راهنمای سفر به استانبول

راهنمای سفر به استانبول

استانبول

راهنمای سفر به استانبول از جاذبه گردشگری استانبول تا بهترین زمان سفر به استانبول را بخوانید. استانبول بزرگ‌ترین شهر و مرکز فرهنگی و اقتصادی ترکیه است. استانبول در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می‌کند که استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در بین دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است. در ادامه با راهنمای سفر به استانبول همراه نیهون باشید.

کلان‌ شهر استانبول به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شده‌ است. این شهر زیبا و باستانی به جهت تنوع جاذبه های گردشگری و تفریحی و همچنین از لحاظ ورود تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان محسوب می شود.

استانبول همیشه مرکز زندگی اقتصادی کشور ترکیه بوده ، به همین سبب هم موقعیت اتصالی راه های زمینی و دریایی منطقه می باشد. یکی از اصلی ترین منابع اقتصادی و درآمد کشور ترکیه و به خصوص شهر استانبول گردشگری و جهانگری می باشد. تعداد زیادی هتل و مراکز اقامتی در این شهر وجود دارد که مرتبط با صنعت جهانگردی در استانبول است و به توریست ها و جهانگردان خدمات مختلفی را ارائه می دهند.

این شهر دارای دو فرودگاه با نام های فرودگاه بین المللی آتاترک و فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن می باشد. مترو استانبول هم دارای 9 خط و 73 ایستگاه است که در سال 1989 تاسیس شده است. کشتیرانی استانبول هم بسیار گسترده و پیشرفته است، به طوری که سرویس های خوبی را برای سفرهای دریایی در این شهر وجود دارد.

جاذبه های گردشگری استانبول

استانبول جاذبه های گردشگری زیادی اعم از فرهنگی ، تاریخی ، تفریحی و … را دارا است که یکی از دلایل اصلی سفر به این شهر است، استانبول پر از آثار تاریخی مانند کاخ ها، مساجد، کلیسا ها و قصرهایی است که از امپراطوری های مختلف برجای مانده است.

1- مسجد سلیمانیه استانبول

2- تنگه بسفر استانبول

3- خیابان استقلال استانبول

4- مسجد رستم پاشا استانبول

5- حمام خرم سلطان استانبول

6- جزایر پرنس استانبول

7- قصر دلما بهچه استانبول

8- بازار بزرگ استانبول

9- موزه ایاصوفیه استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول

اسفند و اردیبهشت استانبول

دمای هوای استانبول در ماه های اسفند و اردبیهشت بیشتر از 20 درجه سانتی گراد نمی رسد و باراش باران نیز به تدریج کمتر و هوای مساعد تر می شود.

خرداد و مرداد استانبول

ماه های خرداد و مرداد اوج سفر به استانبول است و دمای هوا نیز افزایش پیدا می کند که دمای استانبول در خرداد و مرداد بطور تقریبی بین 27 تا 15 درجه سانتی گراد و هوای شرجی و گرم است.

شهریور و آبان استانبول

شهریور و آبان را میتوان گفت از بهترین ماه های سفر به استانبول دانست زیرا دمای هوای نسبتا دلپذیر که دمای استانبول در شهریور و آبان بین 10 تا 22 درجه متغیر است.

آذر و بهمن استانبول

ماه های آذر و بهمن از ماه های ارزان سفر به استانبول محسوب می گردند به دلیل اینکه در این ماه ها باید منتظر بارش باران و برفی باشید.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
علوی
4 years ago

ترکیه تفریحاتش گرونه
منتها مکان های تاریخی بسیار خوبی داره