با شهرهای توریستی ایران آشنا شوید

با شهرهای توریستی ایران آشنا شوید

شهرهای توریستی ایران

شهرهای توریستی ایران کدام شهرها هستند و دلیل محبوبیت آنها چیست؟ بعضی از شهرهای ایران به دلیل برخورداری از جاذبه های گردشگری منحصربفرد توریستان و مسافران بسیاری را نسبت به دیگر شهرهای کشور جذب می کند.برای آشنایی با بهترین شهرهای توریستی ایران با ایران نیهون همراه باشید.

ایران به دلیل وجود اقلیم چهار فصل و منحصر به فرد این امکان را می دهد را در فصول مختلف سال به مسافرت بروید. برای مثال در فصل زمستان می توانید به شهر جنوبی کشور همچون کیش و قشم سفر کنید و بلعکس در فصل تابستان می توانید به شهرهای سردسیر همچون اردبیل و تبریز سفر کنید. حال وجود جاذبه های تاریخی و فرهنگی می توانید شهرهای همچون اصفهان و شیراز و … انتخاب کنید یا اگر دلتان طبیعت بکر می خواهد به شهر های شمالی کشور سفر کنید. ایران برای تمامی فصول دارای امکان گردشگری دارد.

اصفهان

اصفهان شهر خیابان ها و محله های با صفا و پیاده رو های ایران است، استان اصفهان ششمین شهر بزرگ کشور می باشد که از مهم ترین مراکز گردشگری نیز به حساب می آید.برای قدم زدن می توانید به خیابان چهار باغ عباسی بروید و حسابی لذت ببرید از این فضای زیبا یا در یکی از کافه ها یا شربتخانه هایش خودتان را مهمان نوشیدنی های خوشمزه این شهر کنید.در شهر اصفهان بناهای تاریخی و دیدنی بی شماری وجود دارد که هرکدام برای گردشگران بسیار جذاب و دیدنی می باشد، از جمله جاهای دیدنی اصفهان می توان به مسجد شیخ لطف الله، پل خواجو، سی و سه پل، منار جنبان، میدان نقش جهان و مسجد جامع اصفهان اشاره کرد.

شیراز

شیراز با باغ های دل انگیز و شکوفه های بهار نارنج در فصل بهار که از هر زمان دیگری خوش آب و هوا تر است یکی دیگر از شهرهای توریستی ایران می باشد، جاهای دیدنی شیراز همچون باغ ارم، نارنجستان قوام، عفیف آباد، باغ جهان نما و آرامگاه حافظ و سعدی که برای هر مسافر و گردشگری خاطرات بسیار زیبایی را رقم می زند.همه و همه ی این زیبایی ها نه تنها برای ما ایرانی ها بلکه برای گردشگران خارجی نیز بسیار جذاب و دیدنی بوده است.

تهران

شهر تهران به عنوان پایتخت کشور و مشهورترین شهر ایران جز اولین شهرهایی است که برای گردشگران خارجی مناسب می باشد، شهرهای اطراف تهران نیز باعث شده این شهر از نظر تفریحی نیز مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.از مهمترین جاهای دیدنی تهران می توان به برج میلاد، برج آزادی، باغ وحش تهران، کاخ گلستان، کاخ سعدآباد، بازار بزرگ، حرم مطهر امام زاده صالح و … اشاره کرد.شهر تهران با حدود 11 میلیون نفر جمعیت، 40 درصد از اقتصاد کشور را در دست دارد.

تبریز

شهرهای توریستی ایران : استان آذربایجان غربی و تبریز یکی از اولین شهرهایی است که به دلیل جاذبه های دیدنی و تاریخی بسیارش یکی از پرطرفدارترین شهرهای ایران شده است.این شهر با عنوان غذاهای خوشمزه، شهر بدون گدا، شهر زیرگذرها و روگذرها و پاکیزه ترین و امن ترین شهرهای ایران شناخته شده است.جالب است بدانید که بزرگترین بازار سرپوشیده دنیا در شهر تبریز واقع شده است و این جاذبه خود به تنهایی بسیاری از علاقمندان به بناهای تاریخی و معماری را به سوی خود جذب کرده است. جاهای دیدنی تبریز را می توان به ارگ تبریز ، کندوان ، بازار تبریز ، باغ ائلی گلی ، خانه مشروطه ، مقبره الشعرا و … اشاره کرد.

مشهد

شهرهای توریستی ایران : استان مشهد یکی از کلان شهرهای ایران و پایتخت معنوی کشور می باشد، این شهر به دلیل وجود حرم مطهر امام رضا ( ع ) در میان مسلمانان به ویژه شیعیان جایگاه ویژه ایی دارد و گردشگران زیارتی بسیاری به این شهر سفر می کنند.جدا از بارگاه امام هشتم شیعیان، جاهای دیدنی مشهد به همراه جاذبه های تفریحی و مراکز خرید بسیاری وجود دارد که در کنار زیارت می توانید از این جاذبه ها استفاده کرده و لذت ببرید. جاهای دیدنی مشهد را می توان به آرامگاه فردوسی ، آرامگاه نادرشاه افشار ، خانه تاریخی ملک ، پارک کوهسنگی ،  پارک وکیل آباد ، باغ گیاه شناسی ، باغ ملی ، شاندیز ، طرقبه ، چالیدره ، بند گلستان و … اشاره کرد.

یزد

شهرهای توریستی ایران : استان یزد شهرستانی متفاوت و گرم و سوزان می باشد که بر خلاف این حرارت که تحمل آن طاقت فرسا و سخت است مردمی مهمان نواز دارد که لذت سفر را دو چندان می کند.استان یزد در 270 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان قرار گرفته است و علاقمندان به معماری درونگرا و اصیل ایرانی می توانند ساعت ها از این همه بنای تاریخی و زیبا لذت ببرند.از جمله معروف ترین جاهای دیدنی یزد می توان به مسجد جامع یزد، باغ دولت آباد، خانه لاری ها، زندان اسکندرو … اشاره کرد.

کرمان

شهرهای توریستی ایران : استان کرمان از بزرگترین استان های ایران می باشد که در نواحی کویری و جنوب شرقی کشور واقع شده است، به دلیل همسایه بودن این استان با کویر انواع اقسام تفریحات کویری در آن رایج می باشد.از ویژگی های اصلی جذب گردشگران به این قسمت از کشور خانه ها و ساختمان هایی که هنوز در هسته اصلی شهر کرمان قرار دارند و از خشت و گل ساخته شده اند می باشد.از جمله جاهای دیدنی کرمان می توان به ارگ بم، حمام گنجعلی خان، مقبره شاه نعمت الله ولی و باغ شاهزاده ماهان اشاره کرد.

گیلان و مازندران

برای خیلی از مردم کشورمان سفر به معنای شمال می باشد و استان گیلان و مازندران به دلیل طبیعت بکر و سرسبز، ساحل و دریا و جنگل های زیبایش بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند.گیلان و مازندارن به غیر از وجود این جاذبه های نام برده شده پایتخت غذای ایران نیز می باشد که یکی از انگیزه های مهم سفر می تواند باشد.از جمله جاهای دیدنی گیلان می توان به رشت، ماسوله، فومن، لاهیجان و لنگرود اشاره کرد. و از جمله جاهای دیدنی مازندران نیز می توان به ساری، چالوس، کلاردشت، بابلسر، نور و محمود آباد و رامسر اشاره نمود.

کاشان

شهر کاشان یکی از زیباترین و دوست داشتنی ترین شهرهای استان اصفهان می باشد که سالانه پذیرای مسافران و توریستان خارجی بسیاری است و در صنعت گردشگری بسیار فعال است.از جمله جاهای دیدنی کاشان می توان به باغ فین، مسجد جامع کاشان، مسجد و مدرسه آقابزرگ، آتشکده نیاسر و تپه های سیلک اشاره نمود.

کیش

شهرهای توریستی ایران : کیش یکی پر مسافرترین جزیره های ایران می باشد که هرساله جاهای دیدنی و تفریحی بسیاری دارد، اگر اهل خوشگذرانی و تفریح های مهیج آبی هستید می توانید از سفر به جزیره ی کیش تجربه ای به یاد ماندنی داشته و لذت ببرید.از جمله جاهای دیدنی کیش می توان به باغ پرندگان، پارک دلفین ها، خانه مردم شناسی بومیان، شهر زیر زمینی کاریز و … می باشد.

قشم

شهرهای توریستی ایران : جزیره ی قشم بزرگترین جزیره ی هرمزگان است و طبیعت شگفت انگیزی دارد و به همین دلیل طبیعتش جزء عجایب هفتگانه می باشد.این جزیره زیبا جاهای دیدنی کم ندارد و به همین دلیل هم شاید در زمان کم فرصت دیدن همه این جاذبه ها را نداشته باشید به همین منظور از جذابترین جاهای دیدنی قشم می توان به جنگل های حرا، تنگه چاهکوه، سد و روستای گوان و عجایب هتگانه قشم و … اشاره نمود.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات