زیباترین شهرهای ایران

زیباترین شهرهای ایران

زیباترین شهرهای ایران

شهرهای ایران از زیباترین شهرهای جهان هستند که طرفداران زیادی در بین گردشگران  داخلی و خارجی دارند. از آثار تاریخی تا طبیعت بی نظیر ، از کوهستان های مرتفع تا کویر سوزان . برای آشنایی با زیباترین شهرهای ایران با ایران نیهون همراه باشید.

فومن

شهرهای شمالی ایران طبیعت فوق العاده ای دارند ، فومن یکی از این شهر هاست که در بهار و تابستان یک بهشت واقعی را به تصویر می کشد. از این شهر تا روستای معروف ماسوله تنها 36 کیلومتر راه است. روستای قلعه رودخان نیز در نزدیکی این شهر است.

رامسر

رامسر که در قدیم سخت سر نامیده می شد به عروس شهرهای ایران معروف است. این شهر با چشمه های سرد و گرم، غارها و جنگل های فراوان یکی از زیباترین شهرهای ایران است. بزرگترین تله کابین ایران هم در این شهر احداث شده که از سواحل دریای خزر تا ارتفاعات جنگلی کشیده شده است. در 10 کیلومتری رامسر، روستای جواهرده با مناطق سرسبز و چشمه و آبشار مورد توجه گردشگران است.

 اصفهان

اصفهان شهری تاریخی در مرکز ایران و سومین شهر بزرگ کشور است.جاهای دیدنی اصفهان از تاریخ تا طبیعت همواره طرفداران خاصی داشته است. اصفهان در همه فصول میزبان گردشگران و مسافران است.

شیراز

پایتخت ایران در زمان زندیه و شهر حافظ و سعدی یکی از دیگر زیباترین شهرهای ایران است.جاهای دیدنی شیراز از تخت جمشید تا ارگ کریمخانی همواره گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

تبریز

تبریز معروفترین شهر استان آذربایجان شرقی با نام شهر پاکیزه شناخته می شود. تبریز سالهای طولانی پایتخت سلسله های مختلف بود بنابرین جاهای دیدنی تبریز فراوانند. تبریز با آب و هوای سرد و کوهستانی یکی از مقاصد سفر در تابستان به شمار می رود.

یزد

اگر از علاقمندان کویر هستید حتما به شهر یزد سفر کنید.جاهای دیدنی یزد از جمله میدان امیرچخماق و کویر ریگ زرین همواره گردشگران را به خود جذب می کند.

خرم آباد

خرم آباد جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی بسیاری از دارد از جمله قلعه فلک الافلاک، پل شاپوری، آبشار نوژیان و … . به طوری که این شهر از سوی دفتر منطقه ای سازمان ملل به عنوان یک شهر نمونه گردشگری انتخاب شده است. آب و هوای این شهر مدیترانه ای، بامیزان بارندگی بسیار زیاد است.

مهاباد

مهاباد، نگین آذربایجان غربی همه ساله بیشترین آمار گردشگران این استان را به خود اختصاص می دهد. مهاباد شهری سرسبز است که در میان چندین کوه قرار گرفته است. این شهر خوش آب و هوا دیدنی های طبیعی بساری دارد.

لاهیجان

لاهیجان به عروس گیلان و شهر چای معطر معروف است. این شهر با تاریخی کهن دارای چشم انداز های طبیعی فوق العاده مسافران بسیاری را به خود جذب می کند. همچنین جاهای دیدنی و آثار تاریخی بسیاری از جمله : شیطان کوه ، بام سبز و… دارد.

مریوان

مریوان در حدود یک قرن پیشینه تاریخی دارد. مریوان با کوه و دشت های سرسبز اطرافش همانند انگشتری است که دریاچه زریبار به عنوان نگین آن است. این شهر به دلیل شرایط طبیعی و آب و هوایی خاص و موقعیت جغرافیایی از مناطق مورد علاقه گردشگران است.

اگر علاقمند  سفر به جاهای خوش آب و هوا هستید با خوش آب و هواترین مناطق در تابستان آشنا شوید.

برچسب ها:
1 2 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات