جاهای دیدنی ماسال

جاهای دیدنی ماسال

نقد و بررسی

توضیحات

جاهای دیدنی ماسال

ماسال یکی از جاهای دیدنی گیلان است که  در نزدیکی کوه های تالش قرار گرفته و به شهر آبشارها نیز معروف است، ماسال با دو بخش مرکزی که هر دو آنها بهشتی بکر و زیباست در کنار رودخانه ی خالکایی واقع شده و از قلعه شاه معلم سرچشمه گرفته است و تا حدود 40 کیلومتر از درون شهر ماسال می گذرد.

در ماسال 17 غار بزرگ و کوچک با قدمتی متفاوت وجود دارد که بزرگترین آنها آویشو است که در بستر دره ایی کم آب واقع شده است و از کم نظیر ترین غارهای ایران در ماسال قرار دارد.

ماسال

ماسال منطقه خوش آب و هوا و سرسبز استان گیلان است که با سفر به آنجا می توان علاوه بر دیدن غارهای طبیعی، مناطق جنگلی طاسکوه و منطقه باستانی اسبه ریسه و صخره های بلندش از دیگر جاذبه های دیدنی ماسال است که مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته است لذت برد. در ادامه با معرفی مناطق دیدنی ماسال با ایران نیهون همراه باشید.

غار آویشو

جاهای دیدنی ماسال کدامند؟ در شهرستان ماسال حدود 17 غار شناسایی شده است که مهمترین آنها غار آویشو می باشد این غار در 22 کیلومتری شهر ماسال قرار گرفته است و با دهانه ای به ارتفاع 15 متر و دهلیز هایی به ارتفاع 50 سانتی متر تا 30 متر تشکیل شده است. در داخل غار رودخانه ایی جریان دارد که به چند آبشار منتهی می شود، در داخل غار قندیل هایی وجود دارد که جنس آنها آهک می باشد که بلندای آن گاهی وقت ها به 1 متر می رسد.

بازار هفتگی ماسال

این بازار در روزهای شنبه باز است و از بازار های پر رونق گیلان می باشد که انواع و اقسام کالاها در آن عرضه می شود از لبنیات دامی تا انواع و اقسام نهال ها در این بازار به فروش می رسد.

آبشار رامینه

جاهای دیدنی ماسال کدامند؟ آبشار رامینه با ارتفاع 10 متر که چیزی حدودا 350 متر بالای جاده رامینه واقع شده است، آبشار رامینه یکی از قشنگ ترین آبشارهای بالا دست جاده اصلی و در دل جنگل است و حدود 10 دقیقا با جاده اصلی فاصله دارد. راه دسترسی به این جاده سر بالایی و پرشیب است، آبشار پر آبی که با شیب بسیار زیاد فرو می ریزد.

باغ پرندگان تمجیدی

در ییلاقات ماسال و در کنار طبیعتی بکر و زیبا در منطقه اسب ریسه باغی با وسعت بسیار وجود دارد که انواع پرندگان در آنجا وجود دارند و یکی از مهمترین مزایای این باغ وجود کلبه ها و ویلاهایی است که برای گردشگران در نظر گرفته شده تا شب بتوانند در این باغ استراحت کنند.

اسب ریسه

جاهای دیدنی ماسال کدامند؟ منطقه اسب ریسه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد تا اوایل دوران تاریخی پس از اسلام می باشد که در شهرستان ماسال، بخش مرکزی و دهستان حومه واقع شده است و به تازگی به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.دیواره سنگی موجود در این مجموعه یکی از صخره های بلند سنگ نوردی کشور است و با وجود رودخانه ایی خروشان در دامنه ی این صخره ها پتانسیل کایاک سواری در آب های خروشان را دارد.

گورستان خون

جاهای دیدنی ماسال کدامند؟ گورستان خون مربوط به هزاره اول قبل از میلاد تا سده های میانه پس از اسلام می باشد، این گورستان در شهرستان ماسال و بخش مرکزی دهستان ماسال در روستای خون واقع شده است.این گورستان به تازگی ثبت آثار ملی ایران شده است.

گسکر

جاهای دیدنی ماسال کدامند؟ شهری تاریخی و پنهان با قدمتی 1200 ساله در دل جنگل های هفت دغان در استان گیلان است که بزرگترین شهر باقیمانده از دوره ی اسلامی در شمال ایران می باشد.گسکر یک آثار تاریخی منحصرفرد در شمال ایران است که حمام ها، بازار، اماکن مسکونی و مذهبی، پل های خشتی و … در آن نشان از یک تمدن و حیات تاریخی در دوره ی اسلامی است.گسکر منطقه ایی امیرنشین در دوره ی باستان است.

تصاویر