تابستان کجا بریم؟ بهترین مناطق برای مسافرت های تابستانی

تابستان کجا بریم؟ بهترین مناطق برای مسافرت های تابستانی

تابستان کجا بریم؟

تابستان کجا بریم؟ بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در تابستان کدامند؟ در تابستان به کدام شهرهای ایران سفر کنیم؟ برای مسافرت های تابستانی و رهایی از گرمای تابستان تیر ، مرداد و شهریور ماه باید شهرهای را انتخاب کنید که علاوه بر آب و هوای خنک دارای مناطق دیدنی تاریخی و طبیعی باشند که از تعطیلات تابستان بیشترین بهره برده باشید. در ادامه با معرفی مناطق خوش آب و هوای ایران در تابستان با نیهون همراه باشید.

بهترین مناطق برای مسافرت در تابستان

آذربایجان شرقی

تابستان کجا بریم؟ استان آذربایجان شرقی از جمله مقاصد گردشگری ایران است که سفرهای تابستانی شما را خاطره‌انگیز خواهد کرد. این استان جاذبه های دیدنی بسیاری دارد که دلتان نمی‌خواهد سفرتان به شهر اولین‌ها حالا حالاها تمام شود. شب‌های ائل‌گلی با نسیم خنکی که می‌ورزد روحتان را نوازش می‌دهد و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برایتان رقم می‌زند.

روستای صخره‌ای کندوان فاصله چندانی با شهر تبریز ندارد و در سفرتان به آذربایجان شرقی دیدنش را از دست ندهید. اگر رفتن به خانه‌های تاریخی را دوست دارید، می‌توانید به محله مقصودیه تبریز بروید و همزمان از چند خانه تاریخی از قبیل خانه حیدرزاده، نیکدل، بهنام و غیره دیدن کنید.

آذربایجان شرقی از نظر جاذبه‌های طبیعی هم کم ندارد، خوب است در سفر به این خطه سرسبز، از منطقه حفاظت‌شده ارسباران که حیات گیاهی و جانوری خاصی دارد، تالاب قره‌قشلاق که زیستگاه پرندگان آبزی و کنارآبزی است، دریاچه زیبای قوری گل، آبشار آسیاب خرابه و کلیسای سنت استپانوس جلفا هم دیدن کنید.

برخی از جاهای دیدنی تبریز (آذربایجان شرقی) عبارتنداز: ائل‌گلی، روستای صخره‌ای کندوان، منطقه حفاظت‌شده ارسباران، تالاب قره‌قشلاق، دریاچه زیبای قوری گل.

اردبیل

شاید بتوان گفت اردبیل یکی بهترین گزینه‌های سفر تابستانی است؛ اردبیل به آب و هوای سردش شهرت دارد و این موضوع در تابستان می‌تواند بهترین گزینه برای رهایی از گرما باشد. اردبیل مانند دیگر مناطق ایران سرشار از آثار طبیعی و تاریخی است؛ مجموعه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی که به ثبت یونسکو رسیده است، اثری بدیع از تاریخ صفویه به شمار می‌رود که در سفر به اردبیل باید دید و هر گوشه از آن را کشف کرد.

طبیعت بکر اردبیل نیز زبانزد خاص و عام است، پیشنهاد می‌کنیم در سفر به اردبیل به دیدن دریاچه نئور بروید و طبیعت بکر این منطقه مانند جنگل‌های حیران، دریاچه‌های کوچک و بزرگ با چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌اش را از دست ندهید. اردبیل را با چشمه‌های بهشتی‌اش نیز می‌شناسند، هر ساله گردشگران زیادی از سراسر ایران برای استفاده از خواص درمانی و آرامش‌بخش چشمه‌های آب گرم اردبیل و سرعین به این استان سفر می‌کنند.

آذربایجان غربی

تابستان کجا بریم؟ استان آذربایجان غربی با جاذبه های متعدد تاریخی و طبیعی و آب و هوایی دلپذیر، مقصد مناسبی برای سفرهای تابستانه به شمار می‌رود؛ شهر ارومیه با کلیساهای معروف و کهن و غذاها و سوغاتی‌های خوشمزه مقصدی جذاب خواهد بود و طبیعت بکر مهاباد و غارهای باستانی و ارزشمندش هر ساله طبیعت گردان و ماجراجویان زیادی را به سوی خود می‌کشاند.

هر شهر این استان جاذبه های منحصر به فردی دارد که سفرتان را به یاد ماندنی‌تر خواهد کرد؛ سایر دیدنی های آذربایجان غربی مانند دریاچه ارومیه، آبشار شملکان، دریاچه سد شهرچای، کلیسای مار سرگیز، بنای سه گنبد، رودخانه‌ی‌ِ بند، ارتفاعات گردنه قوشچی، یخچال دوققوز پله، سد شهر چای ارومیه، غار تمتمه، مدرسه هدایت، قلعه هلاکوخان، گیز گالا، کوه سِر، روستای راژان، روستای سر، گلشهر، چشمه‌های معدن زنبیل، روستای جانوسلو، کلیسای سورپ پطروس، کلیسای مار دانیال ارومیه و غیره از مهم‌ترین جاهای دیدنی ارومیه است.

آذربایجان غربی یکی از بهترین مقاصد این فهرست برای سفرهای تابستانی ما خواهد بود که زیبایی‌های آن برای همه آشکار است. سفر خوشی را در این استان برایتان آرزومند هستیم.

کردستان

تابستان کجا بریم؟ کردستان اولین منطقه پیشنهادی ما برای مسافرت در تابستان است، کردستان علاوه برداشتن آب و هوای مناسب مناطق طبیعی و تاریخی منحصر به فردی را دارا است. پیشنهاد ایران نیهون برای مسافرت به کوردستان دیدن دریاچه زریوار است، دریاچه آب شیرین زریوار از تعدادی چشمه کف‌جوش و بارش باران تامین می شود.دریاچه زریوار مریوان واقع است.

برخی از جاهای دیدنی کردستان عبارتند از : عمارت تاریخی آصف، عمارت مشیردیوان و حمام خان،  چشمه آب معدنی باباگرگر، کوه آبیدر، دشت بیلو، منطقه تفریحی قمچیان.

کرمانشاه

تابستان کجا بریم؟ کرمانشاه را نیز یکی از مناطق مسافرت در تابستان در نظر داریم باوجود  آب و هوای عالی که دارد.کرمانشاه علاوه بر آثار تاریخی منحصرد به فردی که دارد دارای جاذبه های طبیعی بکر و دیدنی است. علاوه بر دیدن آثار تاریخی کهن کرمانشاه دیدن سرآب نیلوفر را پیشنهاد می کنیم که در 20 کیلومتری کرمانشاه است که در تابستان به استخر بزرگی از گل های نیلوفر می شود. آب این تالاب بقدری زلال است که می توانید ساقه های زیر آب نیلوفر را ببینید.

برخی از جاهای دیدنی کرمانشاه عبارتند از: مجموعه تاریخی بیستون و طاق‌ بستان، معبد آناهیتا، تکیه بیگلربیگی، تکیه معاون‌الملک، سرآب نیلوفر، باغ گل کرمانشاه.

لرستان

تابستان کجا بریم؟ لرستان گنجینه ای از آثار طبیعی و تاریخی است که هر گردشگری به خود جذب می کند حال اینکه این منطقه فوقالعاده زیبا در دل تابستان با آب و هوای مناسب برخوردار است. هر جای از این استان که بخواهید بروید زیباست. در نگاه اولی که به خرم آباد بخواهید بروید قلعه فلک الافلاک را مجذوب خود خواهد کرد.

برخی از جاهای دیدنی لرستان عبارتنداز: گرداب سنگی، قلعه فلک الافلاک، پل شکسته، آبشار بیشه، دریاچه کیو ، منطقه ی زیبای مخمل کوه، دره شیرز.

کهگیلویه و بویراحمد

مقصد بعدی برای سفر تابستانی را می توان کهگیلو و بویراحمد در نظر گرفت این استان با وجود آب و هوای مطبوع در فصل تابستان دارای آبشار های متعدد و زیادی است که گردشگران را به این نقطه از ایران می کشاند.

برخی از جاهای دیدنی کهگیلو و بویراحمد عبارتنداز: آبشار یاسوج، آبشار بهرام بیگی، آبشار گنج بنار، آبشار زیبای کمردوغ ،شهر تاریخی بلاد شاپور و نقش برجسه تنگ سروک.

چهارمحال‌وبختیاری

تابستان کجا بریم؟

تابستان کجا بریم؟ چهار محال و بختیاری با آب و هوای فوق العاده خوبش برای فرار از گرما گزینه خوبی بشمار می رود، این استان زیبا سرشار از آبشارها ،چشمه ها، غار ها و پارک های جنگلی است.پیشنهاد ایران نیهون برای سفر به سامان یکی از شهرهای این استان که در حاشیه روخانه زاینده رود قرار دارد که منطقه خوش آب و هوای را ایجاد کرده است.

برخی از جاهای دیدنی چهارمحال و بختیاری عبارتنداز: قلعه دزک،‌ کتیبه‌‌های سنگی رخ، مسجد جامع هرچکان،آبشار آتشگاه، آبشار تونل کوهرنگ، آبشار دره عشق،غار سراب، پیر غار، غار منج و غار خراجی.

امیدواریم که این مقاله برایتان مفید بوده و در برنامه‌ریزی سفر  تابستانی به شما کمک کرده باشد.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
2 Comments
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
سفیدشهر کاشان
5 years ago

انجمن توسعه سفیدشهرکاشان + انجمن توسعه سفیدشهر(نصرآباد کویرکاشان )نصرآبادیهای مقیم تهران باسلام-قابل توجه گردشگران ازآثارتاریخی و باستانی شهر دارالفضل سفیدشهر(نصرآبادکویر) در۱۷کیلومتری شمال کاشان بازدید نمائید و لذت ببرید ۱-آستانه مقدسه بی بی سکینه خاتون س واقع درمحله زیارت سفیدشهر ۲-آستان مقدس شاهزاده ابراهیم ع واقع در دشتهای سرسبز جاده سفیدشهر به مشکات ۳- آب انبار تاریخی سفیدشهر ۴-قلعه های تاریخی ملک اباد -رضاآباد-قاسم ابادو وزیر ۵-دشت زیبای کویر درشمال سفیدشهر ۶-پار ک زیبای زنده یادباقری ورودی شهر سفیدشهر ۷-خانه های تاریخی آقاسیدمحمد ۸-شهرزیرزمینی سفیدشهر ۹-قدمگاه علی ع سفیدشهر ۱۰-دشتهای وسیع وزیبای پنبه و طالبی و باغهای پسته سفیدشهر ۱۱-دشتهای وسیع… Read more »

Behnam
5 years ago

سلام ما که میریم خوزستان هواش خیلی بهتره نسبت به این استانایی که گفتین چون واقعا سرده