دیدنی های سن پترزبورگ در سفر به روسیه ( بخش دوم )

دیدنی های سن پترزبورگ در سفر به روسیه ( بخش دوم )

دیدنی های سن پترزبورگ

دیدنی های سن پترزبورگ آن‌ چنان زیاد و گسترده است که گردشگران را در انتخاب دچار تردید میکند. این شهر روسیه با جاذبه‌های گردشگری بسیاری که دارد، یکی از دیدنی ترین نقاط دنیاست. مجله گردشگری ایران نیهون با معرفی دیدنی های سن پترزبورگ در دو بخش در کنار شماست. در بخش اول به معرفی هفت نقطه از دیدنی های سن پترزبورگ پرداختیم.

شب های سفید | White nights

از دیگر جاهای دیدنی سن پترزبورگ، که در حدفاصل اردیبهشت تا تیر ماه رخ میدهد شب‌های سفید آن است. به دلیل موقعیت جغرافیایی سن پترزبورگ در طی این پدیده‌ی طبیعی، خورشید به طور کامل غروب نمیکند. در طول چند ساعت شب آسمان روشن است. اغلب مردم در طی این ایام به شب زنده داری، جشن گرفتن و رقص و پایکوبی میپردازند.

کلیسای جامع سن ایزاک | Saint Isaac’s Cathedral

این کلیسا با گنبد طلایی معروفش یکی از نمادها و دیدنی های سن پترزبورگ است. ساخت این کلیسا 40 سال طول کشیده و در گنبدش حدود 100 کیلوگرم طلا به کار رفته است. همچنین مجسمه حواریون در بالای این کلیسا قرار داره شده است. گرچه امروزه فضای داخلی کلیسا به موزه تبدیل شده اما هنوز هم گاهی اوقات در مناسبت‌های مهم، مراسم مذهبی در آن برگزار می‌شود. شما بعد از تماشای موزه و کلیسا میتوانید ۲۶۲ پله‌ را بالا بروید تا چشم‌اندازه فوق‌العاده‌ی شهر سن پترزبورگ در مقابل دیدگانتان قرار بگیرد.

رودخانه‌ نِوا | Neva River

در واقع سن پترزبورگ روی 44 جزیره واقع شده که تمام آنها با پل هایی بهم متصل شده اند. رود نوا از وسط این جزایر عبور میکند که عمق آن بین 520 متر تا 1 کیلومتر متغیر است. در زمستان این رود کاملا یخ میبندد و زیبایی های خاص خودش را دارد. در تابستان هم این رودخانه جذابیت های دیگری دارد. شما میتوانید در غروب آفتاب بر روی نیمکت های ساحلی بنشینید و در شب های روشن در کنار این رود زیبا قدم بزنید. همچنین میتوانید سوار قایق شوید و قایق سواری در سن پترزبورگ را هم تجربه کنید.

ورزشگاه کرستوفسکی | Krestovsky Stadium

این ورزشگاه بسیار زیبا که میزبان دیدار دو تیم ایران و مراکش در جام جهانی 2018 روسیه هم میباشد، حدود 68000 نفر گنجایش دارد. این استادیوم متعلق به باشگاه زنیت سن پترزبورگ است و با نام Zenit Arena هم شناخته میشود. استادیوم سنت پترزبورگ در نوک جزیره کرستوفسکی واقع شده و از سه طرف توسط دریای بالتیک احاطه شده است. امکانات ورزشی فراوان و پارک دریایی Maritime Victory از جمله امکانات این مجموعه ورزشی میباشد.

قلعه‌ پیتر و پاول | Peter and Paul Fortress

در امتداد رودخانه نوا، اولین ساختمان شهر و یکی از دیدنی ترین مکان های شهر سن پترزبورگ، قلعه‌ پیتر و پاول قرار دارد. بازدید از داخل قلعه‌ با آثار معماری فوق‌العاده‌اش، تجربه ای جالب از شناختن تاریخ روسیه‌ تزاری است. کلیسای پیتر و پاول معروف ترین بنای این قلعه در مرکز آن قرار گرفته است. موزه‌ تاریخ سن ‌پترزبورگ و زندان تروبتسکوی هم از دیگر بناهای این دژ تاریخی میباشند.

کلیسای جامع کازان | Kazan Cathedral

کلیسای جامع کازان یکی از دیدنی های سن پترزبورگ و جاذبه های گردشگری کشور روسیه است. این کلیسا در سال 1812 به یادبود پیروزی بر ناپلئون ساخته شده است. مردم روسیه بر این باورند که با کمک مریم مقدس به این پیروزی رسیده اند. به همین دلیل تصویری از مریم مقدس در این کلیسا قرار دارد که مردم زیادی به آن ادعای احترام می کنند.

کاخ پترهوف | Peterhof Palace

این مجموعه بسیار دیدنی مجموعه کاخ ‌ها و پارک باشکوهی است که به دستور پتر کبیر تزار افسانه‌ای روسیه ساخته شده است. کاخ پترهوف جزء دیدنی ترین مکان های شهر سن پترزبورگ است که در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

آبشارهای بزرگ به همراه فواره‌های زیبا که در اندازه‌ها و اشکال خلاقانه طراحی شده اند، جلوه شگفت انگیزی به نمای بیرونی کاخ داده است. همچنین به اینها، باغ‌های سرسبز و باشکوه با مسیرهای پیاده‌روی رویایی و چشم اندازی زیبا از خلیج فنلاند را اضافه کنید.

کلام آخر

در این دو مقاله سعی کردیم تا بهترین دیدنی های سن پترزبورگ را به طور خلاصه معرفی کنیم . شهر سن پترزبورگ اماکن دیدنی بسیار فراوان و متعددی دارد که در این مقاله به آنها پرداخته نشد .اماکنی مانند کلیسای مولن، کاخ یوسفوف، کاخ مرمر، مسجد سنت پترزبورگ و …

می توانید دیدنی های سن پترزبورگ بخش اول را بریا سفر به روسیه بخوانید.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات