کاخ کرملین مسکو قلب روسیه

کاخ کرملین مسکو قلب روسیه

کاخ کرملین یکی از زیباترین کاخ های جهان در قلب روسیه شهر مسکو است که در قرن پانزدهم ساخته شده است، با ایران نیهون همراه باشید.

کاخ کرملین مسکو

کاخ کرملین مثلث شکل، با جهت شمالی دارای ضلع هایی به طول 750 متر که شامل تعدادی کاخ و کلیسا است این کاخ از چهار قصر، چهار کلیسا ، دیوار کرملین و برج های کرملین تشکیل شده است. کاخ کرملین از نظر تاریخی ، سمبولیک ، استراتژیکی و قلب روسیه است. این کاخ در حال حاضر به منظور اسکان رئیس جمهور روسیه استفاده می شود.

کاخ کرملین مسکو

تاریخچه کاخ کرملین

دیوارهای کرملین و برج‌ها توسط استادان ایتالیائی ساخته شدند. دیوار کرملین محوطه‌ای به مساحت ۲۷۵۰۰۰ متر مربع را در بر می‌گیرد. طول کلی این دیوار ۲۲۳۵ متر است . ابتدا دیوار آجری کرملین در کنار رودخانه مسکو بنا شد تا از حمله تاتار ها که از آن قسمت اغلب حمله می کردند جلوگیری شود. بزرگ ترین کلیسای کرملین مسکو ، کلیسای جامع اوسپنسکی است که در سال های 1475 تا 1479 ساخته شد و تزار ها در این کلیسا تاج گذاری کرده اند.

کاخ کرملین طی مدت 10 سال زمان ساخت به طول انجامید و کرملین جدید را روی کرملین قدیمی که از سنگ سفید بود بنا کردند و در دیوار های قبلی را تا حد امکان نگه داشتند و تنها دور آن دیوارهای آجری کشیدن و آنها را بلند تر و ضخیم تر و محکم تر از قبل کردند. کاخ کرملین از سال 1849 شکل کنونی را به خود گرفت و کاخ جدید ب طول 125 متر و داراری 700 اتاق از جمله آپارتمان شخصی خانواده ای شخص اول کشور ار دارا بود.

کاخ کنگره در سال 1961 به عنوان عمارت جدید به کاخ کرملین اضافه شد این کاخ برای جشن ها عمومی و نمایش تئاتر و دیگر اهداف ساخته شد که سالن بزرگ این کاخ 6 هزار نفر در دل خود جای می دهد.

این کاخ دارای ۸۰۰ اتاق جداگانه از جمله سالن‎ها، رخت‎کن، راهرو و اتاق‎های اختصاصی برای اعضای شخص اول مملکت، اتاق مطبوعات و اتاق‎هایی برای خدمه فنی است.

مجموعه های کاخ کرملین

کرملین را میتوان این طور تعریف کرد که تمام راه های روسیه به این کاخ کرملین ختم می شود و از ایوان مخوف تا استالین حکومت کردند و ناپلئون در کاخ کرملین به آتش کشیده شدند مسکو را تماشا کرد و لنین دیکتاتوری را در آنجا ساخت. گورباچوف مبتکر دگرگون سازی کرد و اصلاحات را یلتسین بنا نهاد و در آخر ولادیمیر پوتین که تمام تلاش را کرد که روسیه را در بین 10 کشور پیشرفته دنیا قرار دهد.

کاخ دولت کرملین

این بنا در سال 1961 ساخته شد و از جدیدترین بنا های ملحق شده به کرملین است این بنا با شکوه دارای آمفی تئاتر با 6000 صندلی است البته این کاخ یادآور دوران کمونیست است و نقش برجسته لنین را در آن حذف کرده اند. و امروزه برای اجراهای باله مورد استفاده قرار می گیرد.

ساختمان سنا کاخ کرملین

ساختمان سنا: ساختمانی که به دستور کاترین کبیر ساخته شد و یکی از زیباترین آثار معمار معروف “ماتوی کازاکوف” است این بنا با هدف مکانی برای شورای مشورتی ساخت شد ولی بعد به پایان رسیدن حکومت تزار ها و انقلاب بهعنوان محل کار لنین مورد استفاده قرار گرفت و امروزه نیز ساختمان سنا و اقماتگاه رسمی رئیس جمهور مورد استفاده است.

اسلح خانه

اسلح خانه : پطر کبیر اسلحه خانه کرملین ساخت که در آن هم ساخت اسلحه و هم انبار اسلحه بود و بعد از عقب نشینی ناپلئون از مسکو این بنا تبدیل به موزه و یاد بود پیروزی روسیه شد و امروزه محل اسقرار سران گارد کرملین است.

میدان کلیسای جامع

میدان کلیسای جامع : این مکان اولین بنای عمومی شهر بود که در زمان رشد قدرت مسکو در اوایل قرن 14 ساخت شد. کلیسای که در این میدان است کلیسای ارتدوسکی روسیه و به دستور ایوان کبیر ساخت شد و این مکان قبل از اینکه پایتخت روسیه به سن پترزبورگ انتقال یابد میدان کلیسای جامع مرکز قدرت سیاسی و مراسم تاج گذاری بوده است.

کاخ کرملین مسکو

کلیسای اعظم بشارت

کلیسای اعظم بشارت با سه گنبد درخشان، دیگر اثر تاریخی است که در سال ۱۴۸۹ تکمیل گردید تا در سده بعد بعنوان یک کلیسای نه گنبده مورد بازسازی قرار گیرد. در بخش جنوب شرق میدان کلیسای اعظم آرچانگل میخائیل بنا شده بسال ۱۵۰۸ وجود دارد که بنای آن بسیار بزرگتر از سایرین است و در داخل آن پادشاهان مسکو از ایوان کالیتا تا ایوان پنجم مدفون گردیده‌اند.

کلیسای متروپلیتن‌ها و پدرسالاران مسکو

دو کلیسای داخلی متروپلیتن‌ها و پدرسالاران مسکو، کلیسای اعظم دوازده رسول ۵۶-۱۶۵۳ و یک کلیسای تک گنبد بسیار ارزشمند استشهاد ردای بکارت که توسط صنعتگران پسکف و در طی سال‌های ۸۸-۱۴۸۴ ساخته شده و دارای نشانه‌ها و نقاشی‌های آبرنگ عالی سال‌های ۱۶۲۷ تا ۱۶۴۴ می‌باشد.

برج زنگ ایوان کبیر

برج زنگ ایوان کبیر در ضلع شمال شرق میدان است که گفته می‌شود نشان مرکز دقیق مسکو بوده و شباهت به یک شمع در حال سوختن دارد.

قصر مرصع کاخ کرملین

قدیمیترین ساختار غیر مذهبی قصر مرصع ایوان سوم که تخت‌های شاهنشاهی در آن قرار دارد. بعد از این بنا، قدیمیترین ساختار مربوط به اولین منزل خاندان سلطنتی یعنی قصر تررم است. قصر تررم اصلی نیز به فرمان ایوان سوم ساخته شد ولی زمان ساخت اکثر قصرهای موجود، به قرن هفدهم برمی گردد.

قصر تررم و قصر مرصع توسط قصر کرملین کبیر بهم متصل شده‌اند که فرمان ساخت آن را نیکلاس اول در سال ۱۸۳۸ صادر نمود.

ساخت بزرگترین سازه داخل کرملین، این عمارات شامل تالارهای خیره کننده، یک راه پله قرمز مخصوص مراسم، آپارتمان‌های خصوصی تزارها و طبقه زیر زمین کلیسای رستاخیز لازاروس که بعنوان قدیمی‌ترین بنای کرملین و کل مسکو محسوب می‌گردد.

برچسب ها: ,
0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات