رویایی ترین مکان های ایران در تابستان

رویایی ترین مکان های ایران در تابستان

مکان های رویایی برای سفرهای تابستانی

ایران طبیعتی بی نظیر دارد که بهشت را برای بیننده به تصویر می کشد. جنگل های سرسبز پوشیده از مه ، آبشارهایی فرود آمده از آسمان و دریاچه هایی از دل زمین رویایی بهشتی برای ما می سازد. با شروع فصل تابستان این سوال پیش می آید که تابستان کجا بریم؟ برای آشنایی با رویایی ترین مکان های ایران در تابستان با ایران نیهون همراه باشید.

سوباتان

سوباتان ییلاقی زیبا و دیدنی گیلان است که در بخش کنگارود و در 60کیلومتری تالش واقع شده است. سوباتان چشمه های پرآب و هوای بسیار خنک برخوردار است . در حالی که دمای شهرهای مختلف استان گیلان به ندرت به بالای یک درجه می رسد در ارتفاعات سوباتان ، تابستان هم چاله هایی پر از برف دیده می شود به همین دلیل خانواده های ساکن در سوباتان در فصل زمستان به جاهای دیگر کوچ می کنند.

برای آشنایی بیشتر با رویایی ترین مکان های ایران در تابستان با ما همراه باشید.

  کندوان

کندوان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی در شهرستان اسکو است که قدمتی هفت هزار ساله دارد. خانه های این روستای باستانی مانند کندوی عسل در دل کوه کنده شده است. کندوان یکی از سه روستای صخره ای جهان است که در سال 1376 در لیست آثار ملی ایران ثبت شد.

فیلبند

روستای فیلبند که به بام شرقی مازندران معروف شده، مرتفع ترین روستای ییلاقی حوزه مرکزی مازندران است.  فیلبند در جنوب بابل واقع شده و راه دسترسی آن بسیار پر پیچ و خم است. این روستا بر فراز ابرها  آرامیده است.

ماسال

ماسال یکی از جاهای دیدنی گیلان است که در نزدیکی کوه های تالش قرار گرفته است و به شهر آبشارها نیز معروف است. شهرستان ماسال دو بخش مرکزی و شاندرمن دارد. بخش‌هایی که هر دوی آنها دارای طبیعتی دست نخورده و بکرند. جاهای دیدنی ماسال فراوان است.

آبشارهای شیرآباد

زیباترین مجموعه آبشاری ایران یکی از جاهای دیدنی گلستان است. آبشارهای شیرآباد مجموع هفت آبشار کوچک و بزرگ که بزرگترین آنها 30 متر ارتفاع دارد و دریاچه ای به عمق 40 تا 80 متر در محل فرود خود ساخته است. اولین آبشار از این مجموعه آبشارهای زیبا را در منطقه فندرسک و در هفت کیلومتری خان ببین می توانید بیابید.

باداب سورت

دومین چشمه ی آب شور جهان در استان مازندران ، جنوب شهر ساری و در روستای سورت قرار دارد. چشمه ای که در طول صدها سال پلکانی به رنگ های قرمز ، نارنجی و زرد از جنس تراورتن ساخته است . چشمه های مختلف باداب سورت از لحاظ رنگ ، بو ، مزه ، مواد تشکیل دهنده و حجم باهم متفاوت هستند. چشمه های باداب سورت در دنیا کم نظیر هستن و شبیه آن را تنها در کشور های ترکیه ، آمریکا و نیوزلند می توان یافت.

 تخت سلیمان

تخت سلیمان، زادگاه زرتشت، محوطه ی تاریخی بزرگ و ثبت شده در میراث جهانی یونسکو در شهر تکاب آذربایجان غربی قرار دارد. این مجموعه به اعتقاد انرژی درمان گرها از مراکز انرژی زمین است. آتشکده آذرگُشنَسب در کنار دریاچه تخت سلیمان هفتصد سال و تا قرن چهارم هجری روشن بوده است. تخت سلیمان علاوه بر بنا های باستانی دریاچه ای رویایی دارد که همانند طاووس رنگ به رنگ می شود . این دریاچه 112 متر عمق دارد و در زیر آن چشمه جوشان با حرارت 40 درجه میجوشد که در سطح حرارتش به نصف می رسد.

آبشار سوله دوکل

از جاهای دیدنی ارومیه ، آبشار سوله دوکل است. این آبشار یکی از بلندترین آبشار های ایران است و منظره فوق العاده ای دارد. نام دیگر این آبشار دیزج است و در دامنه کوه دالانپر در نوار مرزی ایران ترکیه و عراق قرار دارد. این کوه متعلق به این سه کشور می شود.

سراب نیلوفر

سراب نیلوفر یکی از جاهای دیدنی کرمانشاه ، در دامنه کوه کماجار قرار دارد. این سراب به صورت دریاچه بزرگی مملو از گل های نیلوفر است. سراب نیلوفر دارای چند چشمه جوشان است که آب این دریاچه را تامین می کند. همچنین این سراب برای پرورش ماهی نیز مناسب است.

 روستای اشتبین

اشتبین روستایی پلکانی از توابع شهرستان جلفا در استان آذربایجان شرقی است. در زمان های قدیم روستا حالتی قلعه مانند داشته و دسترسی به آن بسیار سخت بوده است. رود ارس در سمت شمال این روستا و از فاصله 14 کیلومتری آن جاری است.

اورامان

اورامان یکی از جاهای دیدنی کردستان و به معنی جنگل، از سرسبزترین و جنگلی ترین منطقه ی کوهستان است. این منطقه در شرق مریوان قرار دارد و رودخانه بزرگ سیروان از این منطقه عبور می کند و به رودخانه دیاله در عراق می پیوندد. این روستا را هزار ماسوله نیز می نامند چون معماری آن مانند ماسوله است اما با وسعتی بیشتر. معماری اورامان و سرسبزی منطقه بهشت را برای بیننده متصور می شود.

دریاچه دوقلو

دریاچه دوقلو از دو دریاچه سیاه گاو و آبدانان تشکیل شده است. این دریاچه در نزدیکی شهرستان آبدانان استان ایلام واقع شده است. این دو دریاچه به وسیله یک کانال 10 متری به هم متصل شده اند و عمق هرکدام از این دریاچه ها به بیش از 20 متر می رسد.

گردنه حیران

گردنه حیران مانند اسمش طبیعتی حیران کننده دارد و مسیر ارتباطی آستارا به اردبیل است. گردنه حیران با جنگل های سرسبز و پوشیده شده از مه و هوای خنک بهشت را به تصویر می کشد. گردنه حیران تله کابین هم دارد.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات