چرا بلیط چارتر را نمی توان کنسل کرد؟

چرا بلیط چارتر را نمی توان کنسل کرد؟

کنسلی بلیط چارتر

زمانی که قصد بلیط هواپیما را دارید با دو نوع بلیط سیستمی و چارتر مواجه خواهید شد که البته بخاطر پایین بودن قیمت بلیط چارتر می توانید در هزینه مسافرت صرفه جویی کنید. حال اگر بلیط را خریداری کرده اید و از مسافرت صرف نظر کردید این امکان وجود ندارد که بلیط را استرداد کنید و در نهایت هزینه بلیط شما سوخت می شود. ما در این مقاله سعی داریم دلیل اینکه بلیط چارتر کنسل (کنسلی بلیط چارتر) نمی شود را بررسی کنیم با ایران نیهون همراه باشید.

همان طور که می دانید بخشی یا کل صندلی های هواپیما توسط آژانس ها و شرکت های چارتر کننده در مسیر های پرتردد طی مدت خاص از ایرلاین ها خریداری یا اجاره می شود. که این شرکت یا آژانس های هواپیما قیمت بلیط چارتر را تعیین می کنند.

 دلیل عدم کنسل کردن بلیط چارتر

ابتدا بلیط سیستمی را بررسی می کنیم، زمانی که شما بلیط خریداری می کنید در همان لحظه بلیط برای شما رزرو می شود و در اینجا به هر دلیلی که بخواهید از سفر خود صرف نظر کنید می توانید بلیط تان را استرداد کنید،  بلیط های سیستمی به علت رزرو لحظه ای و خرید آنلاین ، قابل کنسلی هستند و مبلغ چشمگیری ازشما به عنوان جریمه دریافت نمی شود و درنهایت باقی پول بلیط تان به شما باز می گردد.

اما باید بدانید این رویه در بلیط چارتر متفاوت است، بلیط چارتر توسط آژانس ها و شرکت های چارتر کننده از قبل خریداری شده اند یا به زبان دیگر بلیط های چارتر را پیش خرید کرده اند و اگر به هر دلیلی که نتوانند بلیط را بفروشند تمام هزینه ها و خسارات ایجاد شده برای آژانس یا شرکت چارتر کننده می باشد.

این رویه و هزینه خسارت مالی ایجاد موجب شده بلیط چارتر در لحظات آخر با قیمت خیلی پایین تری به فروش برسد و از ضرر احتمالی جلوگیری شود و به هیچ عنوان قابل کنسل نیست.

اما بلیط هواپیما چارتری به دلیل آنکه از قبل توسط شرکت های هواپیمایی خریداری می شود و بعد به فروش می رسد ، و معمولا لحظه آخری و با قیمت پایین تر (بلیط ارزان هواپیما) هستند در اکثر موارد قابل کنسلی نیست و تمام وجه شما سوخته می شود.

نکته هنگام خرید بلیط هواپیما دقت کنید که چه نوع بلیطی را خریداری می کنید و مشخصات بلیط تان را درست وارد کنید و اگر از برنامه سفر خود اطمینان کامل دارید احتمال کنسل شدن خیلی پایین است و می خواهید در هزینه سفرتان صرف جویی کنید بلیط های چارتر یا بلیط لحظه آخری هواپیما را خریداری کنید.

برچسب ها:
5 1 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات