جاهای دیدنی گرجستان

جاهای دیدنی گرجستان

جاهای دیدنی گرجستان

گرجستان کشوری با رشته کوه های بلند، صومعه ها و قلعه، غارهای عمیق، ساحل های سنگی و تپه های سرسبز است، جاهای دیدنی گرجستان بسیارند از یخچال های طبیعی گرفته تا قلعه های قرون وسطی همه و همه از جاذبه های گرجستان است. کشوری که دوستداران تاریخ و فرهنگ با قدم زدن در کوچه و پس کوچه های آن به گذشته قدم خواهند گذاشت. در ادامه با معرفی جاهای دیدنی گرجستان با ایران نیهون همراه باشید.

پل صلح

پل صلح، پلی است که قسمت مدرن و قدیمی گرجستان را به هم متصل کرده است.هنگامی که بر روی این بایستید از یک سو مجسمه مادر گرجستان و از سوی دیگر کلیسای ناریکالا را مشاهده می کنید. قدم زدن در شب با نور و نمای زیبایش گردشگران بسیاری را جذب می کند. در سفر به گرجستان از یکی مکان دیدنی بازدید کنید.

شهربازی متاتسمیندا

شهربازی متاتسمیندا بر روی تپه ایی در تفلیس واقع شده است و یک چرخ و فلک بسیار غول آسا دارد که تمام شهر از بالای آن مشخص است، این چرخ و فلک آنقدری بزرگ است که هر دور آن حدود 13 دقیقه طول می کشد.

علی و نینو، افسانه ی عشقی گرجستان

این تندیس مشهور در شهر باتومی گرجستان واقع شده است، این مجسمه براساس افسانه ایی عاشقانه ساخته شده است و تداعی کننده عشق رومئو و ژولیت بوده است.این مجسمه زیبا در طول ساعات شبانه روز حرکت همیشگی دارد و به همه جهات می چرخد. و از جاهای دیدنی گرجستان تلقی می شود.

تفلیس، پایتخت گرجستان

هر گردشگر و مسافری که وارد گرجستان می شود اولین جایی که وارد آن می شود تفلیس است، یکی از بزرگترین و بکرترین جاهای دیدنی گرجستان است. این شهر انواع رستوران ها، بارها، فروشگاه ها، موزه ها و پارک ها را دارد و تلفیقی از دنیای مدرن و سنت دیرین است.

پارک آبی جینو پارادایس

جینو پارادایس یکی دیگر از جاذبه های گردشگری تفلیس است که طرفداران مخصوص خود را داشته، این پارک آبی مرکز اسپا، ماساژو فود کورت است و از ساعت 10 صبح تا 8 شب باز است.

کارتلیس ددا، تندیس مادر گرجستان

کارتلیس ددا بر روی تپه سولولاکی در تفلیس بنا شده است، مادر گرجستان به دلیل بزرگی و جذابیتش توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. این مجسمه ی عظیم الجثه قدمت تاریخی داشته و از داخل شهر هم مشخص است و از دور نیز می توان بزرگی آن را فهمید، که یکی از بهترین جاهای دیدنی گرجستان تلقی می شود.

مستخنا، پایتخت مذهبی گرجستان

پایتخت مذهبی گرجستان شهر مستخنا است، قلب معنوی گرجستان و از مهمترین جاهای دیدنی گرجستان است.این شهر از قدیمی ترین شهرهای گرجستان است که اثری 4000 ساله دارد و حدود 30 دقیقه تا تفلیس فاصله دارد.

واردزیا، صومعه ایی در دل کوه

صومعه ایی باشکوه در دل کوه هایی در جنوب گرجستان به نام واردزیا بنا شده است که راهبان سلکنآن بودند. این صومعه مخفی در قرن 12 میلادی در طول حکومت پادشاه تامار ساخته شده است و تا چندی پیش مخفی بوده و با زلزله های متعدد تازگی کشف شده است. و از جاهای دیدنی گرجستان محسوب می شود.

شایتلی خوسورتی، قلعه های قرون وسطی

روستایی به سبک قرون وسطی که در محاصره کوه های سرسبز گرجستان قرار دارد، در این روستا سنت های قدیمی غیر مسیحی با باورهای مسیحیت ترکیب شده و آیین های جالبی را بوجود آورده.تنوع مناظر فوق العاده در این روستا هر گردشگری را حیرت زده می کند.این روستا در 140 کیلومتری تفلیس قرار دارد و بعلت زمستان های سخت و مسدود بودن جاده در ماه های مه تا اکتبر دسترسی دارد.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات