بهترین زمان سفر به تبریز

فهرست مطالب

بهترین فصل برای سفر به تبریز

بهترین زمان سفر به تبریز با توجه به آب و هوای این شهر از بهترین گزینه ای سفر تلقی می شود. تبریز با دارا بودن آب و هوای کوهستانی و جاذبه های گردشگری فراوان یکی از بهترین گزینه های سفر خواهد بود. در ادامه با بررسی بهترین زمان سفر به تبریز همراه ایران نیهون باشید.

آب و هوای تبریز

تبریز دارای آب و هوای استپی (سبزدشت) خشک با تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سرد است. و سرمای زمستان برگرفته از ارتفاع بالا و توپوگرافی کوهستانی بودن منطه است. و در تابستان آب و هوای تبریز خشک و گرم بوده ولی حرارت به دلیل نزدیکی به کوه سهند و وجود باغ های زیاد اطراف شهر تعدیل می گردد.

در گرم ترین ماه سال میانگین دمای تبریز در تیر ماه 25,4 درجه سانتیگراد و در سردترین ماه سال میانگین دمای تبریز در در دی ماه  2,5- درجه سانتیگراد است. همچنین میانگین دمای تبریز در فرودین ماه نیز 10,5 درجه است. و در مهرماه 14,1 درجه سانتیگراد است. که میانگین دمای سالانه 11,9 درجه سانتیگراد است.

میانگین بارندگی سالیانه تبریز حدود 330,1 میلی متر است. که در فصل زمستان 113  میلی متر و در بهار 121,8 میلی متر ، در پاییز 74,3 میلی متر و در تابستان 20,7 میلی متر است.

جغرافیا

تبریز در غرب استان آذربایجان شرقی و در منتهی الیه شرق و جنوب شرق جلگه تبریز قرار گرفته است. تبریز از سمت شمال به کوه‌های پکه‌ چین و عون بن علی، از سمت شمال‌شرق به کوه‌های گوزنی و باباباغی، از سمت شرق به گردنهٔ پایان و از سمت جنوب به دامنه‌های رشته‌کوه سهند ختم می شود .

تبریز از سمت شمال، جنوب و شرق به کوهستان و از سمت غرب به زمین‌های هموار دشت تبریز و شوره‌زارهای تلخه‌رود محدود شده و به شکل یک چالهٔ نسبتاً بزرگ یا یک جلگهٔ بین‌کوهی درآمده‌است. ارتفاع تبریز از سطح دریا از 1348 متر در سه‌راهی مرند تا 1561 متر در محلهٔ زعفرانیه متغیر بوده و شیب عمومی زمین‌های تبریز به سمت مرکز شهر و سپس به سمت مغرب است.

بهترین زمان سفر به تبریز

براساس آب و هوای تبریز بهترین زمان سفر به تبریز در شهریور ماه است که از گرمای تابستان تا حد زیادی کاسته می شود و هوا نیز رو به سردی خواهد رفت. اما تبریز یکی از شهرهای زیبا و خواستنی که جاهای دیدنی زیادی را دارد و هر زمان از سال می توانید از دیدن این شهر لذت ببرید.

آنچه می خوانید! ...

موارد مشابه
نکات مهم برای طبیعت گردی که باید بدانید

امروزه طبیعت گردی علاقمندان زیادی پیدا کرده از این رو سعی داریم نکات مهم طبیعت گردی شرح دهیم که این نکات مواردی هستند که باعث می شوند شما از طبیعت گردی لذت ببرید. در ادامه برای آشنا بیشتر با نکات مهم طبیعت گردی

دیدگاه‌ها
اشتراک در
اطلاع از
امتیاز دهی
شرح تجربه
تجربه
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها