راهنمای سفر به هند

راهنمای سفر به هند

راهنمای سفر به هند

در سفر به هند، کشوری با تاریخ و فرهنگ بسیار کهن که سرزمین نژادها، زبان‌ها، آیین‌ها، و فرهنگ‌های فراوان و گوناگون می‌باشد، زیبایی های فراوانی وجود دارد. در سفر به هند با جمعیت یک میلیارد و دویست میلیونی با صدها زبان و هزاران گویش و لهجه مواجه خواهید بود. هند سی و دو اثر ثبت شده در یونسکو دارد. و شما با یکبار سفر به هند نمیتوانید تمام دیدنی های هفتمین کشور پهناور دنیا را ببینید. در ادامه با مجله گردشگری ایران نیهون همراه باشید.

دانستنی های اولیه و ضروری هند

ساعت رسمی هند

۲ ساعت از تهران جلوتر است.

زبان رسمی هند

زبان رسمی این کشور هندی است. بیش از چهل درصد از مردم هند به زبان هندی صحبت می‌کنند. زبان انگلیسی هم در بسیاری از موقعیت‌های رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر اینها، ۲۲ زبان منطقه‌ای رسمی توسط قانون اساسی این کشور شناسایی شده است. که از میان این زبان‌ها می‌توان به اردو، بنگالی و پنجابی اشاره کرد.

واحد پول هند

واحد پول هند روپیه است .

پیش شماره تلفن کشور هند

همه شماره تلفن های هند با +91 شروع میشود.

شماره تماس های اضطراری در هند

شماره های اضطراری در هند به شرح زیر است:

پلیس ۱۰۰ آتش ‌نشانی ۱۰۱ اورژانس ۱۰۲

البته در هند شماره‌ی ۱۱۲ نیز به موارد اضطراری اختصاص دارد و از طریق این شماره می‌توانید با پلیس، آتش‌نشانی یا اورژانس پزشکی در تماس باشید.

از دیگر مواردی که قبل از سفر به هند باید بدانید این است که جهت رانندگی در این کشور همانند بریتانیا، از چپ است.

آب و هوای هند

به طور کلی هند به خاطر موقعیت جغرافیایی خود کشور گرمی است . اما آب و هوای این کشور از گرمسیری در جنوب تا آب و هوای معتدل در شمال متغیر است. همچنین کویری خشک غرب هند را در بر گرفته است. هند به باران های سیل آسایش معروف است که از ماه جون تا سپتامبر به اوج خودش میرسد.

بهترین زمان سفر به هند

با توجه به تنوع آب ‌و‌هوایی و پهناوری این کشور، بهترین زمان برای سفر به هند با توجه به منطقه‌ای که قصد سفر دارید، متفاوت است.

شهرهایی مثل دهلی نو، بنارس، لاکنو و پاتنا، تغییرات آب ‌و‌هوایی زیادی دارند. معمولا از آوریل تا اواسط ژوئن، گرم هستند و در زمستان بین نوامبر تا فوریه بسیار سرد و در زمستان‌ها سوزان هستند. تابستان‌های این مناطق گرم است و فصل بارندگی از ژوئن تا سپتامبر ادامه دارد.

در غرب هند، از نوامبر تا فوریه بهترین آب ‌و‌هوا در این بخش حاکم است. البته شب‌ها هوا سرد می‌شود. تابستان‌ها هوا بسیار گرم است و بارندگی‌های شدید بین ماه های جون تا سپتامبر ادامه دارد.

در شرق هند آب‌ و‌هوا در ایالت‌هایی چون Orissa که سیل ‌خیز است، از اکتبر تا فوریه خنک است. از مارس تا مه گرم و سوزان است و از جون تا اکتبر، باران‌های شدید موسمی می‌بارد.

به طور کلی تابستان فصل مناسبی برای سفر به هند نیست.

جاذبه های گردشگری هند

کشور هند به قدری دیدنی است که معرفی جاذبه های گردشگری آن، احتیاج به چندیدم مقاله مفصل دارد. اما در اینجا سعی میکنیم مختصری از جاهای دیدنی ترین هند را به شما معرفی کنیم.

دهلی نو |New Delhi

دهلی یکی از بزرگ ‌ترین شهرهای هند است. دهلی نو بخش کوچک ‌تری از شهر دهلی است. دهلی نو پایتخت هند است .اغلب مردم در بدو ورود به دهلی غرق در عظمت و بزرگی آن میشوند. شهری که با آمیختن سنت و مدرنیته، زیبایی‌های بی‌شماری را ارائه می دهد. قلعه‌ی سرخ، گاندی اسمیریتی، مسجد جامع دهلی و آرامگاه همایون از دیدنی ترین نقاط این شهر شگفت انگیز هستند.

گوا | Goa

گوا ویترین گردشگری هند محسوب می شود. در سفر به هند یکی از زیباترین و تمیزترین شهرهای این کشور، شهر گوا ست. طبیعتی بی نظیر با تپه های سرسبز در کنار رودهای پرآب ، نخل های فراوان و دیگر درختان گرمسیری جلوه بسیار زیبایی دارد. در واقع ایالت گوا به دلیل سواحل زیبا و آفتابگیر، ورزش های آبی، جشن های ساحلی، کلیساها و آثار تاریخی مربوط به عصر پرتقالی ها در سراسر جهان محبوبیت و شهرت خاصی دارد.

حیدرآباد | Hyderabad

حیدرآباد شهری است که با معابد و مساجدش شناخته میشود. حیدر آباد لقب شهر مردارید را دارد. مروارید و غذای بریانی حیدرآباد در هند مشهور است. موزه سالار جنگ، سومین موزه کشور هند در شهر حیدرآباد واقع شده است. از دیگر دیدنی های این شهر میتوان به هفت گنبدان قطب شاهی، مجموعه ای که شامل بسیاری از آثار تاریخی هند می شود، اشاره کرد. همچنین قصر چهار محله که یکی از زیباترین بناهای شهر حیدرآباد است.

کلکته | Calcutta

کلکته، یکی از شهرهای مهم هند است که از آن به عنوان هندی ترین شهر کشور هندوستان یاد میشود. شهری با آب و هوای گرم و مردمی پر جنب و جوش. معروف ترین جاذبه های دیدنی در شهر کلکته، کاخ ویکتوریا است، بنایی تاریخی که به سبک معماری ایتالیایی ها ساخته شده است. همچنین شهر کلکته یکی از مهمترین مراکز صنایع دستی در کشور هند می باشد. لوازمی از جنس چرم و چوب با کنده کاری های منحصر بفرد آماده فروش هستند. مراکز خریدی مثل متروپولیس یا متروپلازا می توانند بهترین مکان برای خرید باشند.

بمبئی | Mumbai

بمبئی یا مومبای ( در سال 1996 نام این شهر به «مومبای» تغییر یافت که نام یکی از خدایان زن هندی است. اما در خارج از هند، این بندر بزرگ همچنان به بمبئی معروف است ) یکی از مهمترین شهر های هند است.بمبئی بیشتر یک شهر صنعتی است اما جاذبه های گردشگری فراوانی هم دارد . مثل غارهای الفنتا در جزیره الفتنا در نزدیکی بمبئی میباشد. غارهای شبکه ای بر روی سنگ ها حجاری شده است که مربوط به قرن های پنجم و هشتم میلادی می شوند. همچنین دروازه هند که معروف ترین و شناخته شده ترین بناری تاریخی در شهر بمبئی است.

برای ما بسیار مسرت بخش است که با نظرات خود ما را در ارائه خدمات بهتر یاری نمایید.

برچسب ها: , ,
0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات