کاشان با عطر گلاب قمصر در اردیبهشت

کاشان با عطر گلاب قمصر در اردیبهشت

کاشان با عطر گلاب قمصر

آخر هفته ها به این فکر کرده اید که کجا برید سفر و از دود، ترافیک شهر فاصله بگیرید، در اواسط اردیبهشت زمانی که قمصر کاشان غرق در گلاب و عطر بوی گل محمدی است بهترین فرصت برای ساختن آخر هفته ای شگفت انگیز میان گل های محمدی است, از همین حالا تصور کنید و خودتون رو آماده یک سفر کوتاه در آخر هفته به کاشان بکنید. با مجله گردشگری ایران نیهون همراه باشید.

اردیبهشت ماه همانطور که از نامش مشخص است بخشی از بهشت را برای ما به تصویر می کشد. آخر هفته ها رو در اردیبهشت از دست ندید و به این فکر نکنید که زمانی کوتاهی دارید تنها خودتان را در دل طبیعت ببینید و عطر گل های محمدی رو استشمام کنید. آخر هفته ها تون رو متفاوت تجربه کنید.

قمصر کاشان

البته اردبیهشت ماه همه جای ایران بوی بهار و طبیعت را احساس می کنید ولی ما برای ساختن آخر هفته ای متفاوت قمصر را پیشنهاد می کنیم بهار در قمصر کاشان جور دیگر رقم می خورد.

وقتی نام گلاب به گوش تان میخورد تا خودآگاه گلاب قمصر به خاطر می آورید که نشان از مرغوبیت فوق العاده گل های تولیدی قمصر است. البته این بخاطر شرایط طبیعی این شهر است که با ارتفاع متوسط 1900 متر از سطح دریا هم چون کمربندی سبز با بازوهای متعدد در امتداد دره‌های کم شیب کوه‌های بخش مرکزی ایران تنیده شده است.

گلابگیری

گلابگیری

قمصر همه ساله در ایام گلابگیری که در اواسط اردیبهشت شروع می شود و تا پایان بهار ادامه دارد پذیرای گردشگران زیادی است در این ایام تمام شهر پوشیده از درختان زیبا و رنگارنگ همراه با بوی مطبوع و دل‌نشین گلاب و گل‌های محمدی است.

این شهر پر از باغ گل است و برای گردشگران این امکان مهیا است که از مراسم گلاب گیری دیدن کنند، البته مردم این شهر مهمان دوست و خونگرم هستند و با حوصله فرآیند تهیه گلاب را توضیح می دهند که گویا از تکرار این توضیحات لذت می برند. بومیان شهر اعتقاد دارند که آفتاب باعث پژمرده شدن و کم شدن عطر گل ها می شود و به همین دلیل قبل از طلوع آفتاب گل را می چیندند و برای گلابگیری ارسال می کنند.

بهترین زمان برای حضور و دیدن مراسم گلابگیری قمصر ساعات اولیه روز، یعنی زمانی که هنوز آفتاب کاملا گرم نشده است، گل‌هایی که در ساعات پیش از طلوع چیده شده‌اند تازه‌ ترند وطبیعتا گلاب بهتری از آنها به دست می‌آید. قمصر در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب شهر کاشان قرار گرفته است. برای رسیدن به قمصر، ابتدا باید مسیر ۲۴۶ کیلومتری تهران – کاشان را از آزادراه تهران – قم طی کرد و با رسیدن به کاشان، جاده‌ی قمصر را پیش رو بگیرید.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات