مقاصد متفاوت برای سفرهای تابستانی در ایران

مقاصد متفاوت برای سفرهای تابستانی در ایران

سفرهای تابستانی

ایران کشوری چهارفصل بوده که می توان به هر گوشه آن سفر کرد و از آب و هوای آن لذت برد. می توان از مناطق کوهستانی و خنک برای فرار از گرمای تابستان لذت برد و هنگام زمستان به شهرهای جنوبی کشور با آب و هوای گرم سفر کرد. اما مقاصد متفاوت برای سفرهای تابستانی در ایران کدام شهرها هستند؟ برای آشنایی با این مقاصد ایران نیهون همراه باشید.

چادگان

چادگان شهری در استان اصفهان با آب و هوای خنک و طبیعت سرسبز و امکانات رفاهی برای مسافران برای سفرهای تابستانی است. این شهر جزو مرتفع ترین شهرهای ایران نیز می باشد. دهکده تفریحی زاینده رود در کنار سد چادگان و در ساحل دریاچه با امکانات تفریحی فراوان از جمله قایقرانی ، زمین ورزش ، رستوران و… راه اندازی شده است.

 اردبیل

زیبایی های اردبیل در زمستان هم دیدنی است ولی هرکسی تحمل سرما و برف آن را ندارد پس در تابستان به اردبیل سفر کنید. دربازدید از جاهای دیدنی اردبیل، سرعین را فراموش نکنید. چشمه های جوشان آبگرم، عسل طبیعی ، آب و هوای خنک سرعین سفر شما را فراموش نشدنی می سازد.

بجنورد

بجنورد مرکز استان خراسان شمالی و چهل و چهارمین شهر کشور مساحت کشور از لحاظ مساحت است. بجنورد شهری کوهستانی با آب و هوایی خنک و معتدل و زمستانی سرد و پربرف که گزینه مناسبی برای سفرهای تابستانی می باشد. صنایع دستی بجنورد شامل گلیم بافی، قالی و قالیچه ترکمن ، جاجیم و…  است.

شهرکرد

دامنه رشته کوه های زاگرس برای فرار از گرما تابستان پناهگاه خوبی است. جاذبه های طبیعی شهرکرد از جمله آبشار ها، غارها، پارک های جنگلی و چشمه های فراوان شما را جادو می کند. برای علاقمندان به آثار تاریخی ، قلعه دزک، کتیبه های سنگی ، مسجد جامع هرچکان برای بازدید آماده است.

 فومن(ماسوله)

روستای تاریخی ماسوله با معماری خاص و زیبا و جنگل سرسبز مقصد قابل توجهی برای سفر تابستانی است. طبیعت سرسبز ، آب و هوایی مطبوع و تابستانی خنک از ویژگی های ماسوله است. این روستای دیدنی با قدمتی حدود 8 قرن یکی از مجبوب ترین مقاصد گردشگری است. از جاهای دیدنی ماسوله، آبشار لارچشمه یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در شمال ایران است.

 ارومیه

ارومیه در شمال غربی کشور و مرکز استان آذربایجان غربی است. این شهر از دو بخش کوهستانی و دشت تشکیل شده و به عنوان گمرکی برای صادرات و واردات کالا محسوب می شود. جاهای دیدنی ارومیه همواره پربازدید بوده است.

 همدان

همدان عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران را با خود یدک می کشد. قدمت این شهر به زمان مادها باز می گردد و در ان زمان هگمتانه نامیده می شد و پایتخت ایران بود. یکی از معروفترین غارهای کشور با نام علی صدر در همدان قرار دارد. از دیگر جاهای دیدنی همدان می توان از مجموعه تفریحی، توریستی گنج نامه همدان ، آرامگاه باباطاهر عریان و چشم انداز دشت میشان نام برد.

 چالدران

چالدران به شهر بدون کولر معروف است. سالهاست مردم این شهر از کولر استفاده نمی کنند. زیرا کوه های زاگرس هوای خنک و مطبوعی را برای مردم این شهر رقم می زنند. سیستم خنک کننده چالدران فقط پنکه است آن هم فقط در زمان هایی که دمای هوا بالا می رود استفاده می شود. این شهر در استان آذربایجان غربی و به خاطر جنگ چالدران معروف است و جاهای دیدنی و تاریخی نیز دارد. جنگ چالدران بین نیروهای شاه اسماعیل صفوی و عثمانی رخ داد و ایران در این جنگ شکست خورد. قره کلیسا، غار چهل پله خضرلو، مقبره شیخ صدرالدین و … از جاهای دیدنی این شهرستان است.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات