تعطیلات نوروز 1401 کجا بریم؟

تعطیلات نوروز 1401 کجا بریم؟

تعطیلات نوروز 1401 قصد سفر دارید؟ میخواهید از کارهای روزمره طی یک سال کاری دور بشید و از طبیعت و سفر لذت ببرید یا به نوعی آرامش و رفع خستگی در تعطیلات نوروز بهترین بهره ببرید. در ادامه برای بررسی تعطیلات کجا بریم ؟ با ایران نیهون همراه باشید.

سفرهای نوروزی

برای داشتن سفری همراه با آرامش در تعطیلات نوروز انتخاب مقصد ، آب و هوا از اهمیت ویژه برخوردار هستند.  با برخی از مناطق گردشگری ایران و همچنین جهانگردی در تعطیلات نورزو آشنا شوید. البته براساس با افزایش عوارض خروج از کشور و بالا رفتن قیمت ارز می توان گفت عید امسال ایرانگردی از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

ایرانگردی

سواحل خلیج فارس

عید کجا بریم؟
تعطیلات کجا بریم

وقتی قصد سفر به شهر جنوبی ایران را دارید نمیشود گفت برای سواحل زیبای خلیج فارس و آب وهوای دلنشین بهار این منطقه انتخاب نکردید . بوشهر و بوی ماهی های تازه و نسیم بهاری در کنار بندر روح و روان تان را تازه می کند. بندری که تاریخش به دوره ساسانی و و اردشیر ساسانی که سنگ بنای این بندر و شهر را نهاده که تا امروز بند بوشهر شناخته می شود البته مرهون زحمات نادرشاه افشار برای ساخت بندری تجار است.

دیدار از ریشهر، آب انبار قوام، خانه ی قاضی، عمارت ملک، گوردختر، عمارت دهدشتی، مدرسه ی گلستان، امامزاده عبدالمهیمن، قبر ژنرال انگلیسی، آرامگاه اصفهانی، معبد خدادریا، کلیسای مسیح مقدس، قلعه ی هندی ها، کنیسه ی یهودیان، قبرستان انگلیسی ها و عمارت حاج رییس را از دست ندهید.

اصفهان

عید کجا بریم؟
تعطیلات کجا بریم

اصفهان با معماری تحسین برانگیزش , بلوارهای زیبا ,تونل ها , پل های سرپوشیده , کاخ ها , مساجد و منارهای منحصر به فردش شهرت دارد که این امر سبب شده در فرهنگ ایرانی، اصفهان نصف جهان لقب بگیرد. این شهر، یک موزه ی زنده است و اگر پیاده آن را قدم بزنید ، انگار در راهروهای یک موزه قدم می زنید و شانس دیدن کلی دیدنی همراهتان خواهدبود.اما این شهر در نوروز جز مناطق شلوغ برای سفر خواهد بود .

مهم ترین مکانی که هیچ موقع سال نمی توانید در اصفهان ببینید و تنها زمان نوروز است که درهای آن باز می شود، مدرسه ی چهارباغ است. مدرسه ای که نمونه ی عینی تحولات معماری صفوی است. در اصفهان می توان بناهای بسیاری را دید، اگر خودتان را به میدان امام اصفهان یا خیابان چهارباغ برسانید، دیگر برنامه ی گردش مهیاست؛ از همین جا می توانید بیشتر آثار تاریخی اصفهان همچون مسجدها، بازار و سراها و تیمچه ها، صنایع دستی، مدرسه ها، پل ها و عمارت ها را ببینید.

در این میان مسجد لطف اله را هیچ کجای دیگر نمی توان پیدا کرد. برای شما که معلم هستید، کاخ ها و عمارت ها هم از دیگر دیدنی های این شهر است. مثل عمارت عالی قاپو، عمارت توحیدخانه که بخشی از کاخ عالی قاپو است، عمارت چهلستون، عمارت هشت بهشت، عمارت رکیب خانه و دژ سارویه که همه ی این عمارت ها نزدیک هم بوده و شما می توانید به راحتی از این بناهای منحصر به فرد دیدار کنید و لذت ببرید.

شیراز 

عید کجا بریم؟
تعطیلات کجا بریم

شیراز را میتوان شهر بهارنارنج و باغ های دلگشا نام برد . شهری که پر از مسجد و خانه های قدیمی است که نمی توان بدون دیدن‌ شان شیراز را ترک کرد. حافظیه و سعدیه و همه شهر به آلبوم عکسی دیدنی می‌ماند.

شکوه و زیبایی جاذبه‌های تاریخی و دیدنی شیراز را می‌توان به آتشکدهٔ صمیکان، آرامگاه حافظ، آرامگاه خواجوی کرمانی، آرامگاه سعدی، ارگ کریم‌خان، باغ جهان‌نما، باغ ارم، باغ تخت، باغ چهل‌تن، باغ دلگشا، باغ عفیف‌آباد، باغ نارنجستان قوام، باغ هفت‌تن، خانه صالحی، چاه مرتاض علی، حمام باغ نشاط، عمارت باغ ایلخانی، عمارت باغ نشاط، عمارت دیوانخانه، عمارت کلاه‌فرنگی باغ نظر، مسجد نصیرالملک، قصر ابونصر، قلعهٔ کک‌ها، مدرسهٔ آقاباباخان، مدرسهٔ خان، موزهٔ پارس، موزهٔ هفت‌تنان، نقش برجسته بهرام در برم دلک اشاره کرد. از جاذبه‌های طبیعی شهر شیراز می‌توان به آبشار کوهمره سرخی، برم‌دلک، پارک قلعه‌بندر، پارک ملی بمو، باغ پرندگان شیراز، پیربناب، چشمهٔ جوشک، چشمهٔ خارگان، چشمهٔ ریچی، دریاچهٔ دشت ارژن، دریاچهٔ مهارلو، رکن‌آباد، رودخانهٔ قره‌آغاج، روستای قلات، کوه سبزپوشان، گردشگاه آتشکده، گردشگاه چاه‌مسکی، گردشگاه چشمه سلمانی و گردشگاه هفت‌برم نام برد.

آب و هوا شیراز : دما در تیرماه ۳۰ درجهٔ سانتی‌گراد، در دی‌ماه ، ۵ درجهٔ سانتی‌گراد، در فروردین‌ماه ۱۷ درجهٔ سانتی‌گراد و در مهرماه ۲۰ درجهٔ سانتی‌گراد می‌باشد و میانگین سالانهٔ دما ۱۸ درجهٔ سانتی‌گراد است .

یزد

عید کجا بریم؟
تعطیلات کجا بریم

یزد به دلیل معماری تاریخی ارزشمند و بافت سنتی دست نخورده‌اش در ۱۸ تیرماه سال ۱۳۹۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید . یزد اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی دنیا محسوب میشود یزد به مفهوم پاک و مقدس است، سرزمین خدا و شهری که انسان به خدا نزدیک تر است. شهری که در آن همه چیز به قدمت خود تاریخ است، از کوچه پس کوچه های خشتی اش گرفته تا معابدی که نشان های اولیه ی پرستش خدا در روی زمین هستند، شاید به همین خاطر است که نگین کویر ایران را کلمه ای چون «یزد» و مفهومی چون «پاکی» و «تقدس» همسان کرده اند.

مناطق دیدنی یزد : مسجد جامع کبیر، مسجد امیر چخماق، خانه ی ملک التجار، مسجد ملااسماعیل، برج ساعت، باغ دولت آباد، بقعه ی دوازده امام، آب انبار شش بادگیر، بقعه ی زرندیان و… تنها بخشی از فهرست دیدنی های یزد هستند.

کرمان

عید کجا بریم؟
تعطیلات کجا بریم

کرمان، شهر خشت ، شعر و داستان است، «ارگ بم»، «احمدرضا احمدی» و «هوشنگ مرادی کرمانی». ارگ بم، بزرگ ترین شهر خشتی جهان است و احمدرضا احمدی اش، شاعر افسرده ای که به ظرافت های کلامی و طبع شوخش شهره داشت داشت. قصه های مجید هم که سفره اش در دل هر ایرانی پهن است. پسته و خرما و زیره که خب بهترین هایش را در کرمان می توانید پیدا کنید.

اگر اهل تاریخ هستید، هویت واقعی تاریخ کرمان را در تمدن های «تل ابلیس»، «تپه یحیی» و «شهداد» جست و جو کنید، کشفیات گروه باستان شناسی پروفسور «کلدول» از تل ابلیس نشان می دهد که عمر ساختمان های اینجا به اواخر هزاره ی پنجم قبل از میلاد بر می گردد.

مسجد ملک یکی دیگر از بناهای مقدسی است که در برنامه ریزی سفرتان باید گنجانده شود. این مسجد از مهم ترین بناهای معماری کرمانی است که به روایتی قدمت آن به سال 478 قمری بر می گردد و به فرمان «تورانشاه سلجوقی» ساخته شده است. اما از مهم ترین و به یادگارماندنی ترین آثار هنر معماری در قرن هشتم مربوط به کرمان، مسجد جامعه مظفری و مسجد پامنار است.

مشهد

عید کجا بریم؟
تعطیلات کجا بریم

بهترین مقصد سفر نوروزی میتوان انتخاب کرد وجود مبارک امام هشتم شیعیان در این شهر و آغاز سال نو در کنارم حرم امام رضا (ع) این نوید خواهد داد که سالی پر از برکت و سلامتی را پیش رو خواهید داشت. این ناگفته نماند که با وجود حرم رضوی این شهر در تمام طول سال میزبان مسافران و داخلی و خارجی مورد توجه ویژه قرار می گیرد . با تمام این وجود این شهر در نوروز جز مناطق شلوغ برای سفر خواهد بود.

با ورود به شهر مشهد اولین چیزی که شما را جذب خودش میکنه و روح روان تو صیغل میده و آرامش خاصی رو کنارش حس خواهید کرد حرم مطهر امام رضا (ع) خواهد بود. و در ادامه میتوان به مناطق تاریخی و تفریحی هم بهره ببرید که به برخی از آنها اشاره میکنیم . غار و سد کارده, روستای پاژ, روستای نغندر,طرقبه,پارک جنگلی و باغ وحش وکیل آباد,موزه مردم شناسی و حمام مهدی قلی بیک,آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی,بقعه پیر پالاندوز,پارک کوهسنگی,سرزمین موج های آبی,پارک ملت,شاندیز و….

گیلان

عید کجا بریم؟
تعطیلات کجا بریم

زیبا ترین مقصد برای مسافرت در نوروز میتوان یاد کرد. مگر میشود با فرا رسیدن بهار به سر سبزترین نقطه این نرفت . گیلان با آب وهوای معتدل ، مردمی خون گرم و مهمان نواز مقصد و سفری خاطره انگیزه را برای شما ایجاد خواهد کرد. با سفر به گیلان می توان از طبیعت این استان بهره برد با وجود دریا جنگل که نوید آب و هوای پاک را برای شما خواهد . اما این شهر در نوروز جز مناطق شلوغ برای سفر خواهد بود.

با برخی از جاذبه های گردشگری گیلان آشنا می شویم : ماسوله,باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی رشت,سد و دریاچه سقالکسار,خانه میرزا کوچک خان جنگلی,موزه میراث روستایی,پارک جنگلی سراوان,بقعه دانای علی,تالاب انزلی,قلعه رودخان فومن,جنگل اسالم شیطان کوه و بام سبز لاهیجان,آبشار لونک,منطقه آزاد انزلی,ساحل حاجی بکنده و…

مازندران

عید کجا بریم؟
تعطیلات کجا بریم

مازندران هم با وجود طبیعت زیبایی که در دل خودش جای داره مرکز سفر اکثر مردم ایران خواهد بود که در نوروز جز مناطق شلوغ برای سفر خواهد بود . البته سفر به این استان می توان از طبیعت بکر و رویایی ، سرسبز بهره من شوید.

با برخی از جاذبه های گردشگری مازندران آشنا شوید : آبشار شاهان دشت آمل,تالاب فراخین نوشهر,جنگل دو هزار تنکابن,چشمه های باداب سورت ساری,دشت دریاسر تنکابن نمک آبرود,تالاب حمید آباد ساری,پارک جنگلی سی سنگان,پارک جنگلی نور و…

لرستان

عید کجا بریم؟
تعطیلات کجا بریم

لرستان بخاطر آب و هوای معتدل، طبیعت زیبا و جنگل های بلوط فوق العاده دلنشینش در تعطیلات نوروز مسافرین زیادی به خودش جذب می کنه. لرستان قدمتی 4000 ساله داره و به همین علت هر سال گردشگران خارجی زیادی به خصوص باستان شناسان این منطقه رو برای سفر و اکتشاف انتخاب می کنند.

با برخی از جاذبه های گردشگری لرستان : قلعه فلک الافلاک,گرداب سنگی,دریاچه کیو,پل شاپوری,آبشار بیشه,گردشگاه چغاسرخه,بوستان فدک و باغ پرندگان,دریاچه گهر,غار کلماکره,مناره آجری

قشم

عید کجا بریم؟
تعطیلات کجا بریم

قشم : جزیره زیبا در جنوب ایران که مقصد بی نظیر در بهار و با وجود آب و هوای معتدل مکانی فوق العاده خواهد بود. از جنگل دریایی حرا تا دره ستارگان که میتوانید آرامش را در این سفر و کلی مناطق دیدنی داشته باشید. برخی جاذبه های گردشگری قشم : غار نمک , جنگل دریایی حرا, انجیر معابد ,غار خربز ,سد گوران , قلعه قشم, پارک کروکودیل , دره ستارگان و…

جهانگردی

فصل بهار ماههای ژانویه ، فوریه و مارس است که بهترین زمان برای سفر و بهره بردن از طبیعت زیبای بهاری خواهد بود، با ما همراه باشید تا برخی مکان دیدنی در فصل بهار در دیگر نقاط دنیا آشنا شوید.

استانبول

عید کجا بریم؟
تعطیلات کجا بریم

در ماههای آخر فصل بهار یعنی مارس و آوریل که دمای هوا بین ۱۶تا ۲۵ درجه سانتی گراد است ، و هنوز هوا آنچنان رطوبتی ندارد می توان تور نورورزی استانبول را برای سفر انتخاب کرد چرا که بعد از آن کم کم رطوبت هوا بیشتر شده و به اصطلاح هوای استانبول شرجی و دم کرده می شود و گشت و گذار اصلا به مذاق تان خوش نمی آید.

آنتالیا 

عید کجا بریم؟
تعطیلات کجا بریم

آنتالیا جز شهرهای مهم و مرکز گردشگری در ترکیه محسوب میشود .دارای جاذبه‌های فراوان می‌باشد. در این شهر درختان نخل و لنگرگاه‌ها خود نمائی می‌کند. در این شهر و در بخش قدیمی و تماشائی آن منطقه قلعه‌ایچی (درون قلعه) قرار دارد. بافت خاص منطقه که شامل خیابانهای کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه‌های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده، بسیار جلب توجه می‌کند.

آب و هوای آنتالیا خاص مدیترانه ای با تابستان های آفتابی و زمستانهای معتدل است . از اواسط ماه فروردین تا آبان ( آوریل، نوامبر ) برای شنا مناسب است. متوسط دمای هوای آنتالیا در تابستان ۲۸ درجه سانتیگراد و دمای آب ۲۷ درجه سانتیگراد است. بارش باران در آنتالیا بیشتر به فصلهای پاییز و زمستان اختصاص دارد .

آگرا

عید کجا بریم؟
تعطیلات کجا بریم

بهترین زمان برای سفر به آگرا هندوستان ، فصل بهار است چرا که قبل از آن سرمای زمستان طی شده و تا قبل از رسیدن فصل تابستان که بتدریج گرمای ۴۵ درجه ای هوا خود را نشان میدهد،

دبی

عید کجا بریم؟
تعطیلات کجا بریم

دبی یکی از شهرهای بیابانی کشور امارات البته مدرن و دیدنی است که بیشتر ماههای سال گرمای هوای ۴۰ درجه ای واقعا کلافه کننده است اما با رسیدن فصل بهار هوا خنک تر شده و علیرغم آفتابی بودن روزهایش ،گرمای هوا اصلا آزار دهنده نیست.

مالزی

عید کجا بریم؟
تعطیلات کجا بریم

مالزی یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور است. مالزی به خاطر سواحل متعدد و تنوع جاذبه‌های طبیعی ، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری دنیا ، به خصوص برای ورزش‌هایی مانند غواصی است. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، از نظر جاذبه‌های شهری ، برج‌های بلند و رستوران‌های مشهور هم ، مالزی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

در طول سال، دو فصل بارانی در مالزی وجود دارد. بخش شرقی، بیشترین میزان بارندگی را از اوایل نوامبر تا آخر مارس تجربه می‌کند که بر اثر بادهای موسمی شمال شرقی ایجاد می‌شود و با بارندگی شدید و رعد و برق همراه است. رشته‌کوهی که از مرکز کشور می‌گذرد، پناهگاهی در برابر بادهای موسمی شرقی است اما کوالالامپور و شهرهای دیگر در بخش غربی، در این مدت بارندگی زیاد و طوفان دارند. از ماه مه تا سپتامبر، باد موسمی دیگری از سمت غرب می‌وزد و شهرهایی چون کوالالامپور را درگیر می‌کند. بیشترین میزان بارندگی کوالالامپور در همین فصل است.

پاریس

عید کجا بریم؟
تعطیلات کجا بریم

بهترین زمان برای سفر به شهر پاریس فصل بهار با زیبایی های کم نظیرش است. چرا که در تابستان هوا گرم بوده و بازدید از این چندان لذت بخش نیست و در فصل زمستان هم سرمای هوا برای گردشگرانی که سرما را دوست ندارند، کمی آزار دهنده خواهد بود. پس بازدید ازاماکن تاریخی و گردشگری پاریس در فصل بهار که گهگاه بارانهای لطیفی هم می بارد ، بسیار جذاب و خاطره انگیز خواهد بود.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
8 Comments
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مجتبی
6 years ago

سلام . می خواستم بدونم که در حال حاضر جنگلهای شمال سبز هستند یا اینکه هنوز سبز نشده
لطفا راهنمایی کنین که الان موقع مناسبی برای رفتن به شمال هست 02/01/97

رضا
6 years ago

سلام اوایل اردیبهشت بهترین زمان برای مسافرت به این منطقه میباشد هم خلوت هم زیبا

علی
5 years ago

خیلی از جاهای دیدنی دیگری نیز هستند که اینجا اسمی از آنها نبرده شده(شیراز و کاشان وکرمانشاه و هزاران جای دیدنی دیگر)

حمیدرضا کاظمی
5 years ago

با سلام دوستانی که هنوز به منطقه غرب کشور مسافرت نکرده اند توصیه میکنم حتما برید سمت غرب کشور از کرمونشاه شروع کنید و مکانهای تاریخی و دیدنی فراوانی را ببینید مثل بیستون-طاق بستان و ……و سپس برید سمت ابلام خیلی دیدنی و با صفاست طبیعت بکر و کلی خوراکی ها و غذاهای محلی خوشمزه و بعداز اون هم اگر فرصت کردید سری هم به منطقه بسیار زیبای کردستان و سنندج بزنید . قول میدهم از تعطیلات لذت کافی را خواهی برد و کلی خاطرات خواهی داشت. این مکان ها هزینه زیادی را نخواهد داشت مردمان بسیار مهمان نوازی دارد… Read more »

داوود
5 years ago

سلام،همدان حالا که میرین کرمانشاه، همدان هم تشریف بیارید.

يكتا نيكا
5 years ago

سلام دوستان …. براي تعطيلات نوروز اگر بريم كرمانشاه و سمت غرب هوا سرد نيست ؟؟؟؟

اميد
5 years ago

تبريز رو نگفتن 😐

شاهین
4 years ago

سلام-به نظر من عید فقط ابادان و اهواز و بندر های بوشهر خوبه