ویزای مولتی کانادا چیست؟

ویزای مولتی کانادا چیست؟

ویزای مولتی کانادا

ویزای مالتیپل کانادا یا ویزای ۵ ساله کانادا (Multiple-Entry Visa) این ویزا به متقاضیان این اجازه را خواهد داد که بیش از یک بار و به به تعداد متعدد به کانادا سفر کنند. با ویزای مالتیپل کانادا می توانید از طریق تمام مرزهای و زمان های مختلف وارد این کشور بشوید. در ادامه با معرفی ویزای چند ساله کانادا با ایران نیهون مراه باشید.

ویزای مولتی کانادا چیست؟

با ویزای مولتی کانادا (ویزای 5 ساله) شما این اجازه را خواهید داشت به مدت 5 سال  که در طول این و در بازه 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشید. باید بدانید که مدت زمان اقامت می تواند پیوسته یا نا پیوسته باشد. اما این ویزا برای کشورهای مثل چین ، هند و مکزیک گاه 10 ساله است. ولی برای اتباع ایرانی ویزای مالتیپل 5 ساله است. که با وجود 5 ساله بودن ویزا شما می توانید به تعداد دفعات به کانادا سفر کنید. و در این کشور اقامت داشته باشید. اما در زمان انقضای ویزای مولتی کانادا باید یک ماه قبل از به پایان رسیدن اعتبار این ویزا خاک کانادا را باید ترک کنید.

ویزای مولتی 5 ساله کانادا در سال 2014 از طرف ویز مهاجرت کانادا برای توریست های خارجی این کشور در نظر گرفته شد. که در روند جذب توریست و بهبود صنعت گردشگری کانادا انجام شود.و در سال 2016 میزان توریست کانادا به 20 میلیون رسید که این مقدار توریست نسبت به سال های گذشته از افزایش 11  درصدی نشان می دهد.

ویزای مولتی کانادا شامل دو گروه زیر است

۱- افرادی که به صورت مداوم به کانادا سفر می کنند.

۲- پدر و مادرهای مسن و بازنشسته ای که قبلاً از طریق فرزندانشان برای مهاجرت به کانادا اقدام کرده باشند. ولی با این وجود نیز هیچ تضمینی نخواهد بود که افسر مهاجرت این ویزا را بدهد یا نه ؟

ویزای مالتیپل کانادا را چگونه بگیریم؟

باید بدانید برای گرفتن ویزای مالتیپل کانادا در دو گروه بالا باید باشید، و در زمان تقاضای ویزای مسافرتی که بصورت تک ورودی است می توانید تقاضای ویزای چندگانه را بدهید که در نهایت این افسر مهاجرت است که تصمیم می گیرد که با تقاضای شما موافقت کند یا نه؟

نکته: اگر جز دو گروه که در بالا گفتیم هم نباشید نیز می شود این ویزا را اخذ کرد اما ویزای مالتیپل مشروط به نوع درخواست شما و قانع کردن افسر مهاجرت دارد.

مدارک مورد نیاز ویزای مالتیپل کانادا

۱- اصل پاسپورت های جدید و قدیمی متقاضی را همراه داشته باشید.

۲- ترجمه رسمی و تایید شده شناسنامه هر یک از متقاضیان را همراه داشته باشید.

۳- در صورتی که زن و شوهر با هم اقدام می کنند، ترجمه سند ازدواج تایید شده را همراه داشته باشید.

۴- تکمیل فرم درخواست ویزا Application form

۵- تکمیل فرم اطلاعات خانوادگی Family Information

۶- یک قطعه عکس ۳٫۵ در ۴٫۵ رنگی زمینه سفید جدید را داشته باشید.

۷- ترجمه سند ملکی در صورت وجود را همراه داشته باشید.

۸- ترجمه مدارک شغلی متقاضی که تایید شده باشد را همراه داشته باشید.

۹- گردش حساب سه ماهه آخر که نشان دهنده مبلغ درآمد ماهیانه باشد و نامه تمکن مالی Bank Statement به زبان انگلیسی که امور بین الملل بانک آن را تایید کرده باشد.

۱۰- دعوتنامه کانادا یا ارائه رزرواسیون هتل الزامی است.

۱۱- رزرو بلیط رفت و برگشت به کانادا را همراه داشته باشید.

سفارت کانادا در ایران

سفارت کانادا در تهران تعطیل است و هرگونه فعالیت از جمله مهاجرت به کانادا، ویزای کانادا و صدور ویزای موقت کانادا از قبیل: ( ویزای دانشجویی ، ویزای کار ، ویزای توریستی کانادا ) انجام نمی شود. اما تمام این فعالیت ها را می توانید بصورت آنلاین یا سفارت کانادا در ترکیه انجام دهید.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات