچه زریوار کردستان از جمله مقاصد محبوب گردشگری در هر فصلی می باشد، با توسعه شهر مریوان در حال حاضر دریاچه زریوار تقریبا به شهر مریوان چسبیده است. در زمستان تمامی سطح دریاچه یخ می زند و بسیار زیبا و دیدنی می شود که هر سال مهمانان بسیاری را در فصل سرما پذیرا می باشد.

پیست اسکی آذربایجان شرقی

پیست اسکی پیام در استان آذربیجان شرقی و در جاده تبریز به سمت مرند واقع شده است، این پیست اسکی از قدیمی ترین پیست های اسکی ایران است که تنهادر 3 روز آخر هفته باز است.وجود پیست اسکی در این منطقه باعث شده است که سالانه گردشگران خارجی و داخلی بسیاری برای تفریح به این منطقه سفر کنند.

مرکز ایران در زمستان

زمستان کجا بریم ؟ شهرهای مرکزی کشور بیشتر از کویر و بیابان ها تشکیل شده است، بهترین زمان سفر به کویر و کویرنوردی نیز پاییز و زمستان است به همین دلیل علاقمندان به کویرنوردی و شب های زیبای کویر این فصل را برای رفتن به سفر انتخاب می کنند.

غار نخجیر

استان مرکزی دارای دو آب و هوای متفاوت می باشد، در قسمت شرقی این استان کویری و در غرب و جنوب غربی آن کوهستانی می شود.غار نخجیر در شمال شرقی شهر دلیجان قرار دارد و از زیباترین غارهای ایران به شمار می رود.دمای غار نخجیر در زمستان 5 درجه بالای صفر است و نیاز به لباس گرم دارید این غار یکی از جاهای دیدنی استان مرکزی کشور است که مناسب سفر در زمستان می باشد.

محله فهادان یزد

محله فهادان یزد یکی از تاریخی ترین و زیباترین جاهای دیدنی یزد می باشد که توصیه می شود تمام مدت سفر خود را به گشت و گذار در داخل شهر بگذرانید و در جاذبه های تاریخی زیبا و بی نظریش ساعت ها وقت بگذرانید به دور از آفتاب سوزان تابستان و گرمای هوا لذت ببرید.

جنوب ایران در زمستان

زمستان کجا بریم ؟ شهرهای جنوبی کشور با توجه به تابستان های گرم یکی از مناسب ترین مقاصد مسافرتی در زمستان می باشند، زیرا آب و هوای معتدل و مطلوبشان در زمستان برای مسافرانی که از سرما فرار می کنند مناسب است.

شوش و زیگورات چغازنبیل در خوزستان

فصل سفر به استان خوزستان درست در پاییز و زمستان می باشد، می توانید در کنار لذت بردن از آب و هوای مناسب از اماکن تاریخی این استان هم دیدن کنید.بناهای قدیمی چند هزار ساله شهر شوش، کاخ آپادانا، تپه آکروپل، کاخ شاوور و مقبره دانیال نبی و زیگورات چغازنبیل ارزش دیدن و وقت گذاشتن را دارند که توصیه می شود از دست ندهید.

کویر لوت

دشت لوت از مهمترین کویر کشور است که بخش هایی از آن در کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی واقع شده است.کویر لوت بیست و هفتمین کویر بزرگ دنیا می باشد، کویر ظهرهای فوق العاده گرمی دارد و شب ها به قدری سرد می شود که کمپ غیر حرفه ایی جوابگوی شب های لوت نیست و نیاز به همراهی با کویرنوردهای حرفه ایی دارید.برای رسیدن به کویر لوت باید از یک منطقه ایی بسیار زیبا و جالب زمستانی و برفی به نام سیرج گذر کنید سپس باید به سوی گرمترین نقطه جهان یعنی شهداد حرکت کنید و بعد از آن به کویر لوت می رسید.

دره تندیس ها و چاهکوه

در میان صدها جاذبه ی جزیره کیش و بندر عباس انتخاب ما دره تندیس ها و چاهکوه برای سفری متفاوت در زمستان می باشد.دره چاهکوه یکی از مناظر طبیعی و زیبای منحصر بفرد کشور است که با توجه به اقلیم آن برای سفر های زمستانه و فرار از سرما مناسب است.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
pouya
5 years ago

یکی از جاایی که در زمستان میشه رفت انتخاب یک تور کیش هستش که بنظرم منطقه خوبی هستش و یک جزیره عالی هستش.