جاهای دیدنی آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا

آنتالیا در منطقه مدیترانه و غرب ترکیه واقع شده است که تابستان های گرم و طولانی دارد، آنتالیا شهر ساحل و دریاست.این شهر ترکیبی از ساحل مدرن و فرهنگ سنتی ترکیه است که جاذبه ها و جاهای دیدنی آنتالیا را بسیار کرده است.

شهر آنتالیا به بچه ها توجه بسیاری نشان داده و پارک آبی، سرزمین دلفین ها و آکواریوم غول آسا را طراحی کرده برایشان. در آنتالیا جاهای دیدنی و تفریحی بسیار است که امکان دارد به بازدید از همه آن ها نرسید. در ادامه با ایران نیهون همراه باشید و برترین جاهای دیدنی آنتالیا را بشناسید.

کاله ایچی آنتالیا

کاله ایچی یا همان آنتالیای قدیم منطقه ی تاریخی و کوچکی که در قلب شهری که زمانی شهر رومیان و بیزانس ها و پس از آن سلجوقیان و در نهایت عثمانی ها بوده قرار گرفته است.کاله ایچی در حال حاضر با قوانین خاص ساخت و ساز و حفظ بناهای تاریخی حفاظت می شود، هتل ها، متل هایش و پانسیون ها همگی به سبک قدیمی ولی راحت و لوکس هستند.

دروازه هادریانوس آنتالیا

دروازه هادریانوس یکی دیگر از جاهای دیدنی آنتالیا است این دروازه بنایی تاریخی با سه گذرگاه طاقی شکل و طولانی است که وقف امپراطور رومی شده است، در این بنا می شود سبک کورینس را دید که شامل دو یا سه ردیف مارپیچ در بخش بالایی که حلقه های به هم پیچیده ای در گوشه های بنا ساخته شده اند.سبک کورینس محبوبترین سبک معماری رومی است.

برج ساعت آنتالیا

برج ساعت از جاهای دیدنی آنتالیا است به محض ورود به شهر آنتالیای قدیم چشمانتان به برج ساعت می خورد. برج ساعت جزء 80 برجی است که برای حفاظت از شهر روز و روزگاری ساخته شده که فقط همین یکی مانده است، این بنا دو طبقه می باشد طبقه بالا پلانی گرد دارد و طبقه پایین پلانی مربع شکل دارد، نکته قابل توجه این است که باستان شناسان هنوز علت و کاربرد برج ساعت را دقیقا نمی دانند و معتقدند به عنوان فانوس دریایی یا مقبره ساخته شده اما قدمت این بنا به قرن دوم قبلا از میلاد مسیح می رسد.

مسجد تکِلی مِهمت پاشا آنتالیا

مسجد تکلی مهمت پاشا از جاهای دیدنی آنتالیا دقیقا در کنار برج ساعت واقع شده است و نقطه جذب گردشگران بعد از تماشای برج ساعت می باشد، تک منار بلند این مسجد که قدمتش به قرن 18 می رسد یکی از مهمترین مساجد عثمانی در آنتالیا بشمار می رود.

منار ییولی آنتالیا

منار ییولی سمبل جاهای دیدنی آنتالیا است که شامل هفت بنای مختلف می باشد، مسجد منار، منار، مدرسه، مولویهان ( محلی برای درویشان)، توربز ( مقبره ها)و حمام .

سواحل لارا و کنتیالتی آنتالیا

سواحل آنتالیا بسیار زیبا و چشم نواز هستند که اکثرا تعریف آن را شنیده اند، خو آنتالیا دو ساحل دارد که کنیالتی و دیگری لاراست.ساحل لارا ساحلی بسیار تمیز است که اگر به آنجا رفتید حتما موتور اسکوتر کرایه کنید و کنار دریا لذت ببرید اما ساحل کنیالتی یک پارک آبی دارد که پر از وسیله های بازی آبی است و استخری دارد که دلفین ها در آن هنرنمایی می کنند.

پارک یاووز اوزکان آنتالیا

در آنتالیای مرکزی تعداد زیادی پارک وجود دارد که در کنار هم قرار گرفته اند و معروفترین آنها پارک یاووز اوزکان است، محوطه ایست بسیار بزرگ این پارک و سریبز بودن و پر از درخت بودنش با گیاهان مختلف، چندین حوضچه آب، فواره های رنگی در شب، آبشارهایی در لبه اقیانوس و رستوران ها و کافه های بسیارش از جاذبه های این پارک بوده است.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات