بهترین زمان سفر به هند

بهترین زمان سفر به هند

بهترین زمان سفر به هند

هند کشوری پر از زیبایی و پهناور که در جنوب آسیا واقع شده است، آب و هوای این کشور به دلیل وسعت زیاد بسیار متنوع می باشد پس برای سفر باید از بهترین زمان سفر به هند اطلاع پیدا کنید تا سفری به یادماندنی را تجربه کنید.برای آشنایی با بهترین زمان سفر به هند با ایران نیهون همراه باشید.

هندوستان سرزمین زیبایی ها با طبیعتی متنوع از دشت های مرکزی سرسبز گرفته تا بیابان های بی آب و علف شمال غربی و رشته کوه های پوشیده از برف هیمالیا در شمال تا سواحل بکر شبه جزیره ای در جنوب هند را شامل می شود.هند ترکیبی فوق العاده از رنگ، طراوت، ادویه، گرما و زیبایی می باشد که مطمئنا سفر به این سرزمین می تواند بهترین تجربه زندگی هر کسی باشد.برای آشنایی با جاهای دیدنی هند نیز با ما همراه باشید.

بهار در هند

بهار در کشور هند رنگ و بویی دیگر دارد، این فصل سرسبز و زیبا در کنار جلوه های طبیعی و رنگارنگ بودنش در هند شهرت دارد.در ایالت های جنوبی تامیل نادو و آندرا پرادش بهار به زیبایی هرچه تمام جلوه گر می شود و چشم هر بیننده ایی را به خود خیره می کند و مقصدی مناسب برای طبیعت گردان می باشد.

اما فصل بهار در هند آغازگر بازی با رنگ ها است، بهترین فستیوال های رنگی در این فصل برگزار می شود و مردم پودر های رنگی که اغلب از مواد گیاهی تولید می شود را به روی یکدیگر می پاشند و بهترین صحنه های زندگی را با رنگ های متنوع خلق می کنند.

تابستان در هند

تابستان در هند با شروع تفریحات فضای باز لذت دیگری دارد، با گرم شدن هوا و تعطیلی مدارس بیشتر خانواده ها تصمیم سفر به این کشور زیبا را می گیرند و می توان گفت که بهترین زمان سفر به هند تابستان است.در فصل تابستان مناطق کوهستانی و تفرجگاه های آن ها یکی از محبوب ترین مقاصد سفر توریستان است که یادگار دوران استعمار انگلیس می باشد.

از دیگر مقاصد محبوب فصل گرمای کشور هند می توان به مقاصد ساحلی مثل گوا، کرالا و اوریسا اشاره نمود که مسافران بسیاری از نقاط مختلف جهان برای لذت بردن از این سواحل به آنجا سفر می کنند.

مانسون یا موسمی در هند

فصل موسمی درست از اوایل اکتبر و با باران های موسمی در هند آغاز می شود، بیشترین میزان بارش در نواحی جنوب غربی و شمال شرقی هند و در بین ماه های ژوئن، جولای و اکتبر – نوامبر اتفاق می افتد.با شروع باران های موسمی کشور هند بقدری زیبا و دلپذیر می شود که می توان برای علاقمندان به هوای بارانی و زیبا بهترین زمان سفر را این ماه ها در نظر گرفته.انتخاب سفر در این فصل دقیقا به روحیه شما بستگی دارد و اگر به روزهای بارانی و دلپذیر علاقه دارید بهترین زمان سفر برای شما این فصل است.

زمستان در هند

زمانی که سخن از زمستان در هند می شود جالب است بدانید که مناطقی در هندوستان وجود دارد که فصل زمستان و برف برای ان ها بی معنی است و وجود ندارد، مناطق جنوبی هند در فصل زمستان همانند دیگر فصل ها نمی باشد و اگر به برف و آب و هوای زمستانی علاقمند هستید این منطقه برای تفریح و سفر شما مناسب نمی باشد.

فصل زمستان بهترین زمان سفر به راجستان است زیرا وجود بیابان های داغ که در دگر فصل ها قابل بازدید نیستند در این فصل مناسب می باشد، همچنین مقاصد پرطرفدار هند مانند جیپور، جیسالمر، پوشکار در راجستان و گجرات از بهترین انتخاب های سفر در زمستان به هند می باشد.

بهترین زمان سفر

باتوجه به توضیحات تغییرات آب و هوا در هندوستان امریست عادی و متداول که هنگام سفر به هند باید به آن توجه داشته باشید، فصل تابستان در ایالت های جنوبی و مرکزی هند بسیار داغ و سوزان می باشد بخصوص شهرهای ناگپور، چنای، رانچی یا حیدر آباد که دمای هوا در این شهر ها بسیار بالا بوده است و مناسب سفر در این فصل نمی باشند.

در فصل زمستان مناطق شمالی تر هندوستان مانند دهلی نو برف و سرمای زیادی دارند و مناطق هیمالیایی شمال هند بقدری سرد و پوشیده از برف می شوند که بطورکلی تردد در این مناطق غیر ممکن خواهد بود، در طول فصل باران های موسمی شهرهای مثل بمبئی یا چنای شاهد بارش های بسیار زیادی می باشند و خطر سیلاب و اب گرفتگی در این فصل و در این شهرها زیاد است.

باتوجه به تمام این توضیحات انتخاب زمان سفر به هند بستگی به سلیقه شما داشته، اما نکته بسیار جذاب کشور پهناور هند این است که شما در هر فصلی می توانید به این کشور سفر کنید و به خطه خوش آب و هوای هند رفته و سفری به یادماندنی را تجربه کرده.

برچسب ها:
0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات