ارومیه کجا بریم؟

ارومیه کجا بریم؟

نقد و بررسی

توضیحات

ارومیه کجا بریم؟

ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی یکی از شهرهای تاریخی ایران است که در یونسکو هم ثبت شده است. فصل تابستان وقت سفر به غرب و شمال غربی کشور است و جاهای دیدنی ارومیه، طبیعت بکرش یکی از گزینه های سفرهای تابستانی است. اما ارومیه کجا بریم؟ کجا غذا بخوریم؟ برای آشنایی بیشتر با ایران نیهون همراه باشید.

بهترین رستوران ها

ارومیه کجا بریم؟ برای آشنایی با بهترین رستوران های ارومیه و شکم گردی ما را دنبال کنید.

 سفره خانه کشکول

سفرخانه کشکول یک رستوران سنتی با فضایی گرم و دوستانه است. غذاهای این رستوران در ظروف سنتی و زیبا سرو می شود. در منوی این رستوران غذهای سنتی نظیر دیزی، کشک بادمجان و دلمه به چشم میخورد. بعد از صرف غذا میتوانید از خوردن چای در استکان های کمر باریک لذت ببرید.

رستوران دیاکو

رستوران دیاکو با محیط شیک و آرام پذیرای مهمانان می باشد. کباب ها و استیک های این رستوران معروف است. در منوی این رستوران غذاهای ایرانی و غذاهای فرنگی وجود دارد.

رستوران گازماخ

یکی از محبوب ترین رستوران های ارومیه، رستوران گازماخ است. گازماخ به معنی ته دیگ است. همراه غذاهای این رستوران یک ته دیگ بزرگ خوشمزه است که اگر عاشق ته دیگ هستید از این غذاها لذت ببرید.

بهترین کافه ها

اگر اهل کافه گردی هستید با ارومیه کجا بریم؟ همراه باشید.

کافه بیتا

اگر اهل آبمیوه های طبیعی هستید به کافه بیتا بروید. این کافه آبمیوه های طبیعی با قیمتها مناسب را به شما ارائه میدهد.

کافه پازل

کافه پازل در مرکز خرید میلاد ارومیه قرار دارد. شما می توانی خستگی خرید را با رفتن به این کافه و خوردن اسنک ها و نوشیدنی های خوشمزه آن، از یاد ببرید.

کافه استادان

کافه استادان یکی از کافه های لوکس و معروف ارومیه است. این کافه سالن پذیرایی مخصوص مهمانی های زنانه و برگزاری جشنها نیز دارد.

جاهای دیدنی

ارومیه کجا بریم؟ برای معرفی بعضی جاهای دیدنی ارومیه با ما باشید.

دریاچه ارومیه

معروف ترین و دیدنی ترین جاذبه توریستی ارومیه، دریاچه ارومیه است. بزرگترین دریاچه شور ایران که میان دو استان آذربایجان غربی و شرقی قرار گرفته است. متاسفانه در چندسال اخیر بخشی از دریاچه خشک شده است اما همچنان جذاب است.

کلیسای مارسرگیز

این کلیسا در روستای سیر، در شهرستان ارومیه قرار گرفته و پیشینه آن به دوران ساسانیان می رسد. کلیسای مارسرگیز تماما از سنگ ساخته شده و استحکام خیلی بالایی دارد. این بنا از دو قسمت ساخته شده، ورودی و سالن های مربوط به آن و قسمت بعدی سالن دیگری به موازات سالن اول و اطاق های کوچک متصل به آن. تزیینات این سالن ها نیز دیدنی است.

پارک جنگلی شیخ تپه

پارک جنگلی شیخ تپه در منطقه جنوب شرقی ارومیه و در ارتفاعات مشرف به شهر و در کنار تپه باستانی شیخ تپه واقع شده است، قدمت این تپه به دوره مادها و پیش از رواج دین زرتشت است که با ساخت و ساز شهری اثر زیادی از آن نیست.

دریاچه مارمیشو

دریاچه مارمیشو مدتها بود که بازدیدکننده زیادی نداشت اما با خشک شدن دریاچه ارومیه، توجه گردشگران به سمت این دریاچه جلب شد. بهترین زمان برای دیدن این دریاچه تابستان است.

مراکز خرید

ارومیه کجا بریم؟ تعداد زیادی پاساژ و مجتمع تجاری در این شهر وجود دارد که از آن‌ها می‌توانید بهترین محصولات ایرانی و خارجی را بخرید. برای آشنایی با تعدادی از انها با ایران نیهون همراه باشید.

بازار خیابان آهندوست ارومیه

یکی از شلوغ ترین خیابان های ارومیه و بازار محبوب ارومیه است. کبابی های این رستوران معروف است. فروشگاه های لوازم خانگی و آشپزخانه در این خیابان وجود دارد.

مجتمع بزرگ تجاری کیف و کفش رضا

مجتمع رضا یا بازار رضا یکی از بزرگترین مراکز خرید ارومیه است. عمده فروشگاه های این بازار کیف و کفش است ولی پوشاک زنانه و مردانه هم در آن به فروش می رسد. این بازار در نزدیکی بازار بزرگ و عطایی قرار دارد.

پاساژ پاکو

یکی از جدیدترین مرکز تجاری ارومیه است. پاساژ پاکو سه طبقه دارد. مغازه های آن به فروش پوشاک مردانه و زنانه، لوازم آرایشی، پوشاک کودکان و… مشغولند.

بازارچه برلیان ارومیه

یکی از قدیمی ترین مراکز تجاری ارومیه است. این بازارچه 5 طبقه دارد ولی طبقات بالای آن از رونق افتاده است. مغازه های این بازارچه انواع پوشاک، عینک و نقره و حتی یونیفرم های پرستاری به فروش می رسانند.

بهترین هتل ها

ارومیه کجا بریم؟ در ارومیه هتل‌ های خوب و شیکی برای مسافران فراهم شده است تا با توجه به سلیقه و بودجه خود یکی را برای اقامت انتخاب کنند. برای آشنایی با هتل های ارومیه با ما همراه باشید.

هتل آنا

این هتل 5 ستاره یکی از بهترین و لوکس ترین هتل های شهر ارومیه است. این هتل دارای امکانات اقامتی و رفاهی بسیار خوبی است. هتل آنا دارای 16طبقه است و اتاق های طبقات بالا چشم انداز زیبایی از شهر ارومیه دارند.

هتل دنیز (باری)

هتل 5 ستاره و لوکس شهر ارومیه می باشد که در مجتمع گردشگری باری در ساحل دریاچه ارومیه بنا شده است. اتاق های این هتل بسیار لوکس و با امکانات رفاهی مجهز است. رستوران هتل انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را سرو می کند.

هتل بین المللی پارک

هتل بین‌المللی پارک یکی از معروف‌ترین هتل‌های چهارستاره استان آذربایجان‌غربی در ارومیه است. این هتل  نزدیکی دیدنی‌هایی نظیر مسجد جامع، کلیسای حضرت مریم، پارک جنگلی ارومیه، موزه ارومیه و بازار قرار گرفته است.

مهمانسرای جهانگردی ارومیه

مهمانسرای جهانگردی ارومیه یکی از هتل‌های چهارستاره خوب منطقه است که در نزدیکی جاذبه‌هایی چون کلیسای ننه مریم، کلیسای کوه سیر و سه گنبد قرار گرفته است.

تصاویر